Hey dames, Ik heb even een vraagje; Zijn er meiden die de MDF letters (wij hebben ze van de karwei) zelf behangen hebben? Nu heb ik ze netjes uitgesneden in het behangpapier maar waar kun je het behang het beste mee op de letters "lijmen". Wil geen bobbels in mn letters natuurlijk Bedankt alvast!
Volgens mij staat op de site van de karwei hoe je dat moet doen. Zie hier op de site van de Karwei... De boom die ze daar beplakken is volgens mij uit dezelfde serie en van hetzelfde materiaal. Bij stap 5 hebben ze het over behanglijm. En inderdaad: eerst grofweg beplakken en daarna bijsnijden. Heb zelf nog wat van die MDF-dieren liggen die ik mogelijk ga beplakken. Had daar gewoon behanglijm voor in gedachte.
Had hetzelfde dilemma maar dan met piepschuimletters en behang. Bij de praxis hebben ze een computer (bison) waar je je product en het te lijmen product kunt invoeren en dan komt er uit welke lijm je het best kunt gebruiken. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen bij een bouwmarkt hihihi.. Ik zou ze trouwens wel eerst uitknippen en dan lijmen. Misschien kun je ze iets ruimer knippen zodat je alleen de randjes hoeft weg te knippen, maar ik heb ervaren dat dat beter werkt.
Ik heb hier een gewone mdf-plaat behangen. Dat gedaan met spuitlijm. Anders trekt al dat vocht in je hout, leek me niet zo handig. Met spuitlijm zit het weer een paar jaar goed.