Lodger??

Discussion in 'De babyuitzet' started by AppleBlossom, Feb 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    ik heb via babybij.nl een geweven draagdoek besteld. Die rekken niet uit zoals de rekbare draagdoeken. Gezien het kindje in het voorjaar wordt geboren heb ik wel rekening gehouden met het weer en een luchtige gekozen van Hoppediz. Het is echt een wikkeldoek waar je kindje vanaf de geboorte al in kan, het zit dan in de kikkerhouding zeg maar. Die draagzakken enzo vind ik niet zo, en schijnen ook niet zo goed te zijn voor de heupen, dus vond dit wel een mooi alternatief.

2. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    mijn eerste voorkeur ging uit naar Je Porte Mon Bebe ook op babybij maar die leek me erg fleeceachtig en heb toen gemaild of die niet te heet zijn voor de zomer omdat je kindje 3 lagen stof over zich heen krijgt bij het wikkelen. Ik heb toen een reactie gehad dat het inderdaad wel een warmere is. Of je moet jezelf en je kind luchtig kleden natuurlijk, maar dan nog was ik bang dat IK het veel te warm zou krijgen met zo n ding. Dus vandaar de Hoppediz die luchtiger is.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    ByKay is inderdaad erg warm voor de zomer. De Hoppediz das Leichte doeken, of de Hoppediz Pune zijn wel geschikt. Dat zijn geweven doeken en die zijn vrij dun. Je kunt volstaan met één laag stof over je kindje.
    Dat kan met de ByKay niet, omdat je daarmee altijd drie lagen stof over je kindje moet doen.
    Een ander merk zomerdoeken is Calin Bleu.

Met een geweven doek kun je ook rugdragen en ze zijn tweedehands wat makkelijker van de hand te doen dan een rekbare, heb ik het idee.

4. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
  5. Goldduke

Goldduke Bekend lid

Jan 29, 2011
    873
    2
    18
    Ik haak hier even op in, ik heb hem getest en gekocht, hij voelt heerlijk en mijn kleine meid vindt hem ook geweldig. Ik heb natuurlijk geen referentiekader maar voor ons is het nu al een toppertje.

6. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

Sep 29, 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Als gebruiker van een SSC vind ik het een vooruitgang tov de Bungels, maar ik vind 150 erg duur. Een Manduca heeft een zacht lijfje (is beter, want dan kun het ruggetje mooi bol) en is "maar" rond de 100,- Evenals heel veel andere SSC's.

Maar het zal wel een hit worden.

8. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Zelf slechte ervaringen met de Lodger.
    Onze meid lag hier erg raar in, ook nadat we de gebruiksaanwijzing tot op de letter hadden gevolgd. Daarna de Baby K'tan geprobeerd en ook deze was het niet helemaal. Toen toch voor de Baby Bjorn gegaan, ondanks dat we vooral het idee hadden dat dit voor de heupjes niet goed zou zijn. Na navraag gedaan te hebben in de betreffende winkel en zelf op Internet veel te hebben opgezocht, blijkt dat vrij ongegrond. Je hebt trouwens ook Baby Bjorn carriers waarbij de beentjes nog wijder kunnen dan bij de 'normale' carriers van dit merk. Als ik me niet vergis is dat de Baby Bjorn Comfort Carrier.

Veel succes met de zoektocht!

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Nou ja, ongegrond of niet (nu even geen tijd om linkjes te zoeken) Hoe zou je er zelf liever bij zitten...?

10. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Kindje op het plaatje lijkt me erg groot voor de Baby Bjorn, maar dat terzijde. Onze meid zat heerlijk in haar Baby Bjorn, als ze overstuur was, was ze na een paar seconden in dat ding heerlijk rustig en in slaap. Ik geef alleen mijn bevindingen weer en wat een ieder kiest moeten zij zelf weten. Tot nu toe ben ik over veel producten van Baby Bjorn meer dan tevreden. Mijn dochter is een erg kritische consument en als zij tevreden is ben ik dat ook ;)

11. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb zelf een Beco Butterfly, helemaal blij mee :).
    De stokke ziet er op zich wel mooi uit. Erg jammer alleen dat de drager de mogelijkheid heeft om het kindje met het gezichtje van je af te dragen op de buik, dit is absoluut geen goede houding voor de rug. Ook is het voor kindjes niet fijn omdat ze zich niet kunnen afwenden wanneer ze teveel prikkels krijgen wat ze wel kunnen wanneer ze met gezicht naar je toe op rug of buik zitten.

Daarnaast erg duur dus het zou mijn keuze niet zijn.

12. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ik heb ze ook allebei gebruikt, bij mijn zoon tot een maand of zeven, daarna was het niet meer te tillen en zijn benen bungelden in de weg, mijn dochter van ruim heb ik afgelopen week nog een uur op mijn rug gehad 25 weken zwanger. Voor mij echt geen BB meer. ;)

Share This Page