Hoi allemaal, Hopelijk kunnen jullie helpen.. Ik heb een hond te logeren voor 3 weken. Ze is er sinds gisteren. Ze had hier laatst een nachtje gelogeerd om te kijken hoe het zou gaan. Ook vanwege de katten. Toen merkte ik niks bijzonders. Maar sinds gisteren heb ik mijn 3 katten niet meer binnen gezien... Er is hier weleens eerder een hondje geweest. Maar die was kleiner en onderdanig. De baasjes zijn vandaag vertrokken naar Italië. Hoe moet ik hiermee om gaan? Tijd geven? Ik wil mn katten gewoon binnen hebben.
Ik zou het nog even afwachten. Voor hetzelfde geld zijn ze nu buiten om de warmte en heeft het niks met de logeer hond te maken. En anders vanavond naar binnen lokken met wat lekkers
Ik heb ze gisteren ook geprobeerd te lokken De hond in de gang gedaan. Het regende en onweerde, tussen de buien door staan roepen en rammelen met de bakjes bij de tuin deur. Voel me zo stom..
Ze komen echt wel.. alleen katten kunnen nogal overdreven reageren. Anders zet je een bakje brokjes buiten voor ze neer. En wat water. Ik denk dat ze wel uit zichzelf terug komen.
Ik ben bang dat als ik de bakjes buiten zet dat ze dan helemaal niet meer binnen komen. Gisteravond had ik vlees voor ze neergezet in de keuken. De hond lag in de gang. De katten kunnen door het kattenluik . Maar er was niet van gegeten..
Ik zou het gewoon even afwachten. Nieuwe situatie. Heeft even tijd nodig. Je kunt moeilijk de hond nu weg doen he?
Maar wat wil je dan doen als de katten niet binnen willen komen? De baasjes uit Italië terug laten komen?
Wat is er sneu aan. Onze katten willen nu echt niet binnen, die liggen buiten onder spullen lekker koel..
Ik vind het sneu dat ze bang zijn van de hond. Ze komen niet binnen om te eten of te drinken. Ik heb nu met de hitte buiten water neergezet. Gisteravond heb ik ze binnen kunnen lokken. Dus ze hebben zo'n 2 uur in de woonkamer gezeten met de hond erbij. Kattenluik op slot gedaan en de tuindeur dicht. Wel de ramen open voor de frisse lucht. Het was nog zo warm. Toen de hond achter eentje aan wilde gaan trok ik aan haar riem of halsband. Zodat ze weet dat ze er niet achter aan mag gaan. De baasjes zelf hebben een kater, daar gaat ze ook niet achteraan. Maar dit is nieuw natuurlijk.