Ik ben op zoek naar een bh voor tijdens de zwangerschap en liefst ook daarna, dus ook met openingsmogelijkheid om borstvoeding te kunnen geven. Maar wat is nou het verschil tussen een meegroeibh, een voedingsbh en een zwangerschapsbh? Of zijn dat allemaal namen voor hetzelfde ding? En als ik dan toch bezig ben: hebben jullie nog tips voor een fijne bh in deze categorie? Ik zag een voedingsbh bij H&M van micro die de tepel niet geheel ontbloot als je het flapje loshaalt. Dat leek me wel prettig, of is dat juist onhandig? En hebben meer voedingsbh's dat? Is deze ook fijn als zwangerschapsbh denken jullie?
Ik heb voedings Bh's van h &m. Zitten nu ook goed. En ik weet zeker dat ik weer borsyvoeding ga geven. Geef dat trouwens nog steeds 2x per dag aan mijn zoontje van 2. Maar voedings bh's gebruikte ik niet meer omdat ik thuis alleen nog voed. Maar heb ze nu weer aan omdat het lekker zit. Beugels zitten nu niet meer lekker. En bij een voeding bh heb je een lapje dat voor je tepel zit. Als dat wordt ontbloot kan de baby drinken. Wat bedoel je dan met een micro bh?
Meegroei bh en zwangerschaps bh zijn naar mijn weten hetzelfde. Ik vind ze enorm fijn, flink wat van aangeschaft vorige zwangerschap, nu hergebruik ik ze en zelfs paar nieuwe erbij aangeschaft. Voordelen: je borsten veranderen continu van maat in en ook na de zwangerschap als je bv geeft dus je hebt altijd een passende bh. Nadeel: Zijn niet erg charmant ! Ik heb ze ook tijdens de borstvoeding gebruikt je kan je borst er dan geheel uithalen en als je dan in laagjes gekleed bent je hemd bijvoorbeeld laten hangen en je borst eroverheen (of voedingshemdje dat is wat ik had die zijn ook ideaal om aan te doen zonder bh (die van de H&M), en dan je truitje over je borsten heen borst eruit en met je truitje kan je je borst wat bedekken. Ik heb ook voedingsbh's, heb daar verschillende van, vind ze op zich niet veel handiger ofzo, bij sommige zit het stukje stof toch een beetje in weg bij het aanpappen. Bij andere mist juist dat stukje stof aan de bovenkant van de borst waardoor er naar mijn inziens even veel bloot blijft als bij vorige alinea... niet heel erg nodig dus maar voordeel: je kunt vrij charmante voedingsbh's aanschaffen! Success!! Ps: mijn persoonlijk advies omdat de borstvoeding bij velen ook niet lukt vanwege externe factoren. Alle hiervoorgenoemde producten kosten bij elkaar toch wel een hoop voor die paar maanden gebruik. Ik zou zwangerschapsbh's of de meegroeibh's van Prenetal vind ik erg fijn aanschaffen voor tijdens je zwangerschap en gebruiken tot de borstvoeding goed loopt en jij ook beter zicht hebt op je cupmaat die kan namelijk behoorlijk veranderen. Ik vond die voedingshemdjes ook erg fijn!
Ik had in eerste instantie een zwangerschapsbh, maar deze zat uiteindelijk helemaal niet fijn. Over gegaan op de voedingsbh van carrywell. Deze vind ik heel prettig gedurende de zwangerschap, en hoop ik straks dan te kunnen blijven gebruiken bij geven van borstvoeding.
Ik heb bij beide zwangerschappen meteen voedingsbh’s gekocht toen mijn oude bh’s niet meer lekker zaten. Vanwege mijn cupmaat (75E normaal, nu 80G) wilde ik absoluut beugels. In mijn eerste zwangerschap haalde ik de bh’s van Noppies bij de prenatal. Die waren prima en hebben het dus de halve zwangerschap en ruim een jaar borstvoeding goed gedaan. Bij mijn huidige zwangerschap heb ik weer de Noppiesbh’s geprobeerd maar nu zaten ze vreselijk (en ik maar denken dat het allemaal wel mee viel met mijn borsten. ). Echt geen gezicht! Omdat ik de oudste zo lang borstvoeding heb gegeven durfde ik er nu wel vanuit te gaan dat het nu ook weer zou lukken en heb ik wat meer geld uitgegeven voor mooie en comfortabele voedingsbh’s (van Anita). Deze zitten nu ik nog zwanger ben ook prima. Ik moet af en toe de bandjes verschuiven omdat ik merk dat mijn borsten veranderen gedurende de zwangerschap maar ik zou er geen speciale meegroeibh voor gaan kopen.
Bedankt voor jullie antwoorden! Toch best verschillend allemaal. Voor nu ben ik uiteindelijk voor een (padded) meegroeibh van Prénatal gegaan. Ik wilde eigenlijk ook niet zonder beugel (heb - of had in elk geval voor de zwangerschap - cup D/E), maar vind het eigenlijk heerlijk zitten nu ik het heb geprobeerd. Ik ga maar zien hoe dit bevalt, en voor hoe lang. Ik denk dat ik dan tegen het eind van de zwangerschap een voedingsbh koop. Wat een ontdekkingstocht is het ook
@Novastar: waar heb je de voedingsbeha's van Anita gekocht? Ik heb ze een keer gepast, zaten heerlijk, maar niet meer in mijn maat en het zaakje waar ik was, verkocht ze niet meer... Mocht de borstvoeding goed gaan lopen, overweeg ik ook ze aan te schaffen.
Ik heb de eerste bij een lingeriezaak in mijn woonplaats gekocht (winkel heet Le Net, zit o.a. In Eindhoven, Son, Uden en Gemert). Of ze ook buiten zuid-oost Brabant zitten weet ik niet. Ik heb dezelfde bh maar dan in een andere kleur bij Zalando besteld (de zwarte hebben ze bij Bol.com ook). Ze zijn ook echt gewoon mooi (in tegenstelling tot veel andere voedingsbh’s) en bij degene die ik heb (type Fleur) bestaat de cup uit drie delen zodat er voldoende steun is, ook bij een grote cup en ondanks dat het geen voorgevormde is.
Dankjewel! Zuid-oost Brabant is prima in de buurt Ga t.z.t. daar eens kijken. Ik vind het wel fijn eerst weer een keertje te passen voor de juiste maat, voordat ik evt via internet iets bestel.