Logeren - alles stinkt naar rook

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 7 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Daar zou ik niet eens over twijfelen.

Binnen roken = geen kinderen op visite. Klaar. En dan bedoel ik uberhaupt. ook als we er niet zijn. Ik peins er niet over.

En als ze dat dan niet aan willen passen, hebben ze lekker pech. Kunnen ze bij ons komen om de kinderen te zien. Doei.

1981Mama vindt dit leuk.
  2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sorry maar ik zie dat toch anders. Ik rook zelf ook, maar ik snap niet dat mensen zo onfatsoenlijk zijn door gewoon in huis te blijven roken bij kinderen.
    Als je een beetje verstand heb moet een roker dat zelf ook begrijpen en uit zichzelf gewoon buiten gaan staan.

3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja dat is ook vervelend. Hoe het bij het logeren gaat weet ik niet. Maar als wij bij hen zijn, steekt ze bijv in de keuken één sigaret op als wij in de kamer zijn. Dus ze rookt niet veel dan. Ze weet dat ik het niet wil, maar ik ga er geen ruzie om maken.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind die lucht ook echt heel vies en het maakt echt niet uit of je buiten rookt, bij een verstokte roker zit die ook gewoon in zijn poriën en je neemt die lucht overal mee naartoe. Ik vind niet dat je iemand kunt verbieden om in zijn eigen hus te roken maar je kunt wel aangeven of ze er rekening mee willen houden en een beetje welwillend mens zal dat vast doen ;)
    Ik zou je kind oude kleding aandoen en dan na visite buiten laten luchten, wassen en elders bewaren voor de volgende keer.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou je kind niet verbieden om bij oma te gaan logeren, dat vind ik erg ver gaan. Mijn kinderen logeerden ook weleens bij een tante die veel rookte en ja dan stonken ze ook maar ze hadden het wel leuk gehad, ik had daar gewoon aparte setjes kleding voor liggen, te gek voor woorden eigenlijk haha

6. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ben zelf een ex-roker, ik ben gestopt omwille van onze zoon. Ik vond het op zich niet moeilijk om te stoppen, omdat ik weet voor wie ik het doe, maar ik droom er soms nog steeds van of ik denk op een moeilijk moment: "Zo, nu eerst even een peuk... Oh nee, ik rook niet meer." Ik was dan ook erg jong begonnen, bij ons in de familie rookte iedereen. Mijn vader is er aan gestorven.

Ik wil mijn kind gezond houden én hem het goede voorbeeld geven. No way dat ik het goed vind als een ander dat verpest door alsnog in zijn buurt te gaan zitten dampen. Hij zou van mij niet in een rokershuis mogen logeren, ik heb gezien hoe die nicotine echt overal intrekt. Derdehands rook is net zo goed giftig.

Dana1989 en Evanesco vinden dit leuk.
  7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    En ik vind dat je mensen niets kan verbieden in hun eigen huis. Dan maar niet logeren.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Mijn ouders roken ook, maar nooit wanneer de kinderen erbij zijn. Echter als ze daar gelogeerd hebben stinkt toch alles naar rook. Ik geloof ze voor de volle 100% dat ze niet bij ze in huis roken, maar die geur zit echt al wel in het huis, krijg je er ook niet zomaar uit.
    Ik ben echt een tegenstander van roken, maar vind het in dit geval voor een nachtje (gebeurt ook bijna nooit) wel goed. Niet als ze binnen zouden roken overigens.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    Mijn moeder en schoonmoeder roken beiden. Binnen ,maar als wij er zijn buiten. Wij komen ook altijd stinkend thuis. Als dochter dagje bij sm is gaat zelfs de tas in de was. Ik weet zeker dat er niet binnen gerookt word maar die lucht binnen krijg je niet van 1 dagje buiten roken er uit. Het zit overal in.

Ik vind het vies en goor maar ik ga mijn dochter het niet ontnemen dat ze daar soms is.

10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    3e hands roken is zo mogelijk nog schadelijker.. Echt. Lees er maar eens over.

11. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik vind niet dat ik mijn kinderen hoef bloot te stellen aan de verslaving van een ander.
    Het is slecht, ongezond en we weten het allemaal. Waarom dan willens en wetens dan toch mijn kinderen daar heen brengen?
    Opa en oma's komen bij ons.
    Is niet anders.
    Ontneem ik ze niks mee hoor, behalve dat ik ze niet bloot stel aan schadelijke stoffen omdat iemand anders zichzelf graag vol gooit met die troep.

12. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Mijn schoonouders roken ook (buiten).
    Maar toch stinkt alles naar de rook als ze terug komen.
    Ik denk dat je als niet roker dat gewoon beter ruikt.
    Ik was alles gelijk en ben er verder nooit over begonnen. Mijn kids zijn dol op opa en oma, en voor die paar keer dat ze er zijn of logeren maak ik me er verder niet druk over.

Deel Deze Pagina