Advies gevraagd! Hoeveel kledingsetjes en in welke maten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roxyroxx, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

In januari verwachten wij ons eerste kindje en nu vraag ik me af wat heb ik nodig qua kleren? Rompertjes kun je volgens mij niet genoeg hebben dus daar heb ik al redelijk wat van in maat 50,56 en 62 (genoeg voor eerste maanden lijkt me zo hihi)!

Qua kleren heb ik nu 2 setjes in maat 50,56 en 62. Is dit genoeg? Ik heb overigens ook boxpakjes en pyama's dus gaat echt even om de "gewone" kleding setjes! Mijn vriendin is ook zwanger en ik heb het idee dat zij een beetje doorslaat haha, zij heeft iets van 10 setjes in alle maten, zelf denk ik dat dat veel te veel is, vandaar jullie hulp gevraagd!

Alvast bedankt!

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Ik had vier setjes in maat 50, en zes setjes in maat 56. Dat was genoeg, maar zeker niet teveel. Pyjamaatjes draagt ze pas sinds ze 8 weken is (vanaf maat 62), een pasgeboren baby kleed je niet om voor de nacht, die slaapt in de gewone zachte kleertjes van overdag. Twee setjes in maat 50 lijkt mij te weinig, dan moet je iedere dag een miniwasje doen. Zes tot acht setjes in maat 56 vind ik het handigst. Maat 62 krijg je warschijnlijk van kraamvisite, daar zou ik net teveel van kopen. Verder wordt het al voorjaar als je kleintje aan maat 62 toe is, als je die maat nu koopt heb je allemaal donkere winterkleuren. Ik zou aan het eind van je verlof lekker voor maat 62 gaan shoppen in de voorjaarscollectie.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Oh ja van de rompers heb ik acht stuks in maat 50/56, en acht in maat 62/68. Vooral korte mouw, en een paar met lange mouw. Voor mij is dit voldoende, zeker niet teveel.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ahh super bedankt Jessi! Dan ga ik zo nog even shoppen voor maat 50 en 56! Ik heb gemixt, lange en korte mouwtjes van rompertjes ook vanwege de geboorte in de winter! Maat 68 heb ik idd nu al veel gekregen als kadootjes, dus kan me voorstellen dat ik dat ook nog krijg straks!

5. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor de geboorte 1 setje in maat 50 en 6 setjes maat 56. Werd mij steeds verteld dat we een grote baby zouden krijgen en vind het zonde als veel niet gedragen wordt. Daarnaast wisten we ook niet of we een jongen of meisje zouden krijgen.
    Bij de geboorte was onze zoon 50 cm en 3560 gram. Het eerst pakje maat 50 zal al vrij ruim. Van maat 56 paste maar 1 setje de rest was nog veel te groot. Heb de dag na de geboorte familie op pad gestuurd en zelf via internet maatje 50 wat bijgekocht.
    De kleine man past nog steeds in maat 50 al beginnen vooral de shirtjes wat kort te worden.
    Heb er zeker geen spijt van dat ik van te voren zo "weinig" had. Hij heeft nu alles regelmatig kunnen dragen!

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik had 2 setjes in maat 50 en een stuk of 6 setjes in maat 56 maar in de tussentijd ben ik weer heel wat kleertjes rijker geworden. Maat 62 heb ik nog niet veel van maar omdat dit de winterperiode is wil ik over een paar maanden daarnaar gaan kijken omdat er alleen maar zomerkleding in de winkels lagen en dan heb ik meteen een erg leuke reden om te gaan shoppen met de kleine :D

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik had 3 setjes maat 50 maar dit was echt niet genoeg!
    mijn kindje heeft iets van 9 weken in maatje 50 gepast.. en iedereen zei; nix bijkopen want ze is er zo weer uit.. nou ik had er dus echt wel spijt van :) wat een gedoe met wassen.. :)

8. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier had ik drie pakje maat 50. Daar heeft mijn meisje nooit ingepast helaas (4355 gram en 55 cm), had wel iets van 5 pakjes maat 56 en 62 volgens mij niets.
    Ik kreeg de eerste dagen veel pakjes maat 56 (omdat ik dit ook vroeg) en zo had ik zeker genoeg..

Rompertjes had ik iets van 5 ofzo in elke maat.

Deel Deze Pagina