Tips gevraagd voor op de commode?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Luna86, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,824
    9,335
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van 6 maanden is ontzettend onrustig op de commode en wil gewoon niet 1 sec stil liggen of begint al te huilen. Wat hij graag wil is op zijn buik liggen en kijken,kruipen,wiebelen enz. Maar het aankleden of een luier verschonen lukt niet meer.
    Na een hoop geduld en negeren wat dus niet helpt vraag ik me af of jullie misschien tips hebben om het net even iets makkelijker te maken en waardoor hij misschien wel stil ligt al is het maar even voor de luier.
    En heeft het al zin om een kind van nog geen 7 maanden duidelijk met nee aan te spreken en terug te draaien?? Of snappen ze dat nog niet:D

Oh trouwens voorheen deed ik hem nog wel eens in bedje aankleden of luier verschonen maar het bedje in nu om laag dus dat kan niet meer.

2. fafje

fafje Niet meer actief

hmm..en hij is niet af te leiden???? spiegeltjes oid..dat ie blijft liggen...of even een flesje met heel wienig erin...of iets om aan te sabbelen...

3. Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb een veer met daaraan een houten hondje en die heb ik boven de commode met een touwtje aan het plafond gehangen. Daar trek ik dan een keer aan, zodat hij begint te bungelen. Dat trekt de aandacht zodat ze stil liggen.

Je kunt ook een leuk speelgoedje aan een touwtje hangen. Dat het kan wiebelen maakt het wel extra interessant.
    Iets in de handen geven werkt vaak ook, een speeltje oid

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Bij mijn zoontje hielp het altijd heel goed om hem iets te spelen te geven (rammelaar of bijtring ofzo). Dan bleef hij wel aardig rustig liggen. Grappig genoeg had hij daardoor ook heel snel door wat ik bedoelde als ik zei 'andere handje!', want dan gaf hij meteen zijn speeltje over in zijn andere hand en kon ik de hand die ik wilde in of uit zijn shirt of romper krijgen, haha!

Inmiddels werkt het hier echt niet meer en ligt de kleine man ook druk te draaien :( Ik probeer dus zo snel mogelijk zijn romper aan te krijgen en doe shirt zittend en broek staand aan. Dan is 'ie blij :)

5. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    ha heel herkenbaar mijn jongste van 7 mnd ligt ook niet stil!!
    draait het liefst ook meteen op zijn buik.
    Ik leid hem idd af met een speeltje in zijn hand of zing een liedje, meestal blijft hij dan wel even stil liggen.

6. mona23

mona23 Niet meer actief

hier werkt alles wat op of in de commode ligt. potje sudocreme, lege verpakking van de doekjes, een autootje, en nu is een papiertje wat in de luierverpakking zat favoriet.

7. Wenn1986

Wenn1986 Niet meer actief

Bij mijn zoontje is dat ook al vanaf 6 maanden een megaprobleem, hij is nu 13 maanden en wil nog steeds niet stilliggen. De enige manier waarop het bij ons lukt:
    Hem op de grond leggen, zelf ervoor gaan zitten en hem met mijn voeten op zijn schoudertjes in bedwang proberen te houden, soort van houtgreep haha! Niet echt heel kindvriendelijk maar kan hem moeilijk hele dagen met een poepluier laten lopen.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,824
    9,335
    113
    Gelderland
    Bloempje dat is een leuk idee maar ik denk dat mijn vriend het niet ziet zitten om een gat in het plafond te moeten boren.

Potje sudocreme 2 sec leuk dan naast het aankleedkussen en dan vervolgens het potje weer willen pakken...
    Weetje wanneer mijn zoontje trouwens wel stil ligt op het aankleedkussen als ik zijn nagels knip, maf he?!
    Hij kan ook nog niet heel erg goed stilzitten en al helemaal nog niet staan dus zo aankleden kan niet.

Wenn1986, Kan me voorstellen dat dat het enige is was je dan nog kan doen. Hopen dat hij heel snel zindelijk gaat worden ;)

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ooh, mijn dochter ligt ook nooit meer stil op de commode sinds ze een maand of zes is. Eén troost: je went eraan. Ik ben inmiddels een ster in luier omdoen in twee seconden en alles doen wat nodig is (luier, kleertjes, doekje etc.) als dochter staat, zit, kruipt of loopt.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb een touwtje met belletjes en dingetjes aan het plankje boven de commode hangen. Daar gaat hij meestal als een gek aan liggen trekken. En zo weinig mogelijk liggend en als het gaat laten zitten en de rest aan trekken in sneltrein vaart...
    Voorals 's ochtend kan dit uitlopen op drama's want dan heeft meneer ook nog eens honger hahaha....

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik begin voortaan héél gek te doen of te zingen en dan liefst nog een beetje luid. Kijkt hij me echt zoooo verbaasd aan... :D
    En broek, romper en t-shirt aandoen gaat ook wel als hij op zijn buik ligt, zenne. Enkel luier gaat wat moeilijker maar zo lang krijg ik hem dus wel afgeleid met gek-doen! ;)

Share This Page