hoi meiden, ik heb een mooie maxi cosi gezien maar deze is 2ehands. is het zo dat je geen 2e hands maxi cosie mag kopen omdat deze niet meer veilig zijn? liefs claire
Hoi Claire, "niet mogen" is natuurlijk een groot woord. Maar het is wel zo dat het wordt afgeraden. Je moet een maxi cosi zien als een helm: het is een bescherming van je kindje mocht je een ongeluk krijgen in de auto. Een helm moet vervangen worden wanneer deze hard is gevallen of wanneer je er een ongeluk mee hebt gehad. Er kunnen dan haarscheurtjes in de helm zitten, waardoor de veiliegheid hiervan niet meer te garanderen is. Hetzelfde geldt eigenlijk dus ook voor een maxi cosi. En aangezien je van een 2e hands maxi cosi over het algemeen niet weet wat er mee is gebeurd..... Dat is dus de rede dat ze afraden om een 2e hands aan te schaffen. Ik ben er overigens ook nog niet uit wat wij doen. Veiligheid boven alles op zich....
ik zou het niet doen... het kan zijn dat hij er van buiten goed uitziet maar toch eens flink is gevallen of een ongeluk heeft meegemaakt en dan is hij minder veilig. verder heeft een maxi/cosi ook een beperkte levensduur. Na een paar jaar, 5 ofzo, moet hij eigenlijk ook weg, dan is het plastic teveel aangetast. Is net zoiets als met helmen idd. die hebben ook beperkte levensduur en moeten na een valpartij of botsing vervangen worden.
wij hebben veel 2dehands gekocht, kamertje kinderwagen.. maar de maxicosi hebben we nieuw gekocht.. ook omdat je niet weet of er iets mee is gebeurt... en dan kan er wel bij staan er is niets raars mee gebeurt maar je weet het nooit zeker.. en het is de veiligheid van je kind..
hier wel een 2e hands maar die was van mijn buurvrouw dus weet wat ermee gebeurd is van een vreemde ben ik er niet zo'n voorstander van maar ieder zijn eigen keus
Als je idd weet wat er mee gebeurd is, hoeft er niks aan de hand te zijn, maar vaak weet je dat niet bij een 2e hands. Wij hebben een nieuwe gekocht voor de 1ste en gebruiken hem nu weer voor de 2e.
Ik zou zelf t risico niet willen lopen en zou dus altijd een nieuwe kopen. Tenzij t van een goede bekende is geweest inderdaad.
Wij hebben de Maxi Cosi ook tweedehands maar we weten heel zeker dat er nooit iets mee is gebeurd. Bovendien is hij ook niet lang gebruikt dus wij vinden dat het prima kan. Maar ik zou geen Maxi Cosi overnemen waarvan ik niet weet wat ermee is gebeurd en ik zou hem ook niet van een onbekende overnemen.
ik ga straks een maxi cosi ophalen, een 2e hands dus. Gescoord via MP. Ben alleen vd 2e hands als het goed is zeg maar. Het zag er goed uit (op foto dan he), straks int echt ff keuren. Maxi cosi is voor 1 kindje gebruikt, er is volgens de eigenaren niets mee gebeurd. Ze hebben hem alleen gebruikt voor een enkele keer in de auto, en verder in huis. Mensen komen over als nette betrouwbare mensen, geen rokers etc. Ik ga het gewoon proberen. Vind dat iederen zelf ook moet weten. Maar denk wel dat je bij 2e hands goed moet kijken of het wel of niet kan.
Ik zou voor een nieuwe gaan. Tenzij je er eentje van een bekende overneemt. De reden waarom je niet voor een tweedehandse moet gaan is omdat je niet wat ermee is gebeurt (denk aan ongelukken, vallen, enz). Nieuw is dan veiliger.
Nadeel is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of hij van binnen nog goed is. Misschien is hij wel een keer van de tafel gevallen en heeft het haarscheurtjes opgelopen die je zo niet met het blote oog ziet. Ik zou daarom nooit via een onbekende een 2e hands autostoeltje kopen. Mensen zeggen heel veel als ze er aan kunnen verdienen.... Voor andere spullen als kamertje/bedje e.d. maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar voor een autostoeltje nee, zou ik persoonlijk niet doen.
Wij hebben heel veel dingen tweedehands gekocht, maar de maxi-cosi hebben we nieuw gekocht. Je weet nooit wat ermee gebeurd is, ook al ziet hij ervan de buitenkant nog zo goed uit.
Wij hebben er 1 nieuw en 1 tweedehands gekocht. Die tweedehandse was zo goed als nieuw. Geen enkele beschadiging te zien. En wie zegt mij dat ze in het magazijn van de babydump mijn "nieuwe" maxi cosi niet een keer hebben laten kletteren. Je moet er maar op vertrouwen dat dat niet zo is en zo vertrouw ik ook mensen die mij een tweedehands MC verkopen en zeggen dat er nooit iets mee gebeurt is. Maar ik zou idd geen oude Maxi Cosi kopen (ouder dan een jaar of 4).
zo waar!! ik heb danwel een maxi cosi van een bekende geleend nu..hihi goedkoper en hij is roze Als je hem van een onbekende koopt of zelfs in de winkel.. haal de bekleding van de zijwangen eraf.. als er een deuk in zit (hoofdafdruk) absoluut niet doen.. Bekijk goed de onderkant op scheurtjes enz.
ik ben over het algemeen altijd wel voor nieuw maar een maxi cosi niet. Die heb ik tweedehands op mp gekocht waar 1 kindje in gelegen had. als je een 2e krijgt ga je toch ook geen nieuwe maci cosi kopen? tenminste dat heb ik in mn omgeving nog nooit gehoord! Ik zou dan wel het nieuwste model kopen..de maxi cosi cabrio bijvoorbeeld. Ik heb die gekocht met bijpassende voetenzak voor 50 euro terwijl die combi in de winkel 200 euro is!!!
En nieuwe maxi cosi cabrio kost nieuw met voeten zal geen 200,- wij hebben hem bij een kinderwagen gekregen. En we hebben er een originel maxi cosi voeten zal erbij gekcoht voor 25,- uit een aanbieding bak! Overgins hebben wij bijna alles 2de hands op de kindewagen en maxicosi en badje en luieremmer en linnengoed na dan.
Je kan een tweedehands maxi-cosi laten testen of hij nog goed is voor gebruik, ik weet alleen niet of daar ook kosten aan verbonden zijn. Maar wij hebben idd ook omdat we de mc niet van een bekende konden overnemen, een nieuwe gekocht.
Ik kan er wel een paar opnoemen hoor. Sommige mensen kopen zelfs een compleet nieuwe uitzet (inclusief kamer, kinderwagen enz) voor een tweede kindje. Maar het gaat er ook niet om hoeveel kindjes erin gelegen hebben, maar om hoe men met de mc omging. Is de auto betrokken geweest bij een ongeluk terwijl de mc erin stond, is de mc een keer heel hard op de grond gevallen, dat soort dingen bepalen of de mc nog veilig is in gebruik. Want dan kun je nog zo veilig je kind willen vervoeren, maar dan is zelfs met iso- of familyfix de mc niet betrouwbaar.
Nooit een tweedehands ouder dan vijf jaar aanschaffen. Ik heb gehoord dat het matriaal wel degelijk kan gaan werken. Zo was er iemand die ook een tweedehands had gekocht en op een gegeven moment alleen het handvat in de handen had en baby plus rest van de bak lag op de grond.
tukker; zonder aanbiedingen etc is hij 200...Zo kun je altijd wel iets goedkopers bedenken. Ik heb de sand met ook de sand voetenzak en die is echt geen 25 euro die zak!