Loedermoeder acties

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nina Sanders, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw
    Deze loedermoeder ligt met haar voeten op het bureau in de werkkamer. Beneden is vriend met drie kinderen omdat ik 'mijn werk voor morgen moet doornemen'. Moet ik ook, maar heb nog geen zin. Heb inmiddels een chocoladeletter verorberd en half zp doorgelezen. Dochter kwam halverwege binnen en die heb ik snel naar buiten gewerkt onder t mom van 'mama moet werken'. Ik hoor inmiddels de tv dus loedervader is ook goed bezig :roflmao:

    Als ik denk aan alles wat nog moet gebeuren vandaag (wassen, was opvouwen, kamers stofzuigen, bedden opmaken, boodschappen doen etc) blijf ik mooi nog ff hier zitten.
     
    Bloem2310, femkes, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    HAHAHAHAHA geweldig. Ik bleef vanochtend ook lekker lang in bed liggen. Hoorde ik man beneden strijd maken met de oudste, want die moest even wachten omdat man fles aan het geven was aan de jongste. Ik had gezegd dat ik er zo aan kwam, maar ik deed net of ik weer in slaap was gevallen.
    Toen hoorde ik ook de tv dus loedervader was hier ook aanwezig
     
    Gewooniemand en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit doe ik ook bij de oudste maar dan met een muesli reepje of ik zeg: wil je je favo trui aan? Dan geef je mama de speen. Anders gooi ik je trui in de was en blijft hij nog heel lang nat.
    Nou, die speen wordt dan bijna uit gesmeten. :o:
     
    Muisje2016, Gewooniemand, Nummer4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies ook iets voor mij!
     
    Robijn89 vindt dit leuk.
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Haha ik meen dat niet serieus hoor, maar met een knipoog. Omdat er altijd zoveel discussies zijn over wel of niet je baby bij je in bed laten slapen.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.893
    25.243
    113
    Ah zo haha. Ik dacht al, want knuffelen en dutten is juist goed :D
     
    Robijn89 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nog een LM actie van mij. Ik wil vanmiddag even rust tijdens de middagslaap van de oudste. Daarom heeft baby stiekem een íets grotere fles gehad (10 cc maar hoor) die ik straks dan weer compenseer zodat ik weet dat baby zo ook lekker in slaap valt! :o:
    Dat is eigenlijk wel echt heel egoïstisch van mij, als ik het nu nalees. :rolleyes: Maar ik heb afgelopen weekend behoorlijk wat strijd met de oudste gehad en ben er letterlijk echt even bekaf van!
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hier ook lekker aan het lodderen. Man is naar Ajax toe, zoontje is al 2 dagen niet fit en in de nacht aan het overgeven, ligt lekker op de bank tv te kijken met deken en kussen, oudste ligt boven op bed heerlijk tv te kijken, ook niet helemaal fit. En ik lig naast de jongste op de bank met mijn telefoon, wel met hoofdpijn, Terwijl het mooi weer hier is en de zon schijnt. Oké en ik ben zwanger en nogal last van lichamelijke klachten, dus wellicht een loedermoeder met een goed excuus?:roflmao::roflmao:
     
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier wil jongste (2,5 jr) sinds een tijdje niet meer slapen ‘s middags, wat eigenlijk precies rot uitkomt nu met de zwangerschap. :rolleyes:Dus op mijn vrije dagen ‘s middags na de lunch zet ik haar naast me op bed met de iPad zodat ik even een uurtje kan powernappen :oops:

    Ook heb ik een verhaal verzonnen dat als je je teennagels niet op tijd knipt dat je voeten het dan niet meer doen en je dan nooit meer kunt lopen en rennen. Was het geëtter met nagels knippen HELEMAAL zat. Werkt wel goed overigens want sindsdien komt de oudste er zelf regelmatig mee dat het weer tijd wordt om nagels te knippen :roflmao:
     
    Muisje2016, Poolvos, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Heb ze net gezegd dat het al 7 uur is en ze mogen nog even op de tablet... Zodat ik nog even kan netflix en zonder gezeur :|
     
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw
    Als vriend een week in het buitenland zit zet ik de klok een uur vooruit zodat ze eerder op bed liggen. Vooral in de winter makkelijk omdat het dan toch al donker is. In het voorjaar pikken ze het niet zo snel.

