heeeeyy! wij gaan over een paar weken met vrienden een avondje weg maar omdat onze knul eigenlijk altijd al om 6 uur wakker is sóchtends en het waarschijnlijk te laat word om hem nog op te halen overwegen we om hem bij opa en oma te laten logeren? we gaan eigenlijk nooit samen weg (ik bedoel dat we oppas nodig hebben) we gaan altijd apart en naar verjaardagen ga ik vroeg en mn man laat op de avond maar nu gaan we dus wel samen weg nu mijn vraag vanaf welke leeftijd heeft jullie kindje voor het eerst gelogeerd????? hij is dan 7 en halve mnd en is iedere week 2 d bij opa en oma groetjes
donique nog nooit hahahahaha kan het nog niet over mijn hart verkrijgen (erg he?) maar het kan toch makkelijk? als jouw kleintje altijd goed slaapt zou ik hem met een gerust hart achterlaten! gr kim
Sanne is nog nooit uit logeren geweest . Kan niet zonder haar . Op verjaardagen gaat de ene keer ik en de andere keer mijn vriend. Laatst moesten we op bruiloft toen is er oppas bij ons thuis geweest. Als hij er goed slaapt dan kan het best hoor.
hier ook nog niet! wil wel ooit eens maar pas als ik eraan toe ben, gaan binnekort eens flink shoppen en dan gaat ze naar oma en opa, tja ik ben thuis en heb tot nu toe nog niet de behoefte gehad om haar bij opa en oma te laten en dan doe ik het ook niet, oma is het daar niet meer eens maar ja is mijn kindje!!! er is geen "leeftijd" voor gewoon doen als jij eraan toe bent!!!!
Lars was 3 weken toen hij voor het eerst ging logeren. Naar verjaardagen e.d. nemen we de jongens eigenlijk altijd mee. Als het echt niet kan, omdat er bijvoorbeeld geen slaapplekken zijn, regelen we een oppas of gaan ze naar opa en oma. Het gaat mij persoonlijk te ver om om en om naar een verjaardag oid te gaan, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. ( ook niet vervelend bedoelt, iedereen moet het doen op zn eigen manier )
Met 7,5 maand kan dat toch wel? Hier is hij rond die tijd ook voor het eerst uit logeren gegaan en om dezelfde reden. Hij is zo vroeg wakker dat het bijna geen zin heeft om dan ergens heen te gaan. Hij is nu 3 keer uit logeren gegaan, we doen het dus niet zo vaak. Vind het zelf niet zo leuk en mijn ouders werken nog, dus die hebben hun weekendrust ook hard nodig.
martijn gaat 6 juni voor het eerst logeren bij vrienden van ons, want we hebben dan een trouwfeest. ik vind het doodeng! maar ik weet zeker dat hij daar in goede handen is, hij kent ze heel goed het zijn ook onze buren dus zien hem vaak. hij is ook maar 1 deur verwijderd van zijn eigen bed, en mocht het niet gaan gaat hij naar zijn eigen kamer en bed en slaapt mijn vriendin/buurvrouw in ons huis. martijn heeft wel al in een campingbedje bij mijn moeder thuis geslapen en dat ging heel goed, maar daar was ik zelf bij. en als het echt niet gaat rij ik als een speer naar huis hihi.
Ik ben het eens met Maryloes, persoonlijk vind ik het te ver gaan om ieder apart naar een verjaardag oid te gaan, maar dat is mijn mening en ik respecteer het wel dat anderen een andere aanpak hebben. Onze dochter was 3 maanden en 1 week oud toen ze voor het eerst bij opa en oma ging logeren. Wij gingen toen een avond uiteten met familie en vrienden en alhoewel iedereen het raar vond dat we de baby niet bij ons hadden, was het voor ons heel helder. Een klein kindje doe je geen plezier met een hele avond in een restaurant in de kinderwagenbak liggen! Dus ze heeft heerlijk geslapen bij oma in haar eigen campingbedje en wij hebben een heerlijk ontspannen avond gehad. Ik vind het ook een moment van loslaten. De meeste mama's gaan na 3 maanden weer aan het werk en dan gaat je kind ook een hele dag naar de opvang, naar de oppas of wat dan ook. Ik zie het verschil niet zo met een dag of een nacht oppassen of logeren, ik vind zelf de dagen nog moeilijker omdat ze dan wakker is en minder slaapt, als ze gaat logeren slaapt ze van 22-8 uur zoals altijd dus dat is toch veel makkelijker om achter te laten? Maar zoals ik al zei, dat is mijn mening en iedereen doet het op zijn manier.
Helemaal met je eens. Mijn zoontje is met 3,5 maand voor het eerst uit logeren geweest. Hij logeert nu 1, soms 2 x per maand bij mijn ouders. Hij vind er geweldig en mijn ouders genieten er ook erg van. Ik ben niet het type dat niet over haar hart kan verkrijgen om haar kind uit logeren te doen. Natuurlijk mis ik hem wel, maar weet dat hij er naar zijn zin heeft en dat geeft mij een goed gevoel. En daarnaast hebben mijn man en ik oog en tijd voor elkaar (wij gaan dan vaak met z'n tweeen leuke dingen doen), wat niet vanzelfsprekend meer is als je kinderen hebt. En dat vind ik heel belangrijk.
Mijn dochter is ook nog nooit een nachtje van huis geweest. Wij vinden dat allebei geen fijn idee. Als we een avondje weg gaan halen we haar gewoon weer op, ze slaapt toch wel lekker door in de auto Maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, ik begrijp dat het soms makkelijker is om je kindje ergens te laten logeren.
Mijn zoontje heeft al gelogeerd toen ie nog geen 2 maand was. En hij gaat bijna elke maand wel een keer logeren. Hij gaat dan naar mijn ouders of naar een hele goede vriendin, ergens anders laat ik hem niet slapen. Ik moet zeggen dat ik er minder moeite mee heb dan dat ik eigenlijk had verwacht.
Bij 1 maand al nachtje naar oma. Oma woont niet in de buurt. En nu gaat hij zeker 1 keer per maand uit logeren bij een vriendin van me bij mn tante of bij opa en oma. Hij geniet. Mijn familie geniet. En we kunnen samen wat leuks doen.
Ik vindt het dan persoonlijk weer erg knap dat je je kleintje al na 2 maanden of nog eerder al kan laten overnachten bij iemand anders??!! Maar ja het is inderdaad voor iedereen weer anders he de ene kan dit wel en de andere niet..
ons eerste dochtertje was denk ik al een jaar. kon het niet, net of ik alles toch net wat beter kon dan een ander, haha. maar de was wel gewend om 3 dagen per week bij opa en oma te zijn. ons tweede dochtertje is al met de 2 weken gaan logeren. meer omdat onze oudste toen erg ziek werd en ons 's nachts vaak nodig had en ik eerlijk gezegd moeite had haar alleen te laten (en we zaten nog met nachtvoedingen). ze is dus niet zo vroeg gaan logeren omdat we dat zo graag wilden maar op dat moment was dat even de beste oplossing. maar ze heeft er niks aan over gehouden en het is kei goed gegaan. vaak hebben de ouders er meer moeite mee dan de kindjes zelf.
oh maar juist in die periode kan ik me ook voorstellen dat je even moet bijtanken en dat het dan heerlijk is om even een nachtje door te slapen.
Mijn zoontje is voor het eerst gaan logeren met 4 maanden en sindsdien is hij nog één keer uit logeren geweest en de 3e keer staat gepland. Mij gaat het ook te ver om om en om naar verjaardagen te gaan. Hij gaat of mee of één van de twee blijft thuis of hij gaat uit logeren. Logeren is niet alleen makkelijk maar ook leuk voor de kleine man! En naast makkelijk en leuk is het ook nog eens een goed voor de ontwikkeling vind ik. Het leren bij een ander te zijn en ergens anders te slapen vind ik wel toegevoegde waarde hebben.(dit helemaal naast het het feit dat het ook fijn is voor paps en mams om echt even samen te zijn en te kunnen uitslapen...) Ieder maakt z'n keuzes hierin anders en dat is natuurlijk prima.
Onze dochter is 1 keer uit logeren gewees bij mijn schoonouers omdat het echt niet anders kon (feest). Naar verjaardagen nemen we haar altijd mee en liggen haar thuis gewoon weer in haar eigen bedje. Ik hoor ook weleens dat kindjes uit logeren gaan terwijl vader en moeder gewoon thuis blijven. Dat zou ik niet kunnen doe het zelf allemaal veelste graag hihi.
Onze meid is voor het eerst uit logeren geweest toen ze 9 weken oud was en afgelopen weekend voor de 2e keer. Wij zijn ook niet van om en om naar verjaardagen te gaan. Of we gaan samen of 1 van ons gaat alleen. We nemen de kleine niet snel mee 's avonds naar een feestje, ze doet het veel beter als ze dan uit logeren gaat. Ik vind het niet nodig om haar dan onnodig te 'pesten' (tijdens het slapen uit bedje halen), omdat ik haar dan zou missen. Daar heeft onze meid niks aan. Ze slaapt trouwens altijd heel goed, ook op een ander. En voorlopig brengen we haar alleen naar de opa's en oma's om te logeren.
hey hoi, moeilijk he je kindje uit handen geven. onze boy is 2 maanden terug voor het eerst gaan logeren !! maar wat gek zeg thuis komen en dan op zijn kamertje kijken maar het bedje is gewoon leeg maar ik wist zeker dat hij bij mijn broer in goede handen was / is! met gevolg hij heeft daar afgelopen weekend weer geslapen (Y) en hij gaat volgende maand daar weer logeren ja ja papa en mama hebben de smaak te pakken haha maar ik had het er ook minder moeilijk mee als dat ik gedacht had! als wij een verjaardag hebben kijken we van wie die is en wie er zin heeft om te gaan... soms gaan we niet soms gaat de een, of soms de ander en soms regelen we een oppas. Wat ik zelf niet zo gauw zal doen is hem op het feest in bed leggen en dan als wij naar huis gaan hem mee nemen.. maar dat is ook ieder voor zich
Mijn oudste is pas toen hij 13 maanden was een keertje wezen logeren. Maar ik gaf nog borstvoeding, dus dat maakte het nog wat lastiger. Rond die tijd deed ik het alleen nog 's ochtends en ik vond dat ik dat toen wel een keertje over kon slaan. Ik had daarvoor geen zin om speciaal te gaan zitten kolven voor een nachtje logeren, het kostte al genoeg moeite om voldoende te kolven voor mijn werkdagen. We zijn wel weggeweest hoor, in het eerste jaar, maar dan hadden we meestal oppas thuis of we namen hem mee (bijv. naar verjaardagen). Soms brachten we hem een avondje bij mijn ouders. Toen hij nog een late voeding kreeg, haalden we hem dan op rond 11 uur, zodat hij na de laatste voeding gelijk naar z'n eigen bed kon. De jongste is nu 8 weken, maar die zie ik ook nog niet zo gauw logeren. Vooral omdat hij 's avonds verschrikkelijk kan spoken, dat doe ik niet graag iemand anders aan. We kunnen er zelf al slecht tegen, dat urenlange gehuil, voor een ander moet dat nog vervelender zijn.