Poepmachine met overuren??.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Pfff moet even klagen hoor! Hahahaha

Sinds zaterdag heeft Lisa diaree. Vaak min 8 spuitluiers op een dag:( Dat is zo door gegaan tot gisteren.
    Nu heeft ze wel weer wat dikkere poep (nog niet vast) maar heb er nu al 3 verschoond! En 1 keer doorgelekt:x

Waar in hemelsnaam komt al die schijt vandaan;):(
    Het is al een gevecht op het aankleedkussen en laat staan zovaak op een dag! En dan nog moeten insmeren met sudo (wat onderhand op het plafond zit).. Een regelrecht drama dus!

Lijkt me niet echt helemaal normaal? Of zijn dit ook fases?;)
    Zo dat lucht op!

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja hier ook al "last" van :)
    Ook al sinds donderdag, het is nu gelukkig bijna over.
    Er is sinds de kraamweek nog nooit zo snel een pak luiers doorheen gegaan.
    Kapotte billetjes en nu nog een beetje schraal.
    Hier zijn de eerste tandjes (eindelijk)
    Pfff kan geen poep meer zien :D

3. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vervelend ja! Misschien heeft ze wat onder de leden. Maar als ze genoeg drinken en plassen is het niet zo erg. Maar ja, bij twijfel gewoon ff de ha bellen!

Succes met de strijd!!

4. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Sterkte in de strijd!

5. adi

adi Niet meer actief

8 spuitluiers op een dag is een echt diarree, en ik zou even langs de ha gaan. Plast ze goed? Drinkt ze voldoende? Geef je ors?
    Diarree kan gevaarlijk zijn bij kleintjes, ivm uitdroging. Ik vind het knap dat jij zo reageert, ik was zelf zo'n schijterd dat ik al lang bij de ha/hop had gezeten.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Als ze vandaag nog diaree had gehad dan had ik zeker gebeld hoor!
    Alleen is nu wat vaster geworden.. En na me berichtje geen poep meer gezien:D
    Maar ze drinkt gewoon al haar flesjes netjes op en daarnaast eet ze als een volwassene en drinkt ook af en toe wat slokjes.
    Ze heeft voldoende plasluiers en is super vrolijk en ondernemend.

Dus aan de hand daarvan heb ik nog niet gebeld. Ze heeft trouwens ook het normale aantal plasluiers als altijd.. Ik weet al precies wat onze ha hier zegt: "Ze eet en drinkt goed en heeft voldoende plasluiers.. Dan goed in de gaten houden."

Geef eerlijk gezegt geen ors..

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahaha erg he! Ze wordt hier wakker met een flinke volle poepluier.. Pff dan ben ik al niet op z'n sterkst als ik net wakker ben hahaha. Duurt dan ook een hele tijd voordat ik trek krijg in eten:p

We hebben sinds zaterdag er hier ook een heel pak doorheen gejast. Net een nieuwe gehaald..

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn eerste reactie die is 10 maanden. dan gaan ze meestal erg moeilijk doen.

wat los staat van de diaree.poets je mt billendoekjes. dat kan verklaren waarom het zo'n strijd is dat doet gigantisch zeer. en sudocreme is nu ook niet echt jofel.

ik zou het kontje in een badje olie laten weken. of schoonmaken met zo'n olie badje (die witte olie) met die babywashandjes.dan ff zo laten liggen voor de uitslag en dan bepanthene erop. ik heb ook goede verhalen gehoord over maizena.

het klopt inderdaad dat kindjes snel uitdrogen.als er ook bij gespuugd wordt is het wel raadzaam contakt met een arts op te nemen en als je denkt dat ze suf wordt ook. dus voldoende drinken is enorm belangrijk.( geen appelsap dat laxeerd enorm) ors zou ik ook niet doen als ze niet ziek oogt verder en veel spuugt.als je zegt dat het vaster wordt, dus is wellicht het ergste achter de rug.

sterkte ermee.

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja ik poets met billendoekjes.. Maar het is hier niet drama met huilen dat het zeer doet.. Ze wilt gewoon niet blijven liggen;) draait zich direct om en wil zitten.. Heb ook Bepanthen wat ik er voor de nacht op smeer. Dan trekt het ergste wel weg..

Maar mijn eerste reactie: Hoe wil je in godsnaam een kindje van 10 maanden haar billetjes laten weken in een badje met olie? Ze zit hier niet eens 2 seconden stil op mn schoot!;):) Dus dat zie ik eigenlijk niet echt voor me. Ze gaat zowieso met olie in bad voor haar droge huidje.

Denk dat het ergste ook wel achter de rug is. Ze heeft geen poepluier meer gehad na vanochtend 8 uur.. Dus even afwachten wat de dag brengt.

PS: ze spuugt niet hoor. Ze oogt totaal niet ziek. En dat is ze ook niet denk ik.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier ook altijd strijd met de luiers! Al sinds ze 8 mnd is, grrr. Wel meer als ze ook nog eens niet in haar hum is, dan laat ze zich al helemaal niet meer afleiden nl.

Heb al een paar x staand een poepluier verschoond! En bijna standaard de hydrofiel vervangen die op de kussenhoes ligt na een poepluier, ze draait zo dat die meestal wel vies wordt.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

hoe je dat doet, gewoon in het babybadje een bodempje water zetten. no problemo hoor.

en wat je zegt draaien en willen zitten, mijn eerste reactie dus 10 maanden! hihi.
    dat gedraai is inderdaad een gedoe. you tube en staand verschonen is hier al anderhalf jaar het devies.

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahaha owww zo;) Gewoon een badje met een klein laagje erin:)
    Dom van me:p

Is het typisch voor 10 maanden dat ze zo vervelend zijn op het aankleedkussen?:D Dat verklaard een hele hoop.!!
    Heb nu een redmiddel: der speen. Die krijgt ze normaal altijd alleen in bed of als ze ziek is. Dus wel interesant nu als ze op het aankleedkussen ligt. Maar voor hoelang?!;)

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb trouwens met de HA gebeld en ze zeggen dat er niks gedaan hoeft te worden omdat ze goed drinkt, vrolijk en alert is..
    Vandaag wel weer een aantal dunne luiers.. Greep er net lekker in:( Pfff

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Nee, hier had ik ook de huisarts eens gebeld, zolang hij goed dronk en niet suf werd, hoefde ik niets te doen, ik moest langskomen als het 2 weken aanhield. 1 dag voordat hij aan de twee weken zat, stopte het spontaan. Ik wist niet waar het allemaal vandaan bleef komen, want ik dacht dat hij wel een keer leeg moest zijn als je zag wat er allemaal uit kwam! Toen was hij 6 maanden.
    Zijn vel lag toen gewoon open, echt vreselijk, ik maakte het alleen nog schoon met zo'n hydrofielwashandje met een sopje van een klein scheutje Weleda babywasspul en een scheutje Weleda babyolie erdoor, geen billendoekjes. Daarna smeerde ik het om en om in met maizena of bepanthen, dat werkte goed. Ohjha, en i.p.v. zijn billen droogdeppen, heb ik ze drooggeföhnd (natuurlijk niet te warm ;)), want dan hoefde ik niet aan zijn huid te komen, want dat deed zo'n pijn. Was echt zielig toen, gelukkig is het daarna wel aardig snel genezen.
    Er heerst momenteel ook vanalles hoor, hij is de afgelopen week ook ziek geweest, koorts, braken en nu diarree, maar volgens het kdv waren er aardig wat kinderen ziek.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook!!! helaas al sinds vorige week maandag vrijdag hij hij er 7 geloof ik ben de laatste tijd snel de tel kwijt
    ook hier drinkt/eet goed helaas bij hem te wijden aan een virus die hij in maaart heeft opgelopen en kan 2 jaar duren (hepatitus) hij is hierdoor snel in de diarree en houd het zo een kleine week tot 2 weken vol
    de luiers zxijn gelukkig weer bruin hihi, maar vorige week maandag/dinsdag waren ze wit en stinken bahbah

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat ik me bedenk...
    Lisa heeft een week geleden een stukje van een plant gegeten waar wit sap uit komt. Zal dat er iets mee te maken hebben? (zaterdag is de diaree begonnen)

@Jo; jeetje meis wat erg!! Gelukkig is het niet zo erg hier met haar huidje.. Blijf wel smeren...

Deel Deze Pagina