    In diezelfde weken eten wij tosti's, pizza, poffertjes en soms gewoon brood. Ik stop ook wel eens bij de snackbar om daar 'gezellig' met ze te eten. Oh wat erg eigenlijk.

    Verder vind ik die weken echt heerlijk, vriend is er niet dus minder troep om op te ruimen, meer tijd met de kinderen (want ik kook niet hè). En idd meer Netflix tijd voor mij als ze er vroeg in liggen hahahaha
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    'Nee schat, er zat echt maar 1 kindersurprise ei in de verpakking'
    (Want mama heeft de andere 2 verorberd :D)
     
    Lorena86, Poolvos, Gewooniemand en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    “Die trui met felgekleurde tijgers is helaas niet meer in jouw maat schatje...” :D

    “Nee, de winkel is dicht dus we kunnen geen xxxxx kopen”

    Elke ochtend kijkt de oudste Netflix op mijn telefoon zodat ik nog even slapen.

    Snoep en koek gebruik ik wel eens om iets voor elkaar te krijgen :p
     
    Robijn89 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Op zondag mag ik altijd uitslapen.
    Rond 10:00 uur word ik dan wakker van L, ga haar halen en kruip weer terug in mijn bed om der op mijn gemak te voeden en rustig wakker te worden.
    Ondertussen hoor ik dan de ruzies beneden, het gegil en een boze papa.
    Dan denk ik Succes papa ik blijf mooi nog ff hier :D
     
    Poolvos, femkes, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    En weer een loeder moeder actie...

    Mijn dochter kan vanaf dat ze baby is nogal emotioneel reageren op bepaalde muziek. Dat vind ik soms echt heel grappig. Zet ik K3 op dan is ze aan het feesten en dan gooi ik er een emotioneel liedje door (they dont play our lovesong anymore van Anita Meyer werkt altijd) dan krijgt ze een pruillip en begint te snikken en als ik hem niet af zet emotioneel te huilen. Mijn man vind het heel zielig dus van hem mag ik het niet doen maar eens in de zoveel tijd doe ik het toch om te kijken of ze er nog steeds "last" van heeft. Als ik daarna weer een vrolijk liedje opzet is het verdriet ook meteen weer over.
     
    Poolvos, emmen88, spruitje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :o::o::o::roflmao:
    Wat zielig eigenlijk.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Haha ja maar ook heel grappig :oops:
     
  18. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.459
    1.428
    113
    Ik vind het wel lastig om te definiëren wat iemand een "loedermoeder" maakt.

    Want aan de ene kant zijn er de verhalen waarbij iemand het kind langer dan "pedagogisch verantwoord Nederland" vindt dat schermtijd hoort toestaat.
    En aan de andere kant de moeders die hun kinderen leren dat de liefde van een moeder eindig is. Dat als je te erg bont maakt men een andere moeder voor je zoekt bijvoorbeeld.
    Want laten we wel wezen, de volwassene in kwestie weet wel dat het niet serieus is, maar het kind niet. Getuige ook het feit dat het kind de maanden daarna "zo mak als een lammetje" was.

    Ik vind dat nogal 2 hele verschillende dingen
     
    Miracle1, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Met dat laatste eens hoor, daarom heb ik me ook nog lang rot erover gevoelt. Hij heeft alleen nooit meer gedreigt met weglopen of andere moeder zoeken dus in dat opzicht heeft het gewerkt. Op alle andere vlakken vind ik zelf ook dat ik daarmee te ver ben gegaan onder invloed van emoties en vooral woede op dat moment.
     
  20. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.143
    1.292
    113
    Afgelopen week waren beide kinderen om 17.00 al zo moe dat we snel gegeten hebben en een ijsje zijn gaan eten. Toen we om 18.15 thuis kwamen deed ik onderweg al alsof al suuper laat was en wat een feest dat ze zo lang mochten opblijven. Half uurtje later sliepen beide kinderen als een roosje. :roflmao:

    Toen ik dit mijn moeder vertelde en zei dat dit waarschijnlijk het laatste jaar is dat ik dit kan doen (volgend jaar groep 3) vertelde zij dat ze de klok soms een uur vooruit zette zodat we vroeger in bed lagen. :p
     

Deel Deze Pagina