Mijn huis mijn regels. Maar ik ben wel makkelijk hoor. Bij mij mag heel veel als ze maar wel luisteren
Bij mij mag dus ook heel veel zolang er geluisterd word. Volgens mij ben ik geen vreselijk strenge moeder!
Hier gebeurd dat gewoon in overleg met de ouders..belangrijke dingen bespreek ik van te voren. En ik heb graag dat men dat met mijn kinderen ook doet. Ergens anders mag best eens iets wat thuis niet gebeurd ofzo...maar over het algemeen vind ik het heel belangrijk hoe de ouders erin staan.
Mijn huis mijn regels, maar hou wel rekening met de wensen van de ouders. " verwacht" ik andersom ook sommige dingen wil ik echt niet hebben
Ik vind het wel grappig dat er op ZP honderden topics te vinden zijn van boze (schoon-)dochters die over de jank zijn omdat de opa's en (vooral) oma's zich niet aan hun regels houden. En dan lees je hier vrijwel unaniem "mijn huis - mijn regels" Wat betreft eten vind ik dat je zoveel mogelijk rekening houdt met wat de ouders willen. Zo lang dat niet te veel botst met wat je je eigen kinderen aan leert natuurljk, maar ook dat kun je met de andere ouders overleggen. En hoe jonger het kind is, hoe belangrijker ik dat vind. Ik vind dat je een kind van een 5 maanden geen appelmoes of slagroom gaat voeren, als de ouders dat niet willen. Bij een kind van een jaar of drie (tenzij allergisch ofzo) vind ik dat ouders ook wel mogen accepteren dat een beetje verwennen er ook bij hoort bij een logeerpartijtje. Dus dan zullen ze heus wel eens iets lekkers krijgen wat ze thuis meestal niet krijgen. Part of the fun, zeg maar. Maar 'huishoudelijke regels' vind ik helemaal voor de gastheer / gastvrouw om te bepalen. Dus dingen zoals wel / geen schoenen aan binnen, waar mag een kind wel of niet aanzitten, de volumeknop etc. Als een kind thuis mag schreeuwen en op de bank mag springen, mag het bij mij nog steeds niet. En als onze zoon ergens anders gaat logeren en die mensen vinden het prima als hij met schoenen aan over de bank klautert, vind ik het ook prima. Terwijl hij dat thuis echt niet zou mogen. Hier wel eens gehad dat een kindje constant op ons aquarium zat te tikken. Haar moeder zei dat het wel mocht. Toen heb ik gezegd dat het van mij toch echt niet mag. Ons huis, ons aquarium, dus dat bepalen we echt zelf wel. Vond de mama in kwestie niet zo leuk. Zeker omdat ik ook al had gezegd dat ze onze onderzetters niet door de kamer mocht gooien. Haar dochter mag normaal gesproken alles. Prima, da's hun keuze, maar het wil niet zeggen dat ik mijn spullen daarvoor moet uitlenen. Het is ook hun keuze om wel of niet met hun dochter bij ons op visite te komen. Als je je echt niet kunt vinden in onze huisregels, vind ik het ook prima als je niet meer komt. En zo is het andersom ook. Als ik me niet prettig voel bij de huisregels van een ander, kies ik er ook voor om daar niet meer naar toe te gaan. (Bijv. mensen die in huis roken waar onze kinderen bij zijn. Daar kom ik dan dus gewoon niet.)
Bij mij thuis hanteer ik bij logees mijn regels met samenspraak met de eigen ouders. Dus hoeven er geen korstjes te worden gegeten, maar moeten ze wel aan tafel blijven zitten. Ik geef mijn ouders en schoonouders ook mee dat zij de regels in hun huis bepalen, er mag dus niet op de bank worden gestaan en wel een ijsje midden overdag, maar als ik erbij ben verwacht ik wel dat ze niet ja zeggen als ik net nee heb gezegd. Als ik er niet bij ben verwacht ik van mijn kinderen dat ze luisteren naar de verantwoordelijke volwassene. Ook als de regels daar anders zijn dan thuis.
Over het algemeen zeg ik 'mijn huis, mijn regels'. Maar als van thuis iets moet of juist niet mag, dan houd ik me daar ook aan. Tenzij dat een waslijst is waar je u tegen zegt.
Ik pas regelmatig even op de kinderen van een vriendin, en dan is het toch echt mijn huis, mijn regels.
Mijn huis mijn regels. Zoon van mijn zus had laatst bijv tablet straf maar toevallig toen hij hier mocht logeren. Die straf moet hij thuis naar uitzitten en bij mijn mocht hij dus gewoon 30 min op de tablet. ( das regel hier) Ook bord leeg eten moeten ze daar. Bij mijn , niet eten is met honger naar bed . Heb geen zin ik die strijd. Naar bed is naar bed maar mogen best nog even film kijken of spelen ( weekend) zolang ze rustig doen en bij mijn zus ga je naar bed om te slapen . Had ik zo'n geval als jou zouden ze hun haren moeten wassen en slaan ze het volgende keer maar over.
Hier had ik dan wel weer rekening mee gehouden. Een straf is een consequentie van een actie, en als hij thuis niet op de tablet had gemogen, dan had hij dat bij mij ook niet. Ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn als mijn dochter een bepaalde straf zou hebben, en dat bij een van de tantes wel zou mogen.
Mijn huis, mijn regels maar wij leren de kinderen ook dat er bij anderen andere regels gelden, zo ook bij de opa's en oma's. Dus kinderen die hier logeren passen zich aan ons aan en als onze kinderen ergens anders logeren passen ze zich daar aan de regels aan.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Qua huishoudelijke regels snap ik heel goed dat je zegt: mijn huis mijn regels, maar verder lijkt het mij veel logischer dat je overlegd met elkaar. Weet iig dat mijn kinderen bij een hoop forumleden niet zouden mogen logeren
Beide. Wat van de ouders niet mag en van mij eigenlijk wel, mag dus niet. En wat van mij niet mag en van de ouders wel, mag van mij ook niet. Lekker streng, misschien, maar een kind weet zo wel heel snel waar het aan toe is. En er zijn genoeg leuke dingen, die wél mogen, dus vervelend is het niet.
Beide. Ik heb mijn regels, maar de ouders natuurlijk ook. Als zij aangeven dat het kind niet later dan een bepaalde tijd op bed mag, dan houd ik me daaraan. 's Ochtends is hier de afspraak dat we bij het ontbijt een beker melk of thee drinken. We beginnen niet met ranja of andere sappen. Als neefje hier logeert dan houdt dat in dat dit ook voor hem geldt, terwijl dat thuis niet hoeft.
Dan moeten ze maar een straf geven die ze thuis kunnen doorvoeren. Ik vind niet dat ik als logeeroppas hun straf hoef te volgen. ( of er moet echt iets erg aan d hand zijn dan). Als het als mede opvoeder ( vaste oppas ) is dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar logeren hoort juist leuk te zijn en dan mag er best wat leukers en lekkerder dan thuis