Loedermoeder acties

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nina Sanders, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat geef ik dus dagelijks klei, dat is iets waarmee ze zeker een uur zelfstandig kan spelen. Tafelkleed op tafel, kids met vormpjes en rollers erbij en ga maar los kind. Daarna doekje over het tafelkleed en met de kruimeldief rond de tafel en het is net of er niets gebeurt is en ik heb even een uur op mijn kont kunnen zitten zonder 20x het woord mama te hebben gehoord.
     
    masami, Robijn89, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nee klopt ik wil het idd niet begrijpen want ik zie er echt niks grappigs of herkenbaars in. Maar ik hou idd ook op maar hoop wel dat het je extra aan het denken heeft gezet.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind dat alles behalve loedermoeder maar juist super lieve moeder dat je speciaal voor hem zoveel rode paprika eet!
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben vooral loedermoeder met dingen om het mezelf makkelijker te maken.
    Als ze een lange dag druk is geweest en het word donker om 17.30 zeggen dat het al heel laat is.
    Als ik in de middag moe ben vragen of ze op haar kamer wil spelen en dan zelf in mijn bed even een half uurtje tv kijken.
    In de winter als ze 8.00 uur wakker word en het is nog donker zeggen dat het nog nacht is en ze echt nog even moet slapen.
    Stiekem zelf een koekje in mijn mond proppen in de keuken als ik gezegt heb dat de kinderen niets meer mogen omdat we bijna gaan eten.!)
    Als ik geen zin heb om samen soep te maken (vind ze namelijk heel leuk) zeggen dat ik soep uit de vriezer heb gehaald dus dat ze niets kan doen om te helpen.
    Dat soort kleine leugentjes om (mijn) bestwil zeg maar.
     
    Riverdale87, Robijn89, suus1983 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Op dinsdag is altijd uitslaapdag voor ons. Dochter gaat op maandag en woensdag naar psz en donderdag t/m zondagochtend ben ik aan het werk. Met mijn dochter heb ik al geluk want ze slaapt gerust tot half 9/9 uur maar als ze dan wakker wordt zet ik haar naast me in bed met m'n telefoon en Netflix en ga ik nog heerlijk tegen haar aan liggen slapen. Soms val ik gewoon een uur in slaap :|
     
    GossipGirlxoxo en Theezeefje vinden dit leuk.
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Nou,lekker dagje toch? Weet zeker dat je kinderen het erg leuk vonden!
    Voor herhaling vatbaar en zonder schuldgevoel!
     
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik zal nu ook wel wat reacties over mezelf afroepen maar ik snap het hoor!

    Toen ik 35 weken zwanger was van mijn dochter heb ik ook heerlijk sushi met rauwe zalm gegeten in een restaurant.

    En ik ben zelf verloskundige :D

    Want natuurlijk, voedingsadviezen zijn er niet voor niks, maar wist je dat de kans dat je kind daar iets van oploopt kleiner is dan de kans dat je zwanger en wel doodgaat in het verkeer?

    En nee, da's geen vrijbrief om je van geen enkel advies iets aan te trekken maar er zijn wel gradaties in de adviezen die gegeven worden. Bij rauwe zalm gaat het om listeria en in een goed restaurant met verse vis is de kans klein dat je daarvan iets oploopt. En áls je iets oploopt werkt je lijf dat doorgaans razendsnel naar buiten (=kotsen en diarree), de kans dat zo'n infectie je kind in de baarmoeder bereikt is uiterst klein. (Moet ook nog door de placenta heen dan want bloed van moeder en kind staan niet rechtstreeks in contact.) En áls je dan een intra-uterine listeria-infectie op zou lopen (wat erg zeldzaam is) dan is dit vooral schadelijk in de eerste 12 weken wanneer de organen van je kindje nog gevormd worden. Bij 35 weken is dat kans dat je kind daar iets aan overhoudt echt heel klein.

    Dit alles maakt dat ik me ook echt niet druk kon maken om die paar happen sushi.

    Ik vind de vergelijk met alcohol en roken in de zwangerschap trouwens niet opgaan. Daarbij weet je zeker dat je schadelijke stoffen inneemt, je weet ook zeker dat die bij de baby komen en uit onderzoek blijkt steeds meer dat ook hele lage doseringen daarvan schadelijk zijn voor een kindje. Dat van die listeria is een (zeer laag) risico, (die bacterie zit maar zelden op verse vis) wat je dus ook wel in perspectief mag zien vind ik.
     
    Elsss, Poolvos, jvsd92 en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik denk dat bijna iedere zwangere wel eens iets heeft gegeten tijdens de zwangerschap wat eigenlijk een no-go is, bewust dan wel onbewust. Zo’n enorm felle reactie is dan toch ook niet nodig.
     
    Line, Hoebie en JongetjeM vinden dit leuk.
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ja dat vind ik dus wel. Ik zou zelf mijn uiterste best doen om geen dingen te eten wat word afgeraden ook al is de kans zo klein dat je ziek word. Perongeluk kan iedereen overkomen maar het express doen en het ook nog grappig te vinden nee gaat er bij mij dus niet in.
     
    Dubbelgeluk, Miracle1, Riverdale87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Ik heb jaren terug toen mijn dochter nog klein was om 16 uur ofzo of 17 uur zoiets alle rolluiken naar beneden gedaan zodat het al laat leek en haar zo extra vroeg op bed kunnen leggen.
     
    Poolvos, Robijn89, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Danku :) Dit was ook inderdaad hoe ik het begrepen had.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.559
    113
    Vrouw
    Dat er een kans op is, is gelukkig voor de meeste vrouwen al voldoende om 9 maand op te letten.
    Als je dat al niet over hebt voor dat kleine wondertje.
     
    Miracle1, Riverdale87, Robijn89 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit doe ik ook
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dames, lief blijven voor elkaar! Ik heb ook wel eens gezondigd tijdens zwangerschap. Zo heb ik wel eens een slokje wijn of bier genomen van mijn man, gewoon tonijn en rookvlees gegeten en echt niet altijd genoeg rust genomen.

    Niemand is perfect, zolang je maar bewuste keuzes maakt. Natuurlijk is bovenstaande niet aan te bevelen, maar ik hoop dat aanstaande moeders verantwoordelijk genoeg zijn om bewuste keuzes te maken. Ik zag geen kwaad in dat blikje tonijn of dat ene slokje wijn. Dat gebeurde sporadisch als ik het wilde proeven. Rauwe vis zou ik persoonlijk niet aandurven, maar als een ander zich dat aan zichzelf kan verantwoorden, prima toch. Ik denk oprecht dat sporadisch een stukje rauwe vis of vlees geen kwaad kan, laat staan een slokje alcohol (ik heb het dan echt over een sipje proeven natuurlijk).

    Ga je echt wekelijks aan de sushi of alcohol, nee dan is het gewoon erg onverantwoord. Kom op, laten we elkaar gewoon in zn waarde laten!
     
    Poolvos, Hoebie, Sela~ en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ook tijdens onze ziekenhuistrajecten zei mijn gyn dat ik nog lekker moest genieten van dat glaasje wijn en de biefstuk tot de positieve test.

    Ook al zou ik dus pril zwanger zijn al. Het is al zwaar genoeg
     
  16. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    #56 Kyra77, 11 jan 2020
    Laatst bewerkt: 11 jan 2020
    Dit dus.
    Bedankt voor 't in perspectief plaatsen.
     
    Hoebie, CrazyMom en Muisje2016 vinden dit leuk.
  17. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dat van die filmpjes laten kijken in 't weekend sochtends om zelf uit te kunnen slapen.. Erg herkenbaar. Zl is om 7 uur wakker en wij kwamen om 10 uur beneden :eek:
     
    Lies1611 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dat heb ik hier dus met kleuren!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nu lijkt het net alsof ik mijn kind nooit laat spelen maar dat is natuurlijk niet zo.

    Hier is de houten treinbaan een enorm succes, evenals kleuren, duplo én het Nijntje verstoppertje spelen spel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook 's ochtends de ipad.. Vanochtend was de oudste 5 uur wakker, nee kan echt niet je moet terug in bed, hij huilen.. Nog geen 10 minuten later hoor ik hem de kamer op komen sluipen en pakt de ipad. Ik heb het echt niet gehoord :D;)

    Ontbijten doen we hier 's ochtends voor de tv, zelf geen voorstander van maar het maakt het net allemaal wat makkelijker voor mezelf :p
     
    Theezeefje, Nina Sanders en CrazyMom vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina