Ik wil slapen!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Waarschijnlijk herkennen (helaas) veel van jullie het probleem. Vanaf dinsdag heb ik nauwelijks geslapen! Ik ga naar bed omdat ik supermoe ben (vandaag bijv. 11 uur) dan lig ik in bed te woelen en draaien... Uiteindelijk val ik wel een uurtje in slaap, maar daarna ben ik weer wakker en kom ik niet meer in slaap (zoals nu!).... Soms kan ik overdag nog een uurtje slapen maar ik probeer dit zelf eigenlijk tegen te houden omdat ik dan 's nachts niet slaap, maar nu denk ik echt: elk uurtje slaap is meegenomen dus als ik mijn rust overdag kan pakken: GRAAG! Ik ben nu 27 weken zwanger en echt zooooo moe! Het is niet dat ik niet slaap omdat ik zo wakker ben, ik kom gewoon niet in slaap... Overdag de hele dag moe en 's avonds niet naar bed kunnen... Pff lekker hoor :(!

Iemand tips?! Kussen heb ik al geprobeerd, ik sta tussendoor op en dan ga ik maar wat hier op het forum zitten of kopje thee maken.... Ik zou gewoon zo graaaaag willen slapen!!!!

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik herken het!! Ik slaap al weken beroerd. Na een x aantal dagen ben ik zo 'uitgeput' van het niet slapen, dat ik vervolgens als een blok in slaap stort en weer wel een keer een klokje rondslaap... Ik leef echt naar die nachten toe, terwijl het niks is om 'blij' van te worden.

Ik woel en draai, lig niet lekker, ben onrustig... Krijg regelmatig kramp in mijn benen of een harde buik ( uit frustratie denk ik ).
    Ik heb niet alle dagen overdag een tukje nodig, maar als ik me erg moe voel, dan geef ik er wel altijd aan toe... Het is niet dat ik me 's avonds niet minder moe voel als ik overdag slaap, dus dat scheelt. En wat je zegt... ieder geslapen uurtje is er dan weer een.

Wat ik wel doe is af en toe een nachtje op de bank slapen of op een hardere ondergrond... dat maakt het woelen alweer een stuk lastiger en ben ik dus rustiger als ik in slaap val.

Ik heb de oplossing nog niet gevonden...

Ik ben trouwens van exact dezelfde termijn :D. Ook op 19 januari uitgerekend!

3. Lisa01

Lisa01 Lid

22 mei 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roxyroxx,

Misschien help een hete douche voor het slapen gaan? Of een avondwandeling in de frisse lucht. Kan me voorstellen dat je daar geen zin hebt als je moe bent maar misschien helpt het :)

Gr.,

Lisa

4. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik herken het maar al te goed, wel moe zijn maar gewoon niet kunnen slapen en dan steeds wakker worden. Tegenwoordig ga ik eerst even douchen voor ik ga slapen, dan pak ik mijn voedingskussen en leg ik die door m'n benen heen zodat ik aan de ene kant steun heb voor m'n buik en aan de andere kant voor m'n rug. Dat heeft mij de laatste 3 nachten goed geholpen ik werd minder wakker :)

Het is nog maar even dames! in januari hebben we als het goed is weer wat comfort!

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    pff heel herkenbaar, gister avond een half uurtje in slaap gevallen op de bank en als ik dan eenmaal in bed lig kan ik niet slapen en was ik net in ant doezelen komt man lief thuis van avondje weg en ja je raad het al, ik heb nog lang wakker gelegen zeker tot half 4 gggrrr heb dit ook al een 1 of 2 weken...

6. Roxyroxx

@ Lievemama, haha is er iets met die uitgerekende datum dat we er allebei last van hebben ;)?

@Lisa, ik ga 's avonds al een wandeling maken met de hond voordat ik naar bed ga, wil nog niet echt helpen! Na een warme douche ben ik zelf altijd weer helemaal wakker (helpt 's ochtends ook om na zo'n nacht toch enigzins om me niet meer als een zombie te voelen!)

@Non, ja heb het geprobeerd met gewoon kussen, volgende week maar even een voedingskussen halen en dat proberen! Idd het is bog eventjes maar ik dacht van misschien heeft iemand wel gouden tip! Misschien die van jou hihi!

@Vvlinder, ja dat heb ik dus ook gehad eergister. Vanaf half 11 tot 12 op bank geslapeb, naar bed gegaan en ja hoor weer klaarwakker!

Ik weet dat het over paar maanden voorbij is, maar zou de laatste loodjes wel een beetje slaap willen hebben haha... Beetje uitgerust aan de bevalling beginnen straks lijkt me ook wel fijn haha.....

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Pff ja ik ook, en overdag heb ik al 2 dagen knallende hoofdpijn

8. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Poeh, wat lijkt me dat lastig....
    Ik ben iemand die van zichzelf al minimaal 8/9 uur slaap nodig heeft, dus als ik te kort kom voel ik dat meteen....

Afgelopen 2 weken word ik 's nachts wakker met steken in mijn buik (darmen), dus moet dan naar de wc. Heb daar gelukkig wat tijdschriften liggen :D
    Maar zodra ik weer terug in bed lig, val ik vrijwel meteen weer in slaap gelukkig. Lijkt me echt niet fijn om zoveel wakker te liggen,
    zeker als je de volgende dag gewoon weer moet werken.

9. Roxyroxx

@ Vvlinder... Same here... Brak, vermoeid en hoofdpijn omdat ik gewoon echt mijn slaap mis :(!

@ Lavitabella... Ik ben ook iemand die normaal makkelijk slaapt en ook wel minimaal 7 uur slaap per nacht nodig heeft... Je kunt je voorstellen dat ik er nu als een zombie uitzie met wallen van hier tot aan Tokio en me daarnaast echt te brak voel... Het is gewoon ook zo vermoeiend dat je je rust niet kunt nemen... Het ging tot vorige week goed, is echt pas sinds dinsdag dat het zo dramatisch is, ik hoop dat jij het niet hoeft mee te maken!

Deel Deze Pagina