Loedermoeder acties

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nina Sanders, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.154
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het enige dat ik nu denk is dat ik zo jaloers ben op dat er zoveel kinderen zo lang op een tablet kunnen kijken zodat je nog verder kan slapen :roflmao:
     
  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Nou die tablet lukt wel, maar hij wil niet boven blijven maar ook niet alleen beneden zitten...( wordt volgende week 6 jaar) dus je begrijpt het wel.... zeurt net zolang aan je kop dat je ondertussen al zo pissig bent dat je klaarwakker bent.... en ook nooit bij zijn vader,nee mamma moet mee.
    Zit je morgens met een chagerijnige kop aan je kopje koffie en zoon is het zonnetje in huis...:|
     
    Poolvos, femkes, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Mijn zoontje is gek op bananen, zo gek dat wanneer hij die dingen ziet thuis of niet thuis helemaal hysterisch wordt als hij naar zijn zin niet snel genoeg een banaan krijgt.
    Als ik hem de kans geef eet hij zo een tros bananen in één keer op.

    Dus ik was een keer eten koken, en hij had al een banaan op en bleef maar zeuren en drammen om nog een banaan.
    Toen ik nog geduld had zei ik nee we gaan zo eten en je hebt al een banaan gehad.
    Maar na 10 minuten zonder een seconde stilte was ik zijn gedram wel zat en hem toch maar een banaan extra gegeven. :roflmao:
    Liever een banaan dan snoep.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Als ik al 100x gezegd heb tegen de kinderen dat ze hun beker moeten leegdrinken en ze nog steeds met die ene beker bezig zijn dan pak ik een pak fristi en zet die op tafel.
    Dan is die beker zo leeg en word gevuld met fristi wat zo weggedronken word.

    ze drinken ontzettend slecht op sommige dagen en dan ben ik allang blij als ik een manier vind waardoor ze wel drinken.
     
    Indire, Wenda, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik geef de jongste vaak na dr middagslaapje chocolade zodat ze zonder strijd dr speen uit doet en daarna is ze dat ding dan vaak vergeten.:rolleyes:
     
    Indire, Poolvos, femkes en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Oh ja, herkenbaar. Als ik onze middelste wakker moest maken van z'n middagslaapje om de oudste uit school te halen, was 'ie altijd zoooo chagrijnig (en logisch ook - lig je lekker te slapen, moet je weer de kou in...). Dan gaf ik ook meteen bij het wakker worden een koekje dat 'ie onderweg op mocht knabbelen. Scheelde een hoop gejammer ;)
     
    Poolvos, Nina Sanders en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    :roflmao::roflmao:
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  8. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Filmpje bij nagels knippen. Tv bij koken. Tv als ik moe ben (vaak, dus). Zoet op brood. Toegeven aan zijn verzoek om erbij te komen liggen in bed. Koken wat meneer lekker vindt. Ik maak het mezelf niet moeilijker dan nodig, eigenlijk.
     
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hier een echte loedermoederactie: Geen zin in drama maar sinds de vakantie zit hij te vaak op zijn tablet en anders alleen maar te zeuren erom: oplaadkabel is kapot en dat duurt echt wel een week voordat er een nieuwe is......:rolleyes: hij weet ervan en heeft net zijn laatste 5 minuten gehad.. Na 1 dagje zeuren vergeet hij dat ding toch weer half dus zooo schuldig voel ik me echt niet! Iemand nog een tip voor een bepaalde app die ik kan installeren qua schermtijd?
     
    Oilell vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bewust of onbewust is wel een wereld van verschil..
    Ik begrijp zoiets ook niet is het nou zo moeilijk om die 9 maanden vol te houden.
     
    Gewooniemand, Riverdale87, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Mijn dochter van bijna 3 was de hele middag al over alles aan het zeuren. Dit was niet goed, dat moest niet zo blablabla. We zijn bezig met zindelijk worden maar ze bleef huilen dat ze een luier wilde. Ik was ondertussen het avondeten aan het voorbereiden en ze komt in haar blote kont van het toilet af (dacht ik). Ze vroeg om een luier dus ik wil er een pakken maar ze waren op. In het donker naar de gangkast gelopen en daar een luier gepakt en in de donkere gang aangedaan. Ze begon direct weer te schreeuwen "neeeeheeee, dit is niet de goede luier, ik wil een andereeeee luieeeeer". Dus ik snauwend "dit is de enige soort luier die we hebben, je doet het er maar mee".

