Welke kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MusPoes, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik vroeg me af hoe jullie de kinderwagen uitgezocht hebben..

Helaas heb ik geen groot budget om alles nieuw te kopen maar de kinderwagen wil ik wel nieuw. Nu hou ik erg van kwaliteit maar het moet ook mooi zijn (heel belangrijk). Mijn oog is gevallen op de Joolz day, Easywalker June en de Mutsy cargo blue jeans.
    Nu liggen deze allemaal lichtelijk:) boven het budget.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met een van de genoemde wagens?

Ik vraag me af of het de moeite is om hiervoor te sparen en waarom dat zou zijn?

Ik heb tot nu toe 700 euro bij elkaar gespaard en ik heb tot september de tijd om te sparen.. eind oktober ben ik uitgerekend.

Dank :)

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de joolz day, vind hem erg fijn, makkelijk inklapbaar, niet te zwaar en vergeleken met de maxi cosi en bugaboo vonden wij deze het mooist... :)

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oh ja en volgens mij heb je bij joolz regelmatig aanbiedingen! Wij hebben de verkleiner nml gratis gekregen :)

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Joolz. Ik ben er erg blij mee. Makkelijk inklapbaar, rijdt soepel, grote wieg, mooi vormgegeven, lekker degelijk. Wel prijzig maar ik vind het een goed product en we gebruiken hem heel erg veel.

Als je het wat te duur vindt, kun je ook een wagen op marktplaats uitzoeken. Scheelt misschien weer paar honderd euro. Of zelf een nieuwe kopen met het voornemen om hem op marktplaats te zetten :)

5. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Wij zijn ook voor de Joolz Day gegaan, de Earth edition in de kleur Monkey Maroon. Prachtig, kan niet wachten tot hij wordt bezorgd!

Kwaliteit was voor ons ook erg belangrijk. Deze is vrij aan de prijs, maar in vergelijking met andere A-merken zat deze nog best onderaan. Ik heb gewoon maar moeders op straat aangesproken toen we nog twijfelden, en na die positieve verhalen zijn we overstag gegaan.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik wilde eerst ook de joolz, maar dan wel die Japan editie maar vind de quinny moodd ook mooi en fijn rijden dus de keuze was voor mij snel gemaakt.

Maar je heb nog even om te sparen dus ik zou goed op zoek gaan naar aanbiedingen van de joolz en dan kijken waar hij het goedkoopste is.

7. Die Easywalker June is mooi!! Als je nu al 700 euro hebt, dan heb je voor je uitgerekend bent genoeg geld om deze nieuw te kopen.
    De Joolz staat zo nu en dan ook tweedehands op marktplaats.

Hou verder goed de aanbiedingen van showmodellen in de gaten. Zo hebben wij onze nieuwe bugaboo bee gekocht als showmodel. Scheelde toch zo'n 300 euro!!

8. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Als wij een mupje krijgen (weten we nu nog niet, hopelijk wel =P) gaan we voor de Joolz Day Tokyo. Echt een prachtige wagen, heb m ook al uitgeprobeerd en omdat mn vriend en ik nogal schelen en deze ook goed in te stellen is voor zijn lengte gaan we waarschijnlijk voor deze.
    We sparen sowieso elke maand X bedrag en daar gaan we deze van kopen.

9. Kirsie86

Kirsie86 Lid

8 jul 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een Joolz day en ben erg happy met deze wagen. Rijdt heel erg soepel, makkelijk klein inklapbaar en past met gemak in onze vw lupo en een ruime reiswieg. Het is een degelijke wagen.

Enige minpuntje vind ik wel de kleine boodschappenmand van onder. Nu heb ik bij prenatal een klein boodschappennetje voor erbij aangeschaft, maar joolz verkoopt zelf ook de XL-boodschappennet.

Maar ik zou sowieso natuurlijk een dagje er voor uittrekken om kinderwagens te testen die je op het oog hebt.

Succes met je keuze :)

10. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dankjulliewel allemaal :) Ik neig ook naar de Joolz. Nu mijn vriend nog overhalen bij een kinderwagen-test-dag! ;) Ondertussen spaar ik rustig door!

11. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook een joolzday. Ideaal.
    ik ben klein en VL groot. Voor ons allebei een perfecte hoogte. Heel makkelijk en snel in en uit te klappen. Ook de wielen haal je er makkelijk met 1 hand af waardoor hij ook in een kofferbak van een kleine auto past. Hij rijd stevig en stabiel.
    inderdaad een aanbieding afwachten. Wij hebben hem nieuw en compleet voor 650 gekocht

12. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

hier ook de joolz rijdt heerlijk en is enorm klein als ie in geklapt is. (past zelfs in de kofferbak van mijn daihatsu cuore uit 96 zonder dat de bank plat hoeft :) )

13. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede prijs Lia! :)Ik heb ff gekeken op internet maar het goedkoopste wat ik zo even snel kon vinden was 800 ofzo..
    Bij het inklappen maak ik me geen zorgen of hij in de kofferbak past want onze kofferbak is bijna een laadruimte te noemen haha er past volgens mij zelfs een ouderwetse fiat panda in..:):p (we hebben dus een klus-bus)
    We hebben wel een heel klein huisje dus dan is klein opklappen wel handig..
    Waar had je die toen gekocht als ik vragen mag?

14. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben een Mutsy Evo, echt een super fijne wagen en ook niet zo heel duur!

15. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wij ook. scheelt bijna de helft van een bugaboo en joolz en zijn net zo klein opvouwbaar.
    Volgens mij betaal je alleen maar voor de naam:) bij die dure merken.

16. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daar hebben jullie gelijk in. De Evo is ook mooi maar de Joolz vind ik mooier. Maar wat is uiteindelijk belangrijker? ;)

Misschien moet ik mijn eisen bijstellen. En dan van het geld wat ik 'over' zou hebben als ik de Evo zou kopen ipv de Joolz, de rest van de uitzet aanvullen..
    Dat zou mijn vriend ook een beter idee vinden denk ik..:)
    Hmm...

17. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zou hem op marktplaats kopen, vaak zijn ze nog harstikke goed en heb je meer geld voor andere dingen, als je eenmaal je wagen in huis heb, heb je zoeits heb ik daar zoveel geld aan uit gegeven?

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

In de OP las ik dat je de kinderwagen graag nieuw wilt hebben (begrijpelijk), maar je kunt écht veel besparen op een nette tweede hands kinderwagen. Je hoeft dan zeker niet de goedkoopste kopen en je houdt ook nog een lekker zakcentje over :) Ik zeg: win-win ;)

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou ik zou het geschreven kunnen hebben :D Perfecte wagen vind ik 't. Ben trouwens zelf 1,68 en man is 1,95 en de wagen is zeer makkelijk verstelbaar, gewoon super!

Bedenk je ook wat precies je 'doel' is van de kinderwagen. Ben je een wandelaar in de bossen/stranden dan heb je een heel andere wagen nodig dan in de stad/op straat. In een bos loop je niet fijn met een wagen zonder luchtbanden.

En als je met budget zit dan zou ik iig. op Marktplaats kijken voor een hele knappe tweedehands. Je gebruikt zo'n ding relatief kort en daar schrijf je heel wat geld op af...

20. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier een Joolz Earth (turtle green). Vind de Joolz persoonlijk gewoon de mooiste wagen. Maar wat ik het belangrijkste vond was dat hij makkelijk inklapbaar moest zijn, stabiel en gewoon lekker "fijn rijden". Ook vind ik het wel goed dat de bak niet te laag hangt en je de stang makkelijk kan verstellen

Deel Deze Pagina