hey meiden ik heb al 2 jaar last van mijn knieen en nu heb ik pas uitslag gehad van de rontgen foto's en ik heb meniscus aan mijn knie, de dokter laat het aan mij over , dus als ik met pijn wil leven niet laten opereren. Dus eigenlijk moet ik wel maar hoe is die operatie en herstel erna? want ik heb een kleine kindje thuis waar ik voor moet zorgen
meniscus heb je niet aan je knie, die zit in je knie. Ik heb aan beide knieen een kijkoperatie gehad waarbij ze kleine stukjes tussen mijn meniscus hebben weggehaald. Is te doen, maar zou wel zorgen voor 1 of 2 weekjes hulp met de kleine
Ja, mijn knieen blijven een zwak punt. ik heb bij tijd en wijlen regelmatig last van mijn knieen, of ik verdraai ze, zak erdoor heen of heb vocht in mijn knie. Het is wel een heel stuk minder geworden. en de pijn is in ieder geval weg. Zou wel even vragen wat ze precies willen gaan doen, dan kun je ook meer info vragen
Mijn broertje had een gescheurde meniscus en is hier aan geopereerd. Hij heeft daarna niet zo rustig aan gedaan als was gezegd met als gevolg dat de operatie na 1,5 maand opnieuw moest. Hij is na ongeveer een jaar weer aardig actief gaan voetballen. Daarvoor had de arts dat hem echt verboden. Je moet na zo'n operatie dus echt rustig aan doen.
Ligt t heel erg aan of ze het met een Kijkoperatie doen of met een operatie waar ze gaan snijden.moet er een klein stukje weggehaald worden of helemaal? Van een simpele Kijkoperatie heb je meestal weinig last erna. Ook afwegen hoeveel last je nu hebt.
Toen ik 13jaar was heb ik mijn meniscus gescheurd, niet volledig doorgescheurd overigens. Ik kreeg de keuze, meniscus eruit met een kijkoperatie maar wel het risico op een versleten knie als ik 30jaar zou zijn bij intensief gebruik (bv staand beroep) Of revalideren en het uit zichzelf laten helen. Ik heb gekozen voor revalideren. Heb er toen een tijd mee gezeten maar nu wel een gezonde knie.
Ik ben het eens met sjors! Ben 2x geopereerd aan mijn meniscus maar mijn knieën blijven een zwakke plek, zwakker als voor de operatie eigenlijk. Als je zonder krukken kan en je hebt niet iedere dag pijn hebt, zou ik er nog mooi mee wachten. Mocht je het wel laten laten doen dan is een weekje hulp erg meegenomen.
Tip: probeer een second opinion te krijgen in de St. maartenskliniek. Het gebeurt zo vaak dat er onnodig knieoperaties uitgevoerd worden. Mijn man zou op zn 30e een kunstknie moeten zeiden ze en als ie dat niet deed zou hij in een rolstoel terecht komen. Bij de St. Maarten geweest, volledig andere diagnose en behandeling en kan gewoon normaal lopen en staan en zelfs weer een klein stukje rennen als hij dat wil.