Hallo, wie heeft er ervaring met kinderen met een lui oog. Mijn dochtertje heeft waarschijnlijk een lui oog(papa heeft het ook gehad) Heeft dit gevolgen voor later?
Hoi Robert en ik hadden allebeide als kind een lui oog. We hadden(althans ik) een bril en werden er oefeningen gedaan met kijken met het luie oog. D.m.v. afplakken van het brilleglas van het goede oog. Zo wordt het luie oog getraind dacht ik. En ging ook eens in de zoveel tijd voor controle naar de oogarts(zo ging het vroeger, 20-25 jr geleden) Ik heb nu al jaren geen bril meer en ook geen lenzen. Ik zie goed, al loens ik wel en als ik moe ben dan voelt mijn luie oog wat trekkerig. Ik zal vast in de toekomst een bril oid nodig hebben. Maar dat zien we dan wel weer. Lisanne loenst nu ook een beetje. Ik zal volgende x eens vragen op het cb. Nog wat meer info over een lui oog. Is het ernstig en wat kunt u verwachten? - Scheelzien en lui oog - Informatiefolders - Medisch A-Z - dokterdokter.nl
Mijn zoontje heeft het ook. Volgende keer op het CB (over 3 weken) krijgt hij de ogentest en afhankelijk daarvan wordt gekeken hoe en wat. Ik wil wel even goed doorvragen want ik heb liever dat nu zijn oogje afgeplakt moet worden als wanneer hij op de kleuterschool zit of zo...
Mijn zus had vroeger een lui oog. Zij heeft een bril gehad waarvan 1 glas was afgeplakt. Verder weet ik er niet zoveel vanaf. Maar zij heeft nu alleen dat als ze moe is dat haar oog iets naar binnen draait, maar dat valt alleen op als je het weet.
Ik heb ook een lui oog gehad, alleen keek ik zo scheel erdoor dat ik toen eraan geopereerd ben toen ik 3 jaar was. Oogspiertje was toen ingekort. Ik heb toen een hele tijd ook met een afgeplakt oog rondgelopen. Ik kan me nog herinneren dat ik het geweldig vond om elke keer een leuke afbeelding te mogen uitzoeken voor op de pleister Ik heb nu wel een bril, maar die hoef ik maar om de zoveel tijd op. Als het oog teveel trekt heb ik ineens vaak last van hoofdpijn. Paar dagen de bril op en ik kan er weer tegenaan. Is ook maar een sterkte van +0.75. Eigenlijk is het beter om elke keer met tv kijken en autorijden de bril op te hebben, bij inspannende dingen. Maar weet niet of dit bij iedereen zo is hoor! Verder heeft het echt geen gevolgen, tenminste hier niet!
Ohja mijn zus heeft ook zo'n operatie gehad, en daarna die bril. Nu heeft ze trouwens 1 lens, alleen voor dat luie oog dus.