Loedermoeder acties

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nina Sanders, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb onze dochter chocolaatjes gegeven als beloning voor plassen op ’t potje. Stickers en cadeautjes hadden maar half effect, dus tijd voor grover geschut. Binnen een dag werkte het en nu al 2 weken zowel overdag als ’s nachts geen ongelukjes meee gehad! En intussen vergeet ze de chocolade gelukkig meestal
     
    1981Mama, citroenrasp, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.096
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij kopen onze peuter dagelijks om met een chocolaatje of snoepje om ervoor te zorgen dat ze in ieder geval minstens de helft van haar warm eten naar binnen werkt.

    Ik heb een gruwelijke hekel aan de bende van het (vinger)verven, dus ik stel altijd gauw een alternatief voor.

    Wij hebben geen schermtijd, ze mag thuis standaard tv kijken tijdens het ontbijt en de laatste tijd ook wel vaak tijdens de lunch, zodat we zelf ook even rustig kunnen eten zonder strijd. Ze mag zelfs af en toe (gemiddeld 2x per week) tijdens het avondeten de iPad erbij om te zorgen dat ze na een paar slechte dagen toch echt even weer goed warm eet. En daarnaast zit ze ook nog wel eens gewoon op de iPad of tv te kijken als het slecht weer is buiten of we allemaal niet zo fantastisch geslapen hebben en er dus een ‘hang dagje’ van maken.

    Als we naar een restaurant gaan, dan hebben we altijd de iPad mee zodat we toch uiteten kunnen, een kind hebben dat beter aan tafel wil blijven zitten en geen oppas hoeven te regelen.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Snoep van bijv de Halloween opeten, en dan doen alsof ik van niks weet als ze zich afvragen waar het gebleven is..
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dat vind ik al heel wat. Als ik geen zin heb om te koken bestel ik gewoon pizza :roflmao:
     
    Indire, Waterlelies, Rizzoli en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Gisteravond rond bedtijd begon dochter weer te krijsen dat ze niet naar bed wilde.
    Ik riep meteen: "als je nu naar bed gaat mag je morgenochtend meteen de tv aan zetten als je wakker wordt."
    En hoppa, binnen een minuut lag ze in bed.

    Needless to say, de tv staat nog steeds aan. Leraren staken, ik ook.
     
    1981Mama, Indire, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Als ik geen zin hem om te koken geef ik mijn oudste een bord havermout en eet ik snuisterijen
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  7. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik koop mijn dochter wel eens om als ze heel vroeg wakker wordt. Dan beloof ik haar een snoepje als ze nog even gaat slapen. Dan slaapt ze soms nog makkelijk twee uurtjes door.

    Als ik geen zin heb om te koken, geef ik haar zo'n potje babyvoeding voor 15+ maand. Vaak met wat tomaatjes of paprika erbij.
     
    Indire vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit doe ik allebei ook!
    Het 'snoepje' is hier een multi kauwtablet en mueslirepen heten hier 'ijsjes' :roflmao:
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Toen de 2 oudste klein waren hadden we hen wijsgemaakt dat de ijsjes kar een soep kar was.
    Dus jaren lang geen gedoe gehad als de kar rond kwam.
     
    jvsd92, Indire, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.505
    113
    Hier is ‘geen zin om te koken’ een boterham of McDonalds. Roerei met brood en (rauwe) groente is een normale maaltijd?
     
  11. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Onze zoon (10 mnd) valt en heeft een bloedlip, maar lacht drie tellen later alweer. Hij trekt zich op aan mn witte poefje waarop ik naar mn man gil dat ie m niet op de poef moet laten bloeden. Toen ik het geroepen had dacht ik... o_Ohmmm...
     
    Indire, femkes, Paardenbloem en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Afgelopen dagen moest mijn schoonvader steeds bij zijn zieke broer zijn in het ziekenhuis. Mijn schoonmoeder is liever niet alleen thuis dus mochten de kinderen een aantal keren komen logeren. Ik weet dat ze dan veel te veel zoet krijgen en er totaal geen regelmaat is maar was nog steeds beroerd dus vond de rust wel heel fijn :oops:
     
    femkes en Paardenbloem vinden dit leuk.
  13. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.321
    113
    Westland
    Normaal mag mijn oudste wat langer opblijven in het weekend als haar vader niet thuis is, maar had er geen zin in vandaag. Had zo de behoefte aan een avondje rust. Dus voor 1x op tijd, met telefoon, naar boven gestuurd :rolleyes:
     
  14. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Check! Ik had net een nieuw duur vest aan... neeeeee niet aan mama afvegen ga maar naar oma
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  15. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Onze dochters krijgen nooit pindakaas van mij. Ik vind het zo stinken. Zeker op de vroege ochtend. Ze krijgen het gewoon niet ...

    Ik chanteer vreselijk. Als je nou je fruit even opeet krijg je daarna een snoepje ..
    Of met Netflix of met filmpje op mn telefoon...

    Snachts zeggen dat ik al 2 x naar de kleine ben geweest en of hij nou ff wil gaan...
    (Meestal is dat ook zo maar soms dus niet )
     
  16. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    De middelste was na school bij een vriendinnetje spelen, de oudste zit langer op school en ging meteen door naar muziekles en dus hebben mini en ik van 1 tot 15:30 filmpjes gekeken. Ik ben echt ontzettend moe, had alle was al weggewerkt en vond het wel mooi geweest.
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Als we in de kledingwinkel lopen mag onze zoon zelf een mening geven. Maar als hij iets uitkiest wat ik echt ver-schrik-ke-lijk vind dan zeg ik dat ze zijn maat niet hebben. "Helaas schat, ze hebben alleen hele kleine of hele grote maten. Kies maar wat anders." :D
     
    Indire, Luna86 en JongetjeM vinden dit leuk.
  18. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Omdat mijn dochter mega enthousiast was over de musical van de lionking die we samen hadden bezocht. Zag ik kaartjes voor Doornroosje de musical. Ik dacht: leuk! Mijn dochter vindt musicals namelijk leuk, dus ik kocht kaartjes... vertel ik dit dol enthousiast tegen mijn dochter. Zegt ze: maar mama, ik houd helemaal niet van prinsessen... :oops:
    (Uiteindelijk wilde ze wel gewoon heen en heeft ze in een deuk gelegen en een fantastische dag gehad, maar ik vond het wel verloederd dat ik niet stil gestaan had bij het niet leuk vinden van prinsessen)
     
    femkes en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  19. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    267
    446
    63
    Vrouw
    Ik was samen met mijn zoontje zwemmen in een zwembad met Sauna. Ik ben echt dol op de Sauna maar als alleenstaande mama ga ik bijna nooit meer. Toen heb ik mijn zoon met mijn telefoon voor de deur van de Sauna op een bankje gezet. Hij kon brandweerman Sam kijken en ik kon genieten van de Sauna.
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier komen opa& oma als het goed is over een paar jaar in ons dorp wonen.
    Reken maar dat de kinderen vaak langs zullen komen :roflmao:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina