Ik denk dat 't prima kan met 7,5 maand hoor, als jullie er zelf ook een goed gevoel bij hebben. Ik zou 't persoonlijk ook wel erg lekker vinden om voor één keer een nachtje lekker door te kunnen slapen, of lekker uit te kunnen slapen, maar ik kan 't nog niet over m'n hart verkrijgen om MIlan te laten logeren. En sowieso is 't wat moeilijk met de nachtvoedingen (bv). Maar ik denk wel dat als de kleine man over een tijdje door slaapt, hij een keertje naar opa en oma mag.
Na een paar weken is hij al eens bij mijn ouders geweest. En vanaf dat moment ook wel eens vaker. Ten eerste vind ik het heel goed dat hij eens ergens anders is en went aan een andere omgeving/mensen en bovendien kun je zelf ook eens bijtanken. Ik ben niet een voorstander van een kind overal mee naar toe slepen of s avonds oppas regelen en dan je kind weer meenemen en uit de slaap halen. Dat hebben wij dan ook nooit gedaan. In mijn optiek vind ik dan dat wanneer je kindje lekker ligt te slapen bij je oppas dan kan die ook best de nacht doorslapen bij de oppas. Trouwens hij was wel altijd bij mijn ouders omdat ik die het meeste vertrouw. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk!
Steijn en Mees waren beide denk een maand of 2 toen ze uit logeren gingen bij opa en oma. De jongens vinden het geweldig bij opa en oma, dus waarom niet. Als we een verjaardag of zo hebben en het is 's avonds regelen we oppas (lees: opa en oma ), is het overdag dan gaan de jongens gewoon mee en nemen we altijd het logeerbedje mee.
Tess was nog geen 6 weken de 1e keer geloof ik. Tegenwoordig logeert ze bijna iedere maandag op dinsdagnacht bij 1 van de oma's, heerlijk!
Mijn zoontje logeert sinds hij 14 weken is en ik weer begonnen ben met werken 1 keer in de week bij oma en opa. Oma past 1 dag in de week op en ik vind het zo zielig om hem 's morgens vroeg uit bed te halen om hem weg te brengen (en dit is voor mama ook wel lekker makkelijk natuurlijk ). Ik geef hem zelf bij mijn ouders de laatste fles en dan gaat hij daar lekker slapen.
de kleine heeft hier de eerste acht weken gelogeerd.. in het ziekenhuis! ik heb hem verder nog niet laten logeren, maar als het zo eens uitkomt dan vertrouw ik hem mijn ouders wel toe. die vinden het superleuk en hij ook!
Noah slaapt al een tijdje af en toe bij mijn ouders, hij is nu 6 maanden. Ze pasten sowieso al vanaf 3 maanden 1 dag in de week op, en 1 dag mijn man zijn ouders. Ze kennen hem dus wel! Ik moet ook zeggen, dat als hij slaapt, hij niet zomaar wakker wordt, maar de enkele keer dat hij snachts wakker werd, maakte mijn ouders echt niet uit! Gewoon doen, je ouders vinden het waarschijnlijk alleen maar leuk, en jullie kunnen lekker uitslapen (wij kozen altijd een makkelijke tijd voor onszelf, ff lekker uitslapen, ontbijtje en dan pas baby ophalen! Is ook goed voor de relatie!!!!). Noah heeft trouwens een bedje bij zijn opas en omas. Heeft jouw kindje dat ook? Neem anders zijn eigen lakentjes etc mee, is vertrouwder.
Jelle logeerde voor het eerst bij Opa en Oma toen hij bijna 4 maanden was. En daarna regelmatig zo eens bij mijn ouders, schoonouders, of bij mijn zus. Soms komt dat gewoon wel handig uit. Komende zaterdag gaat ie ook weer uit logeren, wij hebben dan de hele dag een bruiloft. En dan is dat toch de gemakkelijkste oplossing?
Ik heb het bij Kai wel geprobeerd...meerdere keren...maar iedere keer kon ik m ophalen want hij ging niet meer slapen....huilen huilen en nog eens huilen...het moment dat ik binnen stapte en m optilde viel ie in slaap....dus soms is het niet alleen een questie van niet willen.... Dewi slaapt iedere week bij dr oma....ze was 6 mnd dat dr vader en ik uit elkaar gingen, en ik dus met baby en al op straat stond...bij mn moeder ben gaan wonen...toen dewi 1 jr was kreeg ik een eigen huisje maar mn moeder miste het wel heel erg dus was ze 1x per week bij mn moeder en nu 10 jaar later is dat dus nog steeds...
