Overal vind ik lijstjes waar weer wat anders op staat, Wat hadden jullie aangeschaft, en ook daadwerkelijk dus ook gebruik van gemaakt? En daarnaast moet je alles zo klein kopen of hoe doen jullie dat met de maten?
Ik had meeste 56 soms combi maat. 50/56 Dompertjes gemixt in korte en lange mouw. Ook afhankelijk van merk/ winkel hoe het past. Prenatal vind ik erg smal en Siem heeft nu 74 en die maat is hem te smal. 86 past nu prima, alleen mouwen te lang. Hema lekker rekbare rompers. Ik heb van 56 echt te veel waardoor sommige items niet of maar 1 keer gebruikt zijn. Als je een spuger hebt heb je vaak meer kleding nodig. Ik vond de boxpakjes van hema en zeeman erg fijn. Denk dat je met 10 shirtjes en 10 broekjes wel uitkomt. En je hebt verlof dus kleding makkelijk bij geshopt en wie weet krijg je kleding als kraamkado.
10 shirtjes en 10 broekjes lijkt mij prima. Het ligt ook een beetje aan hoe vaak je wast en of je een spugbaby krijgt.
Ik had 6 pakjes (dus jurkjes met legging of legging met shirtje) in maatje 50 en verder alles in maat 56. Ik heb een hoop kleertjes, maar denk dat het belangrijk is dat je in de kleine maatjes voldoende rompertjes hebt (ivm met lekkende luiers) en veel shirtjes (ivm spugen). Uiteindelijk heb ik nog kleertjes in maat 44 en 50 bijgekocht, maar dat is zo gebeurd!
Ik ben ook erg benieuwd hierna. Er zijn zoveel uitzetlijsten in omloop! Steeds als ik denk wat heb ik veel zeggen andere om me heen dat is nog lang niet genoeg. Heb nu 3 complete setjes in 50 en 4/5 in 56. Dus jullie zouden ook zeggen ga nog even shoppen of niet? ( heel vervelend om nog wat te shoppen!! )
Ik zou nog wat in maatje 56 halen. Dit hebben ze meestal toch wel een paar weken aan.. In ieder geval, dat hoor ik in mijn omgeving. Maar alles is ook zo bijgekocht mocht je uiteindelijk toch te kort komen!
Hier had ik 4 setjes in elke maat en de rompers 8 in elke maat.zelf niks meer bijgekocht en nu heb ik 5 dozen met kleertjes op zolder staan t/m maat 74.heel veel gekregen dus.je kunt nog altijd in de kraamweek extra halen/bestellen als het nodig is.zeker omdat je niet weet welke maat je op het begin nodig hebt.ik had hier bijv nog maatje 44 nodig terwijl ze op tijd geboren is en iemand anders start bijv al met 56.
Ik had serieus maar iets van 3 kledingsetjes gekocht en heb bij de geboorte zo absurd veel kleding gekregen, dat ze sommige dingen maar 1 keer gedragen heeft. Had wel eens stuk of 7 rompertjes, gewoon maat 56. Bij mijn zoontje heb ik zelf iets meer erbij moeten kopen. Hij was 9,5 pond en op de een of andere manier dachten mensen dat ik daarom een soort peuter gebaard had en kreeg allemaal kleertjes in maat 86, terwijl hij bij de geboorte gewoon maat 56 had. Houd er dus rekening mee dat je waarschijnlijk nog heel veel kleertjes krijgt, dus ik zou niet teveel kopen. Later wat bijkopen is zo gedaan, maar als het zoveel is dat je kindje het amper of niet aan kan, dat zou ook jammer zijn.
ik had 6 pakjes in maat 50 en minstens 12 in 56 ze heeft best een tijd maat 50 gedragen, maar toch had ik aan die 6 pakjes genoeg. Nu draagt ze maat 56 en eigenlijk heb ik daar teveel in. ze spuugt zelden en ik was heel regelmatig. Daarbij komt dat ik een erg leuke set van Z8 had gekocht vantevoren en deze kleuren haar absoluut niet staan..dus dat risico loop je ook nog eens in maat 62/68 heb ik zo belachelijk veel kleertjes dat ze volgens mij 2 maanden lang elke dag iets anders aan zou kunnen zonder dat ik hoef te wassen tussendoor
Ik heb voor ik ging bevallen ook vaak gehoord van zorg vooral voor genoeg rompers! Maar mijn dochter kreeg vanaf het begin flesvoeding en het eerste luierongelukje gebeurde pas toen ze 3 maanden oud was dus dat viel reuze mee (borstvoeding ontlasting is dunner). Wel heb ik shirtjes bijgekocht (spugertje) en maat 50 (te vroeg geboren). Als je 4 setjes hebt kom je waarschijnlijk ook 'rond', alleen dan moet je een stuk vaker wassen (maar je bent toch alle dagen thuis waarschijnlijk). Mijn ervaring is ook vaak dat ze 2 maten tegelijk passen, dus bijvoorbeeld maat 50 precies pas, maat 56 nog wat ruim. Of het is uberhaupt al een combimaat 50/56. Als je dan 4-5 setjes hebt en je zou in de knoei komen kun je altijd een setje uit een maat pakken waar ze net uit komt of naartoe groeit, dat gaat vaak ook prima. Maar als je het jezelf makkelijk wil maken is wat extra wel prettig, 7-10 setjes in maat 56? Of koop een kledingpakket op markplaats, als je daar niet vies van bent. Dan heb je je 4-5 nieuwe setjes als basis, maar als reserve nog een heleboel weinig gedragen kleertjes voor 10-15 euro. Maat 50 zou ik 3 setjes halen. Meeste kindjes passen dat een paar weekjes. Voor kleine kindjes kun je bij (laten) halen, grote kindjes passen het misschien helemaal niet maar dan heb je ook niet teveel voor niks gehaald.
