Jasje? Fleece truitje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juffertje83, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    6 juni ben ik uitgerekend. Een lente kindje dus. Nu zag ik bij Zeeman leuke jasjes (niet dik, maar een soort regenjasje) in allerlei kleurtjes hangen. Is dat handig voor zo'n babytje in de zomer/herfst?

Er hingen ook van die leuke fleece truitjes met oortjes, maar die zijn heel warm. Ik denk dat je zoiets pas in oktober nodig hebt? Of september ook al? De baby is dan 3/4 maanden. Is maatje 62 dan nog goed?

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zou geen fleece in de zomer aanschaffen, misschien kun je het wel vanaf september gebruiken, maar misschien ook pas vanaf oktober!
    en een soort regenjasje?! is het van polyester? zou eerder kijken voor een katoenen vestje/jasje.

mijn zoontje is nu 11 weken, en zit in 62, en 68 in de jasjes/vestjes ondanks het geen flinkerd was bij de geboorte!

jasjes zou ik sowieso een maatje ruimer aanschaffen, dan heb je wat meer rek bij de armpjes, anders moet je zo aan het kindje trekken...en er zit nog kleding onder.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt vestje als jasje het fijnst en dan van katoen. Of lekker zacht spul. Als ze St. Groter zijn vindt ik een jasje fijner

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb in mt 50 en 56 ook 2 jasjes en nog wat vestjes. Lijkt me ideaal als het toch wat afkoelt gewoon even over de huidige kleren heen doen.
    Die van de zeeman met die oortjes heb ik ook; super schattig maar zou kunnen dat die al snel te warm is... Ach, zo duur was die ook weer niet ;)

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb van de zeeman een wit met bruin jasje met oortjes gekocht.
    Ik ben 28 mei uitgerekend en dan kan het best wel koel zijn. Dus voor de zekerheid maar wel 1 gekocht. Wel maat 62 zodat ze hem de hele zomer wel aankan als het nodig is.

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben eind juli uitgerekend en heb gewoon lekker een katoenen vest met een capucion(of hoe je dat ook zegt haha)
    en die met die oortjes heb ik al gekregen maatje 62 lekker voor t najaar begin winter!

niet te warm doen hoor ik ben kraamverzorgster en als t zo heet is in de kraamweek ligt de ene baby in alleen een romper in bed...en de ander ligt met 2 kruiken en deken t is per kindje verschillend maar denk dat je het voor niks koopt dus wat je zegt lekker katoen!

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Als je baby klein is, is het vreselijk moeilijk om een vestje over de kleertjes aan te trekken.
    "gewoon over de kleertjes aandoen", hihi, ik moest er hard om lachen.
    De armpjes werken zo niet mee.... en mijn 2 kleintjes vonden het echt niet leuk.

Ik heb voor Daan nu een vestje (gewoon zo'n capuchonvestje van katoen). En sinds kort gebruik ik ook wel eens een dikker jasje die ik vooral heb gekocht omdat we ook nog op wintersportvakantie gaan.

Mijn oudste is geboren eind april. Voor haar had ik toen ook een dun katoenen vestje.
    Ik deed hem wel regelmatig aan. Maar vaak ook niet, dan gebruikte ik gewoon een wikkeldoek/ omslagdoek.

Voor onderweg is een wikkeldoek, omslagdoek of andere opbergzak veel makkelijker. Vooral omdat je dit makkelijk aan kan trekken. Gewoon neerleggen, baby erop en dichtklappen maar. Ze kunnen hiermee in de maxi cosi, dus ook handig.
    En ook in de wandelwagen gebruikte ik dit; dekentje er over als het kouder was.

Een soort regenjasje lijkt me heel onhandig. Stijve stofjes werken niet mee en zitten daarom echt voor geen meter. Gaan bijv. helemaal in de nek omhoog staan.
    Ik zou dit pas aantrekken als je kindje minimaal een half jaar is of tot ze zelf kunnen zitten zeg maar.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eens. Mijn schattige jasjes/vestjes misschien 3x aan gedaan en daarna snel over op wikkeldoeken.. minder gemier en ook lekker warm!

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
  10. Amfy

Amfy Niet meer actief

echt ik ga echt geen jasjes kopen voor al ze zo klein zijn.

dat is echt drama nee ik gebruik een omslag dien. nu is het wel zomer als onze 2de komt maar de eerste is van januarie en ook bij hem heb ik geen jasjes gekocht

11. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Is zeker een handig vestje!
    Een capuchon zit inderdaad behoorlijk in de weg. Is nu in de winter niet erg, dan vind ik het alleen maar handig omdat het net wat meer warmte geeft ook in het nekje (ik zet de muts dus altijd op). Maar is in de zomer niet nodig, dus dan is zonder muts handig.

12. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Ja precies, doe ik dus ook meestal.

Maar nu Daan wat ouder wordt (nu 4 maanden) wordt het al wat makkelijker om zijn vestje aan te trekken (leuk vind hij het niet, maarja, dat vind hij ook niet van romper en shirtjes aantrekken). En aangezien ik hem mega-cutie vind in zijn stoere vestje van Z8, trek ik hem nu wel vaak aan. Is maatje 56 maar hij past hem nog...

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik gebruik ook geen jasjes hoor, veel te veel gedoe. Gewoon een lekkere wikkeldoek is goed genoeg en veel praktischer.

14. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ja precies! Ik heb ook een wat groter vestje gekocht wel met capuchon, maar tegen die tijd zitten we alweer in herfst/winter hihi. Vond em zo lief dus maar grotere maat!

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Eind mei ben ik uitgerekend.
    Bij de hema heb ik deze gekocht, in wel een wat grotere maat:
    HEMA - home

16. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat zijn inderdaad handige vestjes. Jasjes die niet echt meerekken zijn een crime om die kleintjes aan te trekken. Een wikkeldoek en dit soort vestjes zijn echt veel handiger.

17. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje is 1 dec geboren. Het was toen eeeeeerg koud en er lag veel sneeuw. Wij hebben een vest als jas gebruikt en in de maxi cosi of wagenbak lag hij ook nog in een voetenzak of wikkeldeken. Maar na even heb ik het jasje al uitgelaten omdat hij erg warm is. Ik heb een sjaaltje gekocht en doe hem een mutsje op. Is hier genoeg!

Ik zou dan ook geen soort regenjasje kopen, lijkt me niet lekker zitten. Een vestje met een (baby) mutsje is genoeg.

Deel Deze Pagina