Ervaringen Mutsy transaction en/of Mutsy evo urban nomad ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vaani, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Na lang twijfelen zijn we eruit dat we een Mutsy combi kinderwagen willen gaan aanschaffen. Nou wil ik heel graag de mutsy evo urban nomad met bruine handvat (€559,-) maar mijn man heeft de voorkeur voor de mutsy transaction (€399,-), puur om het prijsverschil. Afgelopen zaterdag hebben wij beide wagens uitgeprobeerd bij de babydump en volgens mijn man is er geen verschil tussen beide wagens behalve uiterlijk en prijs uiteraard (prijsverschil van ongeveer 160 euro) dus zouden we voor de transaction moeten gaan....
    Maar volgens 2 verkopers van de babydump is de urban nomad een beter mutsy versie dan de transaction,en persoonlijk vind ik deze ook veel mooier.

Nou is mijn vraag dus aan jullie, indien jullie een van de 2 wagens hebben... welke mutsy hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen? :)

ps. ik denk trouwens niet dat het advies maar gewoon een verkoop praatje was want ik was eerste geïnteresseerd in de joolz en de mutsy igo urban nomad (beide duurder dan de transaction en evo) en zij gaven aan dat de evo toch een betere wagen is :)

Alvast bedankt!!!

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wij zijn voor de gewone evo gegaan. Ik vind dat bruin van die nomad niet mooi.

De transaction is eigenlijk een B merk, hadden ze ons verteld.
    Die heeft mutsy gemaakt voor de kleinere beurs. Maar hierdoor kan deze ook niet alles wat de echte mutsy kan. Wat dat precies allemaal is kunnen ze je in de winkel wel vertellen.

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Wij hebben vorige week de Mutsy Evo (zonder bruine handvat) besteld.
    Even getwijfeld tussen de Evo, de Transporter (is niet helemaal hetzelfde als de Transaction, maar het model vóór de Evo werd ons verteld) en de Ego. De Transporter was de goedkoopste van de 3 en volgens de verkoopster best ook wel een goede wagen. De Ego was de nieuwste van de 3. We zijn uiteindelijk dus voor de Evo gegaan.

Doorslaggevend was het feit dat de wandelwageninzet van de Evo naar twee richtingen gezet kan worden en die van de Transporter enkel van je weg. Lijkt me toch fijn als je een baby van 5 à 6 maand nog met het gezicht naar je toe kan leggen in de wandelwagen.
    De Ego had voor ons geen significante meerwaarde op de Evo en viel dus af.

Ik weet niet hoe het zit met het zitje van de Transaction maar dit zou wel een belangrijk argument kunnen zijn...

Succes in je keuze en het "bewerken" van je man :D...

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja volgens mij was het ook zoiets met de transaction idd.
    Wij vonden het ook fijn om het kind beide richtingen op te zetten.

5. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Kan kloppen ja Beepje want ben even gaan kijken op de website van Babydump en daar wordt bij de Transaction inderdaad geen melding gemaakt van een verstelbaar en in twee richtingen te plaatsen inzetje.
    En die verstelbaarheid en twee richtingen vond ik toch wel een absolute must...

6. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Wij hebben de transaction gekocht bij Babydump. prima wagen. Rijd goed en makkelijk stuurbaar. Snel in te klappen en vrij klein als de wagen eenmaal ingeklapt is. We hebben zeven maanden de kinderwagenbak erop gehad, daarna overgegaan op de wandelwagen (buggy). Deze kan wel degelijk twee kanten op gezet worden en is inklapbaar tot ligstand. Heel makkelijk in te klappen om te vervoeren in de auto. kortom we zijn er zeer tevreden over! Tuurlijk zijn er betere kinderwagens, maar die zijn dan ook drie keer zo duur. het parasolletje vinden wij trouwens niks. De verzorgingtas gebruiken we wel veel en ook de regenhoezen zijn prima.

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Zou het dan de transit zijn waarbij dit niet kan?
    Ik verwar die twee altijd.

8. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verstelbare inzit is ook echt een must voor mij! Ik wil hem of haar echt wel in de gaten kunnen houden wanneer hij/zij slaapt bijvoorbeeld. We hebben de transaction, transit en urban nomad geprobeerd en eigenlijk merkten we bij alle 3 bijna geen verschil. Ik dacht dat de verkoopster zei dat de transaction zitje indd verstelbaar was en de transit dan juist weer niet... maar weet het niet zeker meer. Ik lees zowel over de transaction als de evo beide positieve reactie hier en elders op het internet... dat maakt de keuze dan ook zo moeilijk :( (al hoewel ik zelf gewoon toch voor de urban zou gaan :p dus de twijfel is er mededankzij mn man haha)

Het enige wat ik me nu afvraag... is het zitje nou echt aan de kleine kant? Na heel wat research gister op het internet las ik naast alle positieve verhalen het enige negatieve dat het zitje wellicht wat aan de kleine kant zou zijn en sommige soms last hadden van de riempjes... Maarja er zijn genoeg mensen die niks negatiefs te melden hebben dus denk dat dat gwn een kwestie van geluk is... En daarnaast vraag ik me soms af of ''de perfecte kinderwagen'' überhaupt wel bestaat :p

9. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het trouwens indd de transit waar de wandelwageninzet niet omkeerbaar bij is, want volgens Beertjes is de transaction wel omkeerbaar :)

10. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Jullie hebben gelijk. De wagen eens even goed gekeken en we hebben inderdaad de Transit en niet de Transaction. Maar wat lijken die wagens op elkaar... Bijna hetzelfde als ik zo de foto's bekijk op de site van Babydump, maar dus toch wat onderlinge verschillen. De Transit is dus wel omkeerbaar! Transaction misschien dan niet, maar dat weet ik niet zeker. Gewoon even navragen in de winkel.

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ooo haha iedereen van de wap hierdoor.
    Ze lijken idd heel erg op elkaar.

12. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik weet nog dat ik perse een wagen wilde waarbij de zit omkeerbaar is en de duwstang kantelbaar. Van de transaction is de zit niet omkeerbaar en van de transit is de stang niet kantelbaar dus kwamen wij uit op de mutsy.

13. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verwarrend ook allemaal... transaction,transit,transporter haha ze lijken indd allemaal zoveel op elkaar. Ik dacht zelf dat het de transit niet omkeerbaar was maar mn man zegt weer dat het toch de transaction was... dus ook thuis even verwarring erover haha. Ik zal het zaterdag wel even navragen bij de babydump :p Ik heb ondertussen al bijna groenlicht van mn man voor de evo urban nomad dus hopelijk zijn we er snel uit.

In iederg geval bedankt voor jullie hulp en reacties !

14. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb een (gewone) evo en een vriendin de transit. Zij is sinds gebruik van het zitje al 3 keer terug geweest (wel altijd netjes opgelost door babydump). Kap was al 2 keer gescheurd en de lijm van de kap aan de achterkant van het zitje liet los.
    Ik vind haar wagen iets minder stabiel aanvoelen en het zitje van de evo kan net iets verder plat liggen. Transit kan het zitje in beide richtingen.
    Transaction vond ik nog een stapje gammeler aanvoelen dan de transit, maar kan ook gewoon aan mij liggen hoor.

Succes met het verkrijgen van groen licht bij je man ;)

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb de transporter, inmiddels al 3,5 jaar in gebruik. Die staat nu klaar voor de 2de ronde. Daarvan kan het zitje niet naar je toe in ieder geval. Maar wij vinden dat niet zo erg. Verder kwalitatief een super wagen, hij is echt intensief gebruikt met mn dochter. Ook in duin en bos enzo.

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    De transaction was vroeger de mutsy transporter en het zitje kan alleen van je af staan. De transit kan echter wel beide kanten op, maar voor zover ik weet is dit geen mutsy kinderwagen.

Op de website van babydump voor 449,- en dan vind ik het wel een klein prijsverschil voor iets wat je erg mooi vindt.

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Je kan natuurlijk ook even op marktplaats kijken als de prijs belangrijk is.
    Daar staan vaak wagens die gewoon nieuw zijn of echt maar een paar x gebruikt voor een fractie vd nieuwprijs. En zo kan je toch je droomwagen kopen.
    Heb zelf een maxi cosi mura 4 voor maar 150 euro.
    De bak was maar 8x gebruikt en het stoeltje ook maar een paar keer omdat die mensen er ook nog een andere wagen naast hadden.
    T is dat ik het zelf weet maar je ziet er niet aan af dat het een 2dehands wagen is 😝

18. Misj

Misj Actief lid

10 mrt 2014
    107
    0
    0
    Bij de transaction kun je het zitje niet twee kanten uit draaien. Daarom hebben wij deze niet besteld.

We zijn voor de urban nomad gegaan

19. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Mutsy transporter kan ook beide kanten op met wandelwagen inzet

Excuus de transit is dat

20. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn eruit!!!! Het is uiteindelijk na lang wikken en wegen toch de Evo Urban Nomad geworden :d yeahhh!!! De wagen is zojuist geleverd en manlief heeft em gelijk in elkaar gezet en zei uiteindelijk... hij is indd wel mooi ja... ben blij dat je deze hebt gekozen. Nou hoe blij kan ik vandaag zijn :D
    Nu maar hopen dat we geen problemen ondervinden met de wagen :)

Dankjewel voor al jullie reacties, tips en hulp! Hebben wij zeker veel aan gehad !

Deel Deze Pagina