Ik heb bij de hema een rietjesbeker gekocht, maar zoonlief snapt het principe niet zo haha. eerst werd hij heel boos toen ik de beker er neer zette in plaats van zijn tuitbeker. Na een tijdje ging hij toch eens kijken snapte hij dat je aan het rietje moet zuigen, maar hij snapt niet dat je de beker recht moet houden. Hij wil hem net als een fles kantelen om te drinken. Zo komt er natuurlijk niets uit. Hem helpen "mag"niet, hij zit in de fase van alles zelf doen. Komt dit ooit nog goed, haha. Wanneer snapte jullie kindjes dat je de beker recht moet houden.
Dat duurde hier ook wel een tijdje hoor, maar op den duur kregen ze het toch door. Nu drinken ze zelfs 'zonder handen'... (Je kunt dat rietje namelijk makkelijk tussen je tanden klemmen en dan zuigen... Handig, kun je gewoon doorspelen... )
Hier duurde het ook even voor hij het doorhad. Gewoon de beker geven en als hij niet geholpen wil worden dan zal hij vanzelf gaan uitzoeken hoe de beker werkt
Ik ben er wat eerder mee begonnen denk ik. Ik mocht nog iets helpen, maar ik heb een beker gekocht die je makkelijk kan inknijpen. Op het moment dat Thomas wat wilde hebben, kneep ik iets in de fles zodat hij wel wat kreeg. Ik heb hem steeds naar voren gedrukt met zijn bovenlijfje als ie naar achteren ging. Toen had hij het snel door.... Toen hij het goed door had heb ik hem een antilekrietjesbeker van Nuby gekocht. Dat duurde heel eventjes en die heeft hij nu Gaat super... En als ie niet geholpen wil worden... tja.. dan is het jammer...
Hahaha hier ook, en mn dochter vind het ook leuk om m tijdens het drinken rond te draaien. Maar hier geen problemen gehad, ze had eigenlijk meteen door dat deze beker niet omhoog gehouden moest worden. Die bekers waar je in kan knijpen vind ik dus echt 3x niks. Mn dochter had dat nl ook snel door 8)
Grappig, hier is het juist de uitvinding: mijn zoontje snapt niet dat je een fles en tuitbeker zelf omhoog moet houden. De rietjesbeker snapte hij meteen! Mag ik vragen waarom je een rietjesbeker wil als een tuitbeker ook prima werkt?
Met hoeveel maanden zijn jullie gaan proberen om de kleine uit een rietjes beker te laten drinken of uit een gewone beker?
Met 10 maanden de rietjesbeker, tuitbeker wel geprobeerd maar dat werkt nog niet zo. Gewone beker nog niet geprobeerd.
Hier dronk dochter met 11 maanden uit de rietjesbeker. En dan alléén uit de rietjesbeker. Met andere bekers en flessen enzo zocht ze ruzie; die schroefde ze open en kieperde ze leeg enzo. Nu drinkt ze uit rietjesbeker en tuitbeker met harde tuit, waar ik de antilek heb uitgehaald. Soms houdt ze de rietjesbeker te schuin of de tuitbeker juist niet schuin genoeg, maar dat corrigeert ze uiteindelijk zelf wel.
mijn zoontje gebruikt tuitjes beker vanaf 7,5 maand maar omhoog houden was n probleem omdat t te zwaar is wanneer t vol is. ik heb hem eergister rietjes beker gegeven, hij begon zomaar te drinken. het is geen hema. nubby of zoiets, bij drogist gekocht. hij vindt t prachtig. hij is nu 9 maanden oud.