    Man komt thuis, ze zegt "oh papa ik moet plassen". Dus hij zegt je hebt volgens mij een luier om. "Ja maar hij zit niet goed"... Had ze haar onderbroek er nog onderaan:rolleyes:.. arm kind, voelde me zo'n slechte moeder
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Overigens ben ook ik regelmatig een loedermoeder. Omkopen met chocolade of speen gebeurt hier ook.
    Met een kind met iets veel te veel temperament bewaar ik soms graag de rust door driftbuien te voorkomen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.685
    9.652
    113
    De kinderen kunnen ondertussen zichzelf vrij goed vermaken terwijl wij nog even slapen. We zijn vrij streng mbt tv, en in principe kijken ze die dan ook niet op de weekend-ochtenden. Als papa en mama echter nog even zeker willen weten dat ze niet gestoord worden ;) dan mag het ineens wel, sterker nog, dan komt papa het aanbieden :roflmao:
     
    Gewooniemand, Nina Sanders en JongetjeM vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Door wat andere topics schoot deze loedermoeder actie van 5 a 6 jaar geleden weer naar boven (sorry alvast als ik hem niet compact kan omschrijven).

    Ik haalde mijn zoon op bij oma en in de auto dacht ik ik ga je plagen. Ik zette een heksen stem op en zei ik ben je mama niet maar een heks. Hij, ik zie toch dat ik je mama ben. Ik, ik.heb je mama opgegeten daarom zie ik er u zo uit (gevolgt door een heksen hahaha). Dit de rit naar huis 10 minuten vol gehouden. Ondertussen nog aangedikt dat er een grote pan klaar stond thuis om kindersoep te maken. Hij begon nog stoer met je bent wel mijn mama en mijn papa komt zo thuis en is heel sterk maar ging streeds meer twijfelen en werd steeds banger. Toen we thuis de deur open deden en sloten gooide ik meteen de knip op de deur en op slot en zei met nog steeds mijn heksen stem en nu ga ik je lekker oppeuzelen hahahaha.... en je papa is er niet om je te redden. Dat laatste ging net tever en zoon ging heel hard huilen. Ik had direct spijt van mijn grapje. Kan er nog wel om lachen als ik er aan terug denk en zoon heeft er geen trauma aan over gehouden maar achteraf ging het echt te ver en was dit alles behalve pedagogisch verantwoord :oops::roflmao::roflmao::roflmao:

    Edit. Zoon kan er nu 6 jaar later ook wel hard om lachen, hij is het nooit vergeten. Mijn man en moeder waren woest op me toen ze van het grapje hoorden.
     
    Line, jvsd92, femkes en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Als mijn jongste wakker wordt (rond half 6) neem ik hem altijd mee naar het logeerbed (want man werkt nachtdiensten) om hem de fles te geven en heerlijk pedagogisch onverantwoord nog wat verder te dutten samen. Mijn dochter weet dat en komt als ze wakker wordt bij ons liggen. Die geef ik dan vaak mijn telefoon zodat ze nog wat filmpjes kan kijken :|
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Bedenk me er nog 1:

    Mijn dochter heeft duidelijk een eigen smaak. Als ze met kleren kopen iets in de winkel ziet wat ik echt afgrijselijk vind (tule, glitter etc) zeg ik altijd dat haar maat er niet bij zit.
     
  17. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Maar dit soort dingen (en heel veel dingen die ik hier lees) maken je geen loedermoeder maar juist fantastisch voor je kinderen? Dit soort dagen vond ik vroeger als kind helemaal het einde.
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Waarom is dat pedagogisch onverantwoord?
     
  19. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik zeg wel eens tegen mijn man dat ik de hele nacht met onze baby bezig ben geweest (terwijl hij dan prima geslapen heeft) zodat hij mij laat slapen in de ochtend.
     
    Line, Poolvos, jvsd92 en 11 anderen vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Salentein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina