baby kamer vraag

Discussion in 'De babyuitzet' started by Shirl1987, Mar 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ik heb een vraag. gewoon omdat ik het wil weten.

Stel je hebt niet veel geld. zou jij dan 2de hands kopen via marktplaat een baby kamer comode en ledkantje en kast.

en zou je dit ook doen met een kinderwagen? want die zijn daar goedkoper en heb je wandelwagen en kinderwagen metmaxi cosie in 1. voor nauw laat ikzeggen 100 euro.. wat zou jij doen?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb een 2e hands quinny via marktplaats gekocht helemaal compleet voor 150 euro. Deze was in prima staat en het beviel ons heel goed. We hebben alles prima kunnen uitwassen etc. Ik vind de nieuwprijzen die ze vragen voor kinderwagens echt werkelijk waar van de zotten.
    2e hands kinderkamer zou ik niet zo snel doen ,want je kunt ze nieuw voor hele mooie bedragen bij Ikea halen ;)

3. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Waarom niet?
    Heb voor €110,- een kinderwagen en maxi cosi gekocht via marktplaats.
    Precies wat ik in gedachten had, wou namelijk een Quinny met 4 wielen en een gave maxicosi.
    Heb er adapters,voetenzakken etc. bij voor dat bedrag.
    Mijn kinderkamer heb ik gratis gekregen, en veel kleding ook.
    Kan niet veel missen, en ben allang blij dat er zoiets bestaat als marktplaats :)

4. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ja ik denk dus ook zo.. ik ga toch geen 400 euro voor kinderwagen betalen. ben gekke henkie niet. aangezien ik ook niet veel geld heb.. ja babykamer heb ik nieuw gezien voor 400 a500 euro bij babypark is ikea nog goedkoper dan babypark dan

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

wij waren bij ikea voor ons bedje, commode en klerenkast van de hensvik serie 300 euro kwijt. Ze hebben meerdere series bij ikea ( je kan ze op de site vinden bij kinderland series)

6. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    ik zal ff kijken;)...

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ik zou gewoon alles lekker tweedehands kopen hoor als het er nog goed uit ziet. Gewoon goed boenen zou ik zeggen!
    ALleen zou ik een nieuw matrasje kopen. Dat kost ongeveer 40 euro, oude matrasjes zijn gevaarlijk voor wiegendood.
    Succes met shoppen. ;)

8. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ja dankje weell xxx

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Onze kinderwagen komt van mp a 250 euro,Wij wouden graag een urban jungle met kliksysteem,
    de commode komt van mp a 25 euro,
    de boekenkast=kleding kast hebben we 2 jr. geleden overgenomen van mijn zusje a 0 euro,
    ledikant is van mijn broertje geweest a 0 euro,
    wieg hebben we allemaal in gelegen a 0 euro

nieuwe matrasjes en klaar..

Tip: voor een wieg matras ga naar de markt en klaat daar een stuk goed schuimrubber (=polyether) matras.. scheelt aardig wat geld.

Dus ja wij vinden het aardig onzin om alles nieuw te kopen..volgens mij staat in mijn album wel een foto van de kinderwagen en zoizo van het kamertje.

Kinderwagen heb ik helemaal schoongeboend met biotex.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ja natuurlijk kan tweede hands, :D

Heb je weleens een baby gezien die vies is? :)

Nee die worden elke dag lekker in badje gedaan.

Een kinderwagen is heus niet vies.

Wij hebben een geweldige kinderwagen op MP gekocht en die was 100 euro. Die kan ook nog gewoon voor een tweede kindje of misschien zelfs derde.

Commode en ledikant hadden we geleend. Voor een tweede koop ik wel een andere ledikant en lade kast. De vriendin waarvan we het hebben geleend heeft het zelf weer nodig.

Ik hoef geen commode want daar doen we toch niks mee. Liever een gewone ladekast.

Wel nieuwe matrasjes,

Maxi cosie ook nieuw, want dat is wel zo veilig.

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Bijna alles wat wij hebben is 2e hands:

2e hands Quinny: 1 gekregen en een 2e gekocht voor €45,-

2e hands Maclaren buggy 17,50

en kamertje gekregen ;)

12. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Persoonlijk zou ik het niet doen. Maar we hadden al geld opzij gezet voor als er een kleine zou komen. Kinderwagen hebben we gekregen en de box ook. Dus dat scheelde al behoorlijk.
    Maar 2e hands kan wel natuurlijk.

13. Namedf

Namedf Lid

Dec 3, 2008
    80
    0
    0
    Ehm vind het een erg persoonlijke keuze. Zelf heb ik het niet zo op 2ehands mjaa als je financiele situatie ook niet zo ruim is. Ach whatever je kan alles wassen/schoonmaken dus waarom niet dan?

(Alleen ik zelf zou er alles aan doen om gewoon nieuw spul te kopen.)

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Het gevaar van wiegendood en oude matrassen kende ik niet.. maar vind het zelf een zeer on-smakelijk idee.... Zou voor mezelf ook NOOIT een tweede hands matras willen hebben.. dus ook niet voor straks t meest kostbare bezit dat je ooit in handen krijgt...

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Waarom niet gewoon lekker via marktplaats kopen hoor als je het niet zo breed hebt. Helemaal niets mis mee!

Gr vruchtje

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nog een tip: nieuwe combikinderwagen bij de Blokker voor 50 euro! Van Bebiesfirst, niks mis mee! En dan is nieuw toch voor die prijs ook wel weer fijn ;) Je ziet diezelfde wagens (bebiesfirst, cruiser, joost) wel regelmatig maar ze hebben allemaal weer andere kleuren en ze zijn gewoon wel praktisch. Bij de Leenbakker verkopen ze ze ook, maar dan voor 100 euro geloof ik. Normale prijs bij blokker is trouwens ook 100 euro, maar ik had een aanbieding, weet niet of dat nog steeds zo is.

En verder is ons babykamertje ook bijna helemaal tweedehands (zie foto's, zal binnenkort nieuwe plaatsen, want hij is nog veel leuker nu) alleen de aankleding vaak wel nieuw, maar gewoon lekker uitverkoopjes hoor. Bedje was nog nieuw in verpakking bij een kringloopwinkel (15 euro ofzo?) en commode voor 25 euro via marktplaats, ook helemaal zoals wij hem wilden. Nou niets mis mee lijkt me toch ;)

17. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Alles nieuw kopen vind ik echt zonde van het geld.

Wij hebben een tweedehands Quinny voor 75 euries en maxi cosi en wippertje heb ik gekregen.

ledikantje bij ikea gekocht en een ladenkast als commode. (ikea is vaak goedkoper nog als een goede tweedehands)

krijg van een vriendin heel veel kleertjes want haar zoontje is 3maanden ouder dan de mijne dus ook kleertjes hoefde ik tot nu toe bijna niet nieuw te kopen.

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier hadden we best geld voor nieuw, maar ik vond het zulke onzin om duizenden euro's eraan uit te geven, dus ik heb bijna alles via marktplaats.nl gekocht:

-kinderwagen (zie album) voor 325e, incl. maxicosi en regenhoezen etc. was bijna nieuw nog! is minder dan helft vd nieuwprijs.
    -kasten/commodeplanken (album) voor 120e. nieuw is dat dik 400e. heb wat geld uitgegeven aan verf, dat wel.
    -bedje voor 50e. nieuw is die 700e! superkoopje dus, want je ziet 't er niet aan af.
    -badje + standaard: 20e, nieuw dik 90e.
    -heel veel kleertjes tweedehands gekocht. ook mijn positiekleding. en iedereen vindt dat ik er leuk uit zie!

nieuw hebben we matrasje en beddengoed etc. gekocht, dat vond ik toch wel frisser. ook wel wat kleertjes natuurlijk. en alle knuffels/tutdoeken ook nieuw.

wij zijn er hele blij mee dat we het zo gedaan hebben. zéker als je niet tevele te besteden hebt, zou ik via marktplaats gaan kijken. ik vond het echt een sport om leuke dingen bij elkaar te zoeken, en het dan voor een toffe prijs mee te kunnen nemen. ;)

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou alles twede hands kopen hebben wij ook met bijna alles gedaan. behavel de maci cosi want als je die laat vallen is al niet meer veilig dus die wouden we neiuw

20. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Zelf ben ik ook al een beetje op MP aan het snuffelen :rolleyes:
    Ik ben (wanneer het bij ons zover is) echt niet van plan alles nieuw aan te schaffen.
    Wij hebben het echt niet krap, maar ik vind het gewoon zonde.

Share This Page