Mima kinderwagen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Makast, Jun 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makast

Makast Lid

Jun 4, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zag dat er een eerder een vraag was gesteld over ervaringen met de mima kinderwagen maar helaas weinig reacties. Aangezien de kinderwagen nu iets minder nieuw is hoop ik op meer gebruikerservaringen! Wij willen deze misschien aanschaffen voor onze 2e maar vind het wel spannend zonder meer info. Overigens weet ik nog niet of we hem gebruiken voor 2 kids, onze dochter is bijna 2,5 dan en weet niet hoe leuk/handig het dan nog voor haar is..

Alvast bedankt!!

Groetjes

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met deze wagen, hij ziet er wel erg mooi uit! Ik weet niet of je zwanger bent en eventueel zou moeten bevallen maar alle 3 onze kinderen zaten met 2,5 niet meer in de kinderwagen. Soms als we echt lang weg moesten en dan alleen maar af en toe in een buggy maar om dara nu een heel nieuwe kinderwagen voor te kopen?

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Volgens mij is het voor haar tweede kindje.. Dus nog een baby toch?

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hij is om tebouwen tot duowagen en ik dacht eigenlijk dat het TS daar om ging. Vandara mijn reaktie.

5. Flo2

Flo2 Lid

Mar 27, 2009
    21
    0
    1
    hoi hoi,

wij hebben de mima kobi nu een paar weken in gebruik, we hebben een zoontje van ander half en een zoontje van 6 weken. wij merken dat ons jongste kindje naar beneden schuift in de wagenbak. hij is nogal beweeglijk en de bak van de wagen staat schuin waardoor hij naar beneden zakt. wij zijn vervolgens hiermee naar de winkel gegaan en daar hebben we binnen een paar dagen een nieuwe wagenbak gekregen. hiermee is het probleem echter niet mee opgelost. ons zoontje zakt nog steeds naar beneden. vanuit de winkel hebben ze wederom met de frabrikant contact opgenomen. hun antwoord het is een produkteigenschap. met andere woorden niks aan te doen en we moesten maar iets onder de matras leggen om het schuiven te beperken. niet echt een bevrdigend antwoord wanneer je zo'n dure wagen koopt. ook vind ik de zonnekap niet echt stevig en staat deze regelmatig scheef beetje jammer. wel vind ik de wagen fijn rijden en ideaal dat je er zowel 1 als twee kinderen in kan vervoeren. hierdoor zijn wij met dit heerlijke weer lekker veel onderweg.:)

6. yaika

yaika Actief lid

Jul 7, 2010
    215
    0
    0
    Wij hebben getwijfeld tussen deze en de Joolz. We hebben uiteindelijk voor de Joolz gekozen omdat ik vooral de kap niet erg stevig vond. Ik had het idee dat als het waait er best veel wind door kan. Ook vond ik het erg vreemd hoe het tweede kind erin zat. Voor mijn gevoel een beetje weggestopt in de boodschappenmand. Zo vond ik het er althans uitzien. Wij hebben maar 1 kind dus dat was niet echt belangrijk maar vond het wel een beetje raar.

Hoop dat er meer ervaringsreacties komen want ik ben nu toch wel benieuwd of we wel de juiste keuze gemaakt hebben.

7. Makast

Makast Lid

Jun 4, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee bedankt voor de reacties! Het is inderdaad voor de 2e (eind november als het goed is). Het gaat me niet zo zeer om het duo gebruik maar wst Flo2 zegt lijkt me wel erg vervelend!! Ben ook een beetje terughoudend omdat het lijkt alsof het nog in de kinderschoenen staat (volgende series zullen ongetwijfeld beter zijn maar daar heb ik nu zo weinig aan...)
    Vandaag nog in een grote prenatal geweest maar daar hadden ze 'm (nog) niet. Hoop ook op meer ervaringen!

8. Floriade

Floriade Lid

May 22, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt hem bij Babypark uitproberen. Daar hebben ze ook de Joolz, en nog veel meer. In de Babypark vestiging in Wormerveer hebben ze binnenshuis een soort straatje met verschillende stenen om uit te proberen. Ik heb in de vestiging in Enter verschillende kinderwagens buiten mogen uit proberen.

Ik ben bijvoorbeeld met de Stokke en de Recaro over de stoep, gras en zand gereden. Ook is passen in de auto daar geen enkel probleem.

Ik vond de mima ook erg mooi, op het eerste gezicht. Maar toen ik hem in de winkel zag kwam ik tot dezelfde conclusie als bovenstaande reactie. Kap niet echt handig in praktijk. Bak niet functioneel genoeg t.o.v. bijvoorbeeld een Joolz en Stokke.

We hebben zelf voor een Babyzen gekozen vanwege ruimte besparing. Wanneer dit geen probleem zou zijn geweest was het waarschijnlijk een Stokke geworden.

Geen enkele wagen is denk ik perfect dus het is altijd een afweging van functionaliteit.

Is de Koelstra niets voor je ? Strak modern design, oer hollands merk. En je kunt hem in een duo modus krijgen ?

Ik kwam ook nog iemand tegen met een duo wagen van Icandy maar daar moest ze 12 weken op wachten ? Als er dan iets mis is denk ik dat het ook lang gaat duren.

Share This Page