Mason heeft met 7 maand voor het eerst een nachtje bij opa en Oma geslapen. Ging hier prima Wij gaan altijd om beurten naar verjaardagen. Ene keer gaat manlief en de andere keer ga ik. Ik vind het persoonlijk erg overdreven ,om Mason altijd en overal op sleeptouw te nemen. ( zoveel verjaardagen) Die van mij ligt echt het lekkerst op zijn eigen kamertje
als ik de reacties hier lees dan zijn wij denk ik erg makkelijk. onze oudste is nu 20 maanden. hij is na een paar weken al bij opa en oma wezen logeren, ook naar verjaardagen hebben wij hem altijd meegenomen en sliep in een campingbedje. hij gaat ook 1 keer in de 4 maanden een week logeren bij opa en oma. deze opa en oma ziet hij niet supervaak vanwege de reisafstand en dan blijft hij lekker een weekje. dit vind hij echt ontzettend leuk dus waarom niet. hij is nu 20 maanden en gaat nu zelfs anderhalve week met ze mee op vakantie naar terschelling. onze jongste van bijna 4 weken gaat over 4 weken een weekend naar opa en oma vanwege een familieweekend eurodisney en daar vind ik hem te klein voor om helemaal mee naar toe te slepen, dus mag hij een weekendje naar opa en oma toe. tuurlijk mis ik de kids als ze weg zijn, maar als je weet dat ze in goede handen zijn en dat ze het leuk vinden waarom niet. moet er wel bij zeggen dat als je ieder weekend wel een verjaardag hebt ik me voorkanstellen dat je dan niet iedere keer je kinderen meezeult. dat zou ik dan ook weer niet doen. ik kan alleen maar zeggen dat je je gevoel moet volgen, als je er zelf maar achter staat en er goed voor de kinderen gezorgt wordt, waarom dan niet? joyce
@ joyce: een week?! Haha dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren. Maar ja, misschien denk ik er tegen die tijd wel anders over Ik moet zeggen dat ik het uit logeren gaan van Tobe helemaal niet zie zitten... Laatst zijn mijn man en ik naar een verjaardag geweest en toen is mijn moeder dus gewoon bij ons thuis komen oppassen. Dan kon ie gewoon lekker zijn eigen bedje in. Mijn schoonmoeder woont 2 uur rijden hier vandaan maar bij haar laat ik hem al helemaal voorlopig niet slapen. Ik vind dat echt eng... Ze is helemaal alleen, lang geleden dat ze met een baby te maken had (32 jaar) en ze doet wel vaker dingen anders dan wij hadden gezegd. Ik vind het zo lastig. Bij mijn moeder zou ik het nog wel durven, maar bij mijn vader vind ik het ook eng. Zij hebben namelijk 4 jonge kinderen en toen ik daar laatst was werd Tobe helemaal dol van alle aandacht (mijn opa en oma waren er toen ook en wilden hem perse vasthouden). Lastig hoor Maar goed, voor een verjaardag zou ik een oppas thuis laten komen. Als manlief en ik bijv. een nachtje elders zouden moeten verblijven dan zou ik het bij mijn moeder wel aandurven. Maar zeker niet voor de lol... En dan wil ik mijn mannetje liever gewoon thuis hebben in zijn bedje
Ik wou dat het kon... want dan ging Thirza dus echt een keer een nachtje logeren! Maar ze pakt hier de fles alleen van onze gastouder en van papa (eigenlijk alleen overdag, 's avonds vaak een drama: ben al een paar keer teruggekomen van m'n werk ). Ze wil overdag ook al niet bij vreemden op de arm: is direct brullen Dus, heb me er maar bij neergelegd dat dat er voorlopig nog even niet inzit. Nou vind ik ook wel dat het allemaal nog niet hoeft. Als het zonder problemen zou gaan, prima. Maar nu ze zelf zo duidelijk aangeeft dat ze dat niet wil, laat ik het dus maar zo omdat ik vind dat ze nog veel te jong is om het erdoor te drukken. Komt wel als ze wat ouder is... hopelijk .
Onze Tirza is met 10 weken al een weekend wezen logeren en zo'n 5 weken daarna weer. Tuurlijk missen we haar maar we vinden t ook wel lekker om af en toe even wat extra tijd voor onszelf en elkaar te hebben. Daarbij doen we het ook omdat we haar willen opvoeden met het idee dat er meer mensen zijn die van haar houden en voor haar kunnen zorgen.
sanne is ook wel eens uit logeren geweest vind het dan wel moeilijk om weg te gaan maar later gaat het dan wel een beetje maar bel wel 20 keer ofzo ergens anderss komt ze nog niet te slapen hihi