Als onze dochter 15 maanden is verwachten wij onze 2e uk. De babykamer en diverse spulletjes kunnen we dan ook nog niet aan onze 2e doorgeven. Destijds hebben we alles nieuw gekocht voor onze eerste maar ik weet niet of ik nou weer een nieuwe babykamer voor onze 2e wil aanschaffen. hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon een 2e hands babykamer aangeschaft of? Verder zit ik er nog mee of ik een duo wagen moet aanschaffen of dat ik onze enkele wagen moet houden? We hebben nu een stokke en bugaboo bee. In principe kan onze oudste dan wel in de bugaboo bee en de baby in de stokke als mijn partner en ik beiden op pad gaan met de kinderen. Maar hoe moet ik dat dan hebben als ik alleen ben? een draagzak oid. vind ik niets wil onze kleine wel gewoon laten liggen. En een loop of zitplankje lijkt me ook nog niets voor onze oudste. Iemand tips? we hebben nog even maar zit een beetje in de twijfel.
gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij denken nu na over een 2de, zal dan minimaal 13 maanden tussen zitten. Ik zou dan voor de 2de een 2dehands kinderkamer kopen hoor. En tsja ik ben een draagfan, dus ik zou 1 van de 2 dragen. Lijkt me zo onpraktisch zo'n duowagen. (maar goed dat vroeg je niet )
De commode kun je voor beiden wel gebruiken, kast weet ik niet, maar ik zou gewoon kast en bedje bij ikea kopen hebben we nu ook. Wij willen ook graag een tweede en halen dat dan gewoon bij ikea. Hoe we dat met de wagen doen vind ik ook een beetje een probleem. Om nou ook weer een duowagen te kopen?! Daar ben ik dus ook nog niet uit.
Nou de kast kunnen ze absoluut niet delen want die zit al behoorlijk vol ghehe. Commode kan wel maar dat vind ik dan weer zo'n gedoe dan moet ik naar mijn dochter haar kamer toe voor de commode. Ikea heeft inderdaad leuk spul laatst nog geweest, alleen vind dat een te groot contrast met de babykamer die we nu hebben. dat is een hele goede kwaliteit en als onze baby dan een ikea kamer krijgt voel ik me daar schuldig over. Ja ik ben echt een pietlut hoor haha. wil wel dat ze beiden hetzelfde krijgen maar dat zit gewoon in mn achterhoofd. Mn vriend vond het onzin een duo wagen te kopen, maar ik ben best vaak alleen op pad met onze dochter en ik neem aan dat dat straks met 2 kinderen ook zal gebeuren en dan kan ik dus geen kant op. Zag dat de bugaboo donkey wel een optie was die kan je als een enkel wagen en duo wagen gebruiken maar vind die wagens zo belachelijk duur. (ruim 1600) Ik weet het gewoon ook echt niet.
kun je dan niet de babykamer aan de nieuwe baby doen. *denk dat je daar de commode meer gebruikt* En dan voor je dochter bij de ikea wat ophalen? Of alvast een peuterkamertje maar dan met een goedkoper ledikantje, ze gebruikt het waarschijnlijk niet nog jaren... en op het moment dat ze dan aan het peuterbedje toe is, kan ze er in en hoef je alleen het goedkopere ledikantje weg te doen. Ik zou ook een goedkoper model duowagen ophalen. Geloof dat ik ze bij de gardo voor 200,00 heb gezien. En als je er netjes mee omgaat, krijg je er op marktplaats echt nog wel 100,00 voor als je wilt verkopen op de duur. Voor die 100,00 wil ik dan niet zitten te prutsen...
Ja daar dacht ik ook al aan de boel doorgeven. Enige probleem is dat dat een heel gesjouw is dan moet alles weer uit elkaar met de meubels. Er zit namelijk tegenover mijn dochter haar kamer een muur maar dat is misschien maar 50 cm ertussen en het kan de draai niet krijgen. Denk dat ik toch maar iets gelijkwaardigs op marktplaats ga kopen. vind persoonlijk ikea babykamers niet zo denderend. Ik vind kwaliteit wel belangrijk namelijk en om daarvoor veel te betalen vind ik dan ook niet zo erg. En de bugaboo Donkey vond ik leuk omdat nog (bijna) niemand daarmee loopt. Vind het altijd wel leuk niet zo'n ' eenheidsworst' (ghihi sorry) te zijn.
Onze dochter is 14 maanden als ze een broertje of zusje krijgt. Wij hebben sowieso wel voor een duowagen gekozen, omdat ze gewoon nog te klein is om hele stukken te lopen (als ze al kan lopen tegen die tijd ) Ik wil naar buiten kunnen met de kinderen wanneer ik wil, en niet hoeven wachten tot mijn man thuis is. Duowagen hebben we 2ehands van marktplaats en kostte ons 350euro. De babykamer gaat over naar de baby en voor Isa kopen we bij ikea een nieuw ledikantje, maar wel met een goed matras erin, dus gewoon een stevig, degelijk matras. Commode gaat naar de babykamer, want ik kleed Isa maar 2x per dag boven om. Alleen 's ochtends en s' avonds, de andere keren doe ik dat beneden. Overdag ligt ze met haar gewone kleding aan in bed.
