Logeren 13 jaar - tijdstip gaan slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Snoopy1979, 3 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Onze kinderen zijn pas 6 en 3 dus totaal niet aan de hand maar net even met mijn man overlegd en dit is hoe wij er ook in zouden staan.

    Overigens vooral als het dus doordeweeks zou zijn. Weekend zou me niet zoveel kunnen schelen dat het later of gegiebel wordt. Maar als het doordeweeks is en we vragen om rekening te houden dan verwacht ik dat wel. We wonen tenslotte met meer mensen in een huis.
     
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    1 uur prima tijd
    Is ze het er niet mee eens prima maar dan word er niet meer gelogeerd
     
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Heel simpel, heeft iemand er last van en wordt er niet geluisterd, dan is het afgelopen met de logeerpartijtjes (op een doordeweekse dag.)
    Dan gaan ze maar logeren bij de ander, als die er geen last van hebben.

    Dit zou je als straf kunnen zien, maar ik zou het meer een afspraak noemen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  4. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.389
    113
    Als het maar een paar keer per jaar is vindt ik eigenlijk dat je man een beetje zeurt.

    Als ze baby zijn huilen ze 's nachts en pubermeisjes giebelen.
    Als ze nu keihard de muziek nog opzetten of de hele koelkast luidruchtig leegschransen...
     
    Axia en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.550
    6.242
    113
    Zo gaat het hier ook. Tot 1uur mogen ze nog geluid maken (tot op zekere hoogte, gillen/schreeuwen is een no go) maar na 1uur alleen nog fluister niveau of de tv zacht aan. Als ik al weet dat t met sommige vriendinnen lastig gaat, dan slapen ze niet bij ons als er iemand de dag erna vroeg op moet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.550
    6.242
    113
    Het gaat hier om pubers, die krijgen nou eenmaal snel de slappe lach en het volume gaat daarbij snel omhoog. Is het vervelend? absoluut, maar dan loop je er als ouder even heen en leg je uit dat er meer mensen in huis zijn die wel willen slapen. En mocht t niet stoppen dan laat je ze niet meer logeren als er iemand de dag erna vroeg op moet.
     
    GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.251
    7.819
    113
    Gelderland
    Precies dit.
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.970
    113
    Vrouw
    Ja leg een stel pubers bij elkaar en het wordt gezellig;)
    van mij mogen ze de hele nacht wakker blijven, geen probleem, maar ik wil gewoon kunnen slapen. Ook in het weekend. Dus gaat het volume naar beneden. Anders wordt er wat van gezegd.
    We hebben hier niet heel vaak logeerpartijen, maar die keren dat ze er waren ging het altijd goed. Zonder al te veel herrie.:thumup:

    Ik snap heel goed dat je na een bepaalde tijd wil dat ze zachtjes doen. Daar moeten ze ook best rekening mee kunnen houden. Daar zijn ze oud genoeg voor.
    Dus als ze hier de hele boel wakker zouden houden met hun herrie? Dan liever geen logeerpartijen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Straf geven zou ik niet doen, wel duidelijke grenzen voor de volgende keer.
    Wij zullen wel ouderwets zijn ;) maar hebben afgesproken met onze kinderen dat er niet gelogeerd wordt in ons huis als mijn man of ik de volgende dag moet werken.
    In het weekend vind ik het geen probleem.
    We spreken dan wel een tijd af dat het stil moet zijn, voor mijn oudste (13 jaar) vind ik 0:00 een prima tijd. Als het daarna nog lawaai is zeg ik er iets van.
    Als hij vervolgens dan alles nog aan zijn laars lapt, dan is het voorlopig dus even klaar met logeren.
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Hier heel herkenbaar. Er word hier heel regelmatig gelogeerd (echt wel vaker dan ene paar x per jaar) en wij liepen ook wel een beetje tegen dit probleem aan. Vaak nog tot 4 uur/ half 5 gegiechel en gedoe op zeer hoog volume. En opzich snap ik dat, het is ook gewoon gezellig.
    Wij gaan daar geen straf voor geven maar hebben met elkaar wel een oplossing gezocht.
    Hier houd dat in dat er op doordeweekse dagen (werkdagen) niet gelogeerd word. Weekenden zijn prima en je ziet maar hoe laat je gaat slapen maar vanaf 1 uur doe je wel een beetje zachtjes. EN de volgende dag wil ik geen last hebben van gechagerijn
     
    Axia, poema, NiekeKris en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat wij dit ook zo gaan doen. En zoveel lawaai maakten ze niet, het was gewoon giechelen, en niet ineens zo heel hard. Zusje een deur verder had nergens last van :)
    Hier logeren ze wel vaker bij elkaar, maar doordat het meerdere vriendinnen zijn en ze om en om bij elkaar logeren is het bij ons dus maar een keer of 4-5 per jaar.
    Ik merk wel doordat dit op een donderdag was en ze vrijdag en zaterdag (en dit keer ook zondag ivm Pasen) ook altijd al later naar bed gaat, dit er wel in heeft gehakt bij haar, ze is nog steeds niet hersteld van haar slaaptekort ;). Dus ook daarom voortaan alleen maar in het weekend of in de vakanties.
     
    Miekje86, poema en Fristi2012 vinden dit leuk.
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Afgelopen week is er weer een vriendin blijven slapen, terwijl wij de dag erna moesten werken... Duidelijke afspraken gemaakt waar ze zich dit keer gelukkig goed aan hebben gehouden :thumup::)
     
    Shay25, Anouk2005, TotalBella en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig maar. Hier is de afgelopen weken ook een aantal keren gelogeerd en dat is gelukkig ook goed gegaan.
    Ze kunnen het ook echt wel. Pas kwam er uit nood een vriendin van mijn oudste dochter slapen in een schoolweek en dat is geen probleem maar ook toen duidelijke afspraken gemaakt. Wij moesten andere dag werken en de rest ook naar school. Dat ging gelukkig ook goed.
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Met 1 uur mogen ze echt heel blij zijn. Ikzelf vind 22.30 naar bed en rond 23u stil prima genoeg:).

    Ik heb ook helemaal niks met logeerpartijtjes.
     
  16. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Fijn dat het nu goed gegaan is.

    Hier regelmatig logeerpartijen, soms zijn er dagen dat ik mijn dochter niet zie.... of dat ik een bonusdochter erbij heb hahahahah heel gezellig allemaal!
    Hier ook vaak doordeweeks want dat hebben ze samen online les, maarre dan vind ik 1 uur ook te gek hoor! 22.30 is het dan echt klaar omdat iedereen moet slapen.
    In het weekend vind ik 4 uur ook te gek hoor... meestal redden ze dat hier niet eens (gelukkig)
     
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.550
    6.242
    113
    Hier gebeurt het nu ook wel eens doordeweeks. Dan vind ik 22:30 echt wel een mooie tijd om te slapen. Voor Corona was dit echt nooit gebeurt denk ik, maar nu beginnen ze vaak laat of hebben ze alleen online les.
     
    Shay25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina