En ik sta als enige nog overeind

Discussion in 'Mama en gezin' started by wachtend, Dec 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ken je dat smorgens vroeg om half 6 zoon word wakker en man zegt laat mij maar gaan want ik lig al de halve nacht wakker omdat ik zo beroerd ben. Oké! Man is nooit ziek dus al lichte twijfel wat de dag gaat brengen.

Zoon staat om 08:30 uur pas weer naast zijn bed en het eerste wat je hoort is "mam ik voel mij niet zo lekker. Je meet de koorts en jawel lichte koorts.
    Je gaat vol goede moed toch in de auto op weg naar je ouders want zoon wilde echt echt echt dolgraag!

Je bent bij je ouders en man word niet lekker en word thuisgebracht door je vader. Dan meet je nogmaals de koorts bij je zoon en ziet dat het weer hoger is. Oké wat doen we? Weggaan of blijven. Zoon wilt nog steeds heel graag blijven.

Je eet daar mee zodat de kinderen thuis direct op bed kunnen en jawel zoon nog hogere koorts en op het aller- allerlaatste moment voordat ook je dochter naar bed gaat gooit ze alles wat ze nog in haar maag had eruit.

Ik ben weer de enige die overeind staat! En elk jaar richting kerst is het hier weer zover!
    Mijn vermoeden is dat het met een paar dekentjes op de bank filmpjes kijken word met hooguit een kop soep ipv een 4-gangen diner ;)

Zalig kerstfeest iedereen ;)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het heerst.

Ook ik was/Ben Ziek gelukkig heb ik grote zoon die mijn al een paar dagen s morgens laat slapen.

Beterschap. Hopelijk blijft mama ook overeind.

3. wachtend

Ik ga er wel voor! Maar het heerst echt wel behoorlijk! Zoon al 2 maanden op en af ziek donderdag weer naar de HA omdat die het ook niet snapt meer dus weer alles na laten kijken.

En man ook ineens niet lekker terwijl die altijd wel doorgaat.
    Ach eer ze meisjes zijn is het wel over maar leuk is anders!

4. tuc

tuc Niet meer actief

zalig kerstfeest;)

5. wachtend

Van hetzelfde ;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

zieke mannen/jongens zijn de ergste soort.

7. wachtend

Nou man heb ik niet zoveel "last" van wil graag nog meehelpen met de kinderen en doet echt zijn best! Maar zoon daarentegen dat is al 2 maanden lang alleen maar huilen en willen knuffelen die knapt gewoon niet op en de HA heeft werkelijk geen idee wat het is. Nu is mijn zoon echt af en toe een jochie wat pijntjes kan faken zeg maar (mama heeft een snee in haar vinger, zoon ineens ook dat soort dingen) maar koorts kun je niet faken en hij heeft nu iedere 2 weken ongeveer 3 dagen koorts oplopend tot 40 graden en dan trekt het weer langzaam weg.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier ook een zieke dreumes. Altijd met feestdagen. Ik ben zelf meestal vrij sterk haha. Al heeft m'n Ach ja tijd van het jaar zullen we maar zeggen 😉

Hopelijk fijne kerst!

9. wachtend

Hier is hij vanaf 0:00 uur onophoudelijk aan het spugen. Net op advies van de HAP hem naar beneden gehaald en hij mag nu elke 5 minuten een klein slokje water om te kijken of dat erin blijft. Anders moeten we toch naar de HAP komen.

10. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,817
    113
    Ow jee. Balen zeg. En dat klinkt echt niet goed zoveel overgeven.
    Hoe is het nu?

11. wachtend

Zijn net terug van de HAP want er kwam ook bloed bij. Alles gecheckt en zeer waarschijnlijk een goeie buikgriep en het bloed kwam door het vele spugen zijn keeltje is daardoor open gegaan.
    Moeten het vandaag aanzien en als hij vanmiddag nog steeds spuugt moeten we terug naar de huisarts.
    Man heeft van 12-4 opgezeten met hem en ik nu van 4-9 uur en dan ga ik nog even slapen. Zoon zelf heeft helemaal niet geslapen en moet nu elke 5 minuten een klein slokje water nemen.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Aahh, sneu voor je mannetje! Hopelijk voelt ie zich snel weer beter!

13. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,817
    113
    Sow, heftig. Hebben ze verder geen advies gegeven? Geen medicatie? Paracetamol zetpil bijv. Of een zetpil tegen spugen. Dat heeft mijn zoon gekregen toen hij klein was en hielp heel goed.

14. wachtend

Nu alleen zetpil om te kijken of dat beter gaat. Hij heeft net water en een halve soepstengel mogen nemen maar die was er ook meteen weer uit. Om 11:00 uur mogen we naar onze eigen HA die gaat hem ook nog even nakijken.
    Hopelijk vanmiddag dan allemaal hier even op bed zodat we allemaal even bij kunnen trekken want dit breekt wel op hoor.

15. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat sneu voor jullie :(... Heel veel sterkte en hopelijk gaat t snel beter!

16. wachtend

Ja behoorlijk! Zo even langs de huisarts om het na te laten kijken. Hij heeft nu anderhalf uur niet gespuugd dus mocht hij een boterham maar even kijken wat dat gaat doen.

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Wat vervelend voor jullie! Onze oudste zoon had laatst ook een buikgriepje, alles wat er in ging, werd er meteen uitgespuugd. Dit duurde gelukkig maar 1 dag, daarna was hij zo weer opgeknapt. Hopelijk houdt jouw zoontje nu wat eten en drinken binnen.

Van een buikgriep kun je redelijk snel herstellen, dus misschien is een iets actievere kerst nog haalbaar. Alhoewel filmpjes kijken met het gezin ook gezellig klinkt. Maar alleen als iedereen weer beter is, natuurlijk!

18. wachtend

Hier zit ie nu aan de AA en dat blijft erin. Zijn natrium moest omhoog en omdat hij ORS echt vertikt nu dit gedaan en het helpt in ieder geval dat hij niet meer spuugt. Vandaag nog niets op behalve zijn boterham vanmorgen en 2 kleine soepstengels.
    Vanmiddag zelfs 2 uur geslapen dus hij is weer wat bijgetrokken gelukkig!

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hier ook... zoon heeft al 2 wkn een infectie.. koorts, hoesten, spugen, dubbele oorontsteking.. de eerste AB kuur heeft niet geholpen, want het kwam weer terug.
    Ik ziek.. een groot snothoofd met half ontstoken oren, kies- en keelpijn en algeheel spierpijn.
    Man heeft vandaag last van zn depressie dus die heeft zichzelf opgesloten. Laatste dagen heeft hij wel goed geholpen, maar nu ist hem ff teveel.
    Baal baal baal.. kan zelf geen stap meer zetten, maar zal wel moeten voor mn kleine mannetje..
    Edit: oja.. en dit moest mijn ontspan/bijkom weekje worden omdat ik tegen overspannen aanzit.. pff..
    Sorry even klagen.. :(

20. wachtend

Ohh zou je graag een dikke digi knuffel geven wat ontzettend vervelend en zwaar! En soms heb je ook gewoon recht om te klagen!

Hier zijn zoon en man redelijk opgeknapt al beginnen ze volgens mij nu allebei weer van voren af aan! Man begint nu te snotteren weer en zoon klaagt weer over buikpijn! Wat dat nou is? Ontlasting en bloed zijn getest en beide zijn gewoon goed!
    Nu is dochter ook al vanaf zondag ziek hoge koorts, alles vol snot en hoesten, boesten , hoesten. Hebben vandaag maar van de HA AB kuur gekregen want ipv opknappen werd ze steeds zieker. Ik hoop zo ze opknapt. Moesten net haar neusje helemaal uitzuigen :( arm meisje helemaal uit haar doen en huilen die heeft nog niet door dat het voor haar eigen bestwil is :( en ja nog steeds sta ik als enige overeind.
    En dat noemen ze 2 weken vakantie ;)

Share This Page