Het leek mij eerst wel handig: je tilt de baby in de wikkeldeken uit de maxicosi en draagt m verder. Maar vraag me inmiddels af of het wel zo lekker draagt, die lodger shelter. Misschien voor kleine stukjes, of alleen als het kindje nog heel klein is? Wie heeft ervaring?
hier 1 gehad en gauw weer in de kast gegooid. nou ja, eerst nog gewoon in de maxi cosi gebruikt als wrapper. wat een waardeloos ding zeg. kleine lag er helemaal niet goed in. kin op de borst en ze kreeg duidelijk niet genoeg lucht. allerlei manieren geprobeerd, ook toen ze wat groter was maar ze lag er echt niet goed in. en ook zwaar omdat het op 1 schouder rust. vond het ook een eng ding.
in de maxi cosi vond ik hem wel fijn en als mijn zoontje veel huilde om hem in slaap te wiegen. Voor echt naar buiten is het niks. Krijg je pijn in je nek van...
Nee, het is niet geschikt als draagzak, liggende houding word afgeraden. Kin op de borst gevaar kan de ademhaling belemmeren. Kindjes mag je al vanaf dag 1 rechtop in een rekbare of geweven draagdoek dragen, of koop een goede draagzak zoals een bondolino of manduca oid. Ergonomisch dragen is voor jou rug en voor de houding en je kindje beter als de welbekende draagzakken waarin de beentjes van je kindje bungelen, slechte heuphouding hebben en een rechte rug geforceerd wordt.
Ik heb er idd alleen maar slechte verhalen over gehoord. Leuk ding, lekker warm, maar niet als draagzak!
Nou ik kon er wel lang mee lopen en jinte lag er heerlijk in maar niet tot een oudere leeftijd dat niet..
Ik vond het echt een ramp qua draagzak. Lekker voor in de maxi cosi, maar absoluut niet geschikt om mee te dragen. Sowieso is het geen fijne houding voor het kindje, het is voor de moeder niet fijn om te dragen zo over 1 schouder (vond ik) én ik vond het heel 'verstikkend' voor mijn zoontje.
Ik vond hem wel fijn en mijn zoontje ook. Het is even oefenen met de juiste lighouding maar als je het goed doet ligt je kindje niet geknikt. Ik heb Sam ermee gedragen voor kleine stukjes (max half uur) tot hij 8 kilo woog.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar vond de kleine er nooit lekker in zitten/liggen. Daarbij vind ik schuin dragen erg zwaar. Als je meer wilt dragen, dan zou ik eens op www.babybij.nl of tevreden-baby.nl - tevreden-baby.nl kijken.
Dankjulliewel voor jullie ervaringen en adviezen. Denk dat ik maar een aparte wikkeldeken en draagzak aanschaf als ik dit zo lees.
Ik liet de maxicosi wel staan in de auto en droeg mijn dochter in een ringsling. Voor langere stukken is een ergonomische draagzak heel geschikt, geen BabyBjüngelding dus.
Ik heb hem en vond het echt helemaal niks!! Maar in de MC was het wel fijn(zoonlief vond van niet whahahaha die wil zn handjes vrij hebben!) tot hij het echt niet meer pikte. Nu gebruik ik hem als ik op de fiets weg ben als heupdrager, even snel winkel in en uit is hij geweldig voor! Dus het is niet zo'n miskoop als ik dacht gelukkig, mijn zoontje zit er nu echt super in en gaat echt huilen als ik hem eruit haal Hij zit keurig in de kikkerhouding dus prima voor zijn heupjes. Ik ondersteun de zak met mijn arm aan de kant waar hij zit. Maar door de band over je schouder tilt de andere kant ook mee, dit is erg fijn voor mijn rug en bekken merk ik! Makkelijker en minder belastend dan gewoon tillen. Heb wel een cotton, dat fleece vind ik helemaal niks bij kindjes. Dat wordt echt heel erg warm.