mijn meisje is ziek...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eeksie, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Vanaf gisteren is mijn dochtertje ziek. Gisteren was de hoogste koorts 39,7. Ze eet minder, maar blijft vooralsnog goed drinken. Vandaag heeft ze ook nog koorts. Drinkt nog steeds goed. Alleen ze is zo energieloos en verdrietig! Spelen wil ze niet, ze hangt steeds maar tegen me aan. In de box of wat dan ook is huilen en nog eens huilen! Het is zo zielig!
    Nu komen haar tandjes ook door. Maar kunnen dit alleen de tandjes zijn? Het is niks voor haar om gewoon maar bij me te liggen en niet te spelen of wat dan ook.
    Ik ga proberen m'n werk te ruilen voor morgen, en wil dan ook wel even langs de huisarts. Maar maak me toch wel wat zorgen...

Medemoeders die een geruststellend woord hebben? Of tips?

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontje hangt ook voor pampus momenteel met 39.5
    Zolang het niet boven de 40 komt hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken, koorts is een gezonde reactie van het lichaam om een virus of bacterie sneller uit te drijven, alles gaat sneller functioneren, afvalstoffen worden sneller afgevoerd. Het lichaam van je dochtertje is dus eigenlijk hard aan het werk weer beter te worden!
    Kan heel goed tandjes zijn, maar ook een griepje, oor of keelontsteking. Was ze er voor verkouden?
    Mijn zoontje is ook sloom en alleen maar aan het jengelen, wil de hele tijd gedragen worden. Lijkt me vrij normaal.
    Dat ze goed blijft drinken is het allerbelangrijkste. Verder luchtig kleden, bij erge stuwing van het hoofd (rood gelaat, vergrote pupillen) kan je eventueel het hoofdeinde van haar matrasje iets omhoog zetten (kussentje eronder). of lauwe wikkels om de kuiten doen.
    Laat haar lekker uitzieken.
    Let wel; een moeder kent haar eigen kind het beste, mocht je het echt niet vertrouwen, dan lekker langs de HA gaan.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Kan zeker van de tandjes komen hoor. Mijn dochter heeft ook altijd hoge koorts van doorkomende tandjes. Er heerst momenteel natuurlijk vanalles, dus ook kan het een virusje zijn. Gewoon lekker vertroetelen, veel laten slapen. En inderdaad niet te warm kleden, goed op warmtestuwing letten. En mocht je het inderdaad niet vertrouwen, gewoon de ha bellen!

Deel Deze Pagina