Ja dat kan wel maar dan moet de baby wel een meisje worden ghihi want onze dochter heeft een echte meidenkamer. En we weten nog niet wat het geslacht van deze baby word. Ach er is nog wel tijd zat maar begin er wel aan te denken hoe alles moet, en ik ben best wel zinnig op het gebied van spulletjes voor de baby.(heb zelf 3 jaar babyspullen verkocht via mijn eigen internetwinkel, en het viel me op goedkoop is altijd duurkoop. mis ben ik daarom wel meer kritisch)
Misschien is het een idee om een meegroeikamertje te kopen voor je oudste. Dat kun je op begin als ledikantje gebruiken en als ze wat groter is als juniorbedje. Heb je er ook wat meer aan.
Als onze tweede wordt geboren is de oudste 14 mnd. Ik heb al 2 identieke ledikantjes. (staat er 1 bij opa en oma). De commode gaat naar de kamer van de jongste en ik ga een kast op mp zoeken en leuk beschilderen. Omdat wij de wens hadden voor een 2e hebben we voor de oudste een wandelwagen overgekocht van een collega. Die gaat nu weer op mp. We hebben een nieuwe duowagen besteld (Phil&Teds Vibe) Verder heb ik ook nog een draagzak als ik de oudste in de buggy mee wil nemen.
Een meegroeikamer is inderdaad wel een goed idee. Wat betreft de kinderwagen ben ik er toch nog niet helemaal uit. Ben behoorlijk gehecht aan mijn paarse stokke en denk er misschien dan toch aan een duowagen erbij te kopen. Mocht ik er dan uiteindelijk na een tijdje achter komen wat echt het handigste is toch de enkele wagen verkopen.
Kamertje van je dochter gaat naar de baby. Dochter krijgt een hele nieuwe kamer: feestje! Een meegroeikamer is een goed idee. Dan dan 'samen' () behang en verf uitzoeken voor de kamer. Als ze lekker gesetteld is in de nieuwe kamer dan ga je met haar huidige kamer aan de slag (zodat het niet voelt alsof haar spullen nog haar spullen zijn). Voor de beeb maak je weer een nieuw kamertje. Als je een meid krijgt dan ben je daar zo mee klaar en anders wat langer klussen dus
Wil hebben voor de oudste een nieuw kamertje gekocht wat voorlopig mee kan groeien. Een gewone kledingkast, een ladekast die nu nog dienst doet als commode en straks als plek om alle knuffels te stallen . Verder gaat ze straks over naar een juniorbedje. In jouw geval zou je kunnen kiezen voor een ledikant van de IKEA, daar kun je een zijkant uithalen zodat het ook een soort juniorbedje wordt zeg maar. En wat betreft de wandelwagen: wij hebben onze oude wagen goed verkocht op Marktplaats en een phil en teds gekocht. Succes!!
Oww, ja, misschien ff afwachten wat het geslacht is? Wij hebben de babykamer heel bewust neutraal gehouden, zodat we die opnieuw kunnen gebruiken. Ben nogal van het vooruit denken . Dus als we een tweede krijgen (hopelijk binnenkort ), dan krijgt mijn zoontje een nieuwe kamer. Ga dan zeker voor een duowagen, maar welke?? Easywalker duo vind ik wel een goede optie, maar de Bugaboo Donkey lijkt me ook wel handig.
Onze eerste is nu 16mnd en nummer 2 kan ieder moment komen. Wij hebben een nieuwe babykamer gekocht, maar we hebben geen duowagen gekocht. De oudste loopt al een tijdje los, en het is een steeds groter gevecht om haar in een kinderwagen of buggy te krijgen. Dus nummer 2 gaat straks in de kinderwagen, en als back-up hebben we een draagdoek.
Even voor de duidelijkheid ik heb niets tegen de ikea spullen hoor! we hebben zelf ook wel dingen hiervan thuis staan. Babykamer vind ik persoonlijk gewoon niet zo leuk. Daarin tegen vind ik de meegroei bedjes wel weer leuk van Ikea. En de babykamer hebben we wel neutraal wit, maar behang en aankleding niet. Persoonlijk hou ik wel van kleur en aangezien we bij de eerste een dochter kregen heeft ze dan ook een echte meiden kamer gekregen. Bij de tweede wil ik ook graag weer het geslacht weten en daar kan ik de babykamer dan ook op aanpassen. (in de planning was het dan ook nog lang niet de bedoeling dat we een 2e zouden krijgen) Duo wagen lijkt me denk ik het handigste maar ik heb mijn zinnen gezet op de bugaboo Donkey dus ik zal nog even moeten doorsparen. Draagzak ben ik niet zo'n typje voor is me te zwaar en ik ben maar 1.60 en heb wel snel last van mn rug dus dat werkt niet. Dat word dan dus een duo wagen en toch maar een eigen kamertje voor de beeb zonder gewissel van kamertjes oid. Hoor trouwens altijd veel dat mensen een phil en ted nemen als duo wagen maar hebben jullie hem dan naast elkaar of dat er ook een kindje onderin zit? dat lijkt me nou zo ongezellig voor het kindje die onderin zit. Kijkt steeds tegen de zitting aan