Ons dochtertje zat vijf weken in maat 50, vijf weken in maat 50-56, en nu sinds een week in maat 56-62.
Ik heb bij beide niet verschrikkelijk veel gekocht in de kleinste maatjes. Bij kopen kan altijd. De eerste zat na een week met alle kleding in 62 & mijn 2e zat met 2 maanden in 68.
Ik had voor mijn dochter ongeveer 6 pakjes in maar 50, 2 of 3 in maar 50/56 en nog 3 in maat 56. Van maat 56 heb ik later nog wel bij moeten kopen, maar dat maakte niks uit, want toen was ze ook al weer 1.5 maand Rompers had ik er een stuk of 10 in maat 50/56 en dat was genoeg. Kleding die ik kreeg van de kraamvisite was eigenlijk vooral in maar 62 en 68, maar bij jou kan dat natuurlijk helemaal ander zijn!
Nou ik heb nu van verschillende maten (vooral richting groter gekocht ) want ik vind het gewoon echt te zonde om dingen te halen en dan niet kunnen gebruiken Ik haal morgen nog wat broekjes en shirtjes op en dan vind ik t wel prima voorlopig (en sokjes natuurlijk ) Romper sla ik is een keer flink in - maar ik probeer echt niet al te veel maatje 50 te halen aangezien die vaak niet lang gedragen word ( in mijn omgeving tenminste niet ) Krijg wel de kriebels van die roze schoentjes en jurkjes hier
Wij weten niet wat we krijgen, J/M .. Ik heb 4 complete pakjes & 12 rompertjes (onverwachts veel gekregen) in de maatjes 50/56. Ik koop ook niet meer aangezien het unisex-assortiment mij enorm tegen valt. Na de bevalling lekker (web)shoppen & wie weet wel cadeau krijgen.
ik zit te denken om: per maat 7 broeken te halen, 50/56 + 62. en per maat 14 truitjes/ shirtjes + 14 rompers, 50/56 + 62. (had de berekening van 7 dagen in een week, 2x per dag schone kleding)
Ik heb weinig maat 50 aangeschaft van tevoren. Ik had 1 nieuw pakje (kruippakje met truitje, van C&A), en een setje van een truitje met broekje in mt 50 en verder heb ik via deze site en marktplaats een paar tweedehands truitjes in maat 50 aangeschaft voor een heel klein prijsje. De rest had ik allemaal mt 56 (en ook al wat 62). Toen ukkie geboren was heeft hij wel de nieuwe pakjes mt 50 aangehad, en die passen hem nu nog (zal wel niet meer lang duren). Hij heeft ook wat van de tweedehands truitjes aan en verder ook al de mt 56. Is ietsje ruim nog, maar dat is juist wel fijn met aankleden, gaat een stuk makkelijker Dus ik zou zeggen, beperk de mt 50 kleertjes
Rompertjes is erg fijn om er genoeg van te hebben is mijn ervaring...stuk of 10 is wel een must. Zeker als ze eens goed spugen of een lekkende luier hebben, nog eens plassen als je net de luier aan het verschonen bent. Je wast ook wel bijna dagelijks, maar wel fijn om er genoeg te hebben dus. Shirtjes waren hier ook onmisbaar. Soms wel 3 op een dag nodig. Broekjes wat minder. Hier heeft ons meisje maar 1 week maatje 50 aan gekund en daarna week of 3 à 4 maat 56. Was flinke baby bij geboorte. Maar kleertjes zijn snel genoeg gehaald. Dus 4 setjes maat 50 lijkt mij genoeg. Blijkt de kleine niet zo groot bij de geboorte is er snel genoeg bij gehaald door je man of familie of vrienden.