logeren bij schoonouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martine4, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

er wordt ook nergens beweerd dat die mensen niet het beste met hun kleinkind voor hebben, maar ze ziet het gewoon niet zitten klaar!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je mist het punt...

Waarom moet mama gelijk krijgen als papa een andere mening heeft? Waarom is moeders wet dominant? Ik snap dat niet. Het is toch vreselijk om te moeten aanhoren en accepteren dat om zeer onduidelijke redenen jouw ouders niet worden vertrouwd maar je moet het er maar mee doen? Waarom niet andersom?

Waarom is mama hierin belangrijker?

Kijk, als beide ouders dezelfde mening delen of er zijn goede redenen.. geen discussie.. einde verhaal maar ik snap het gewoon niet.
    Het gaat hier secundair om de kinderen.. het gaat hier om de relatie. Je zet toch gewoon je partner buiten spel? En nog erger.. je zet ook de relatie van je partner met zijn ouders onder druk. En waarom? Om een vaag, misschien gevoel.. geen enkele onderbouwing.. niets.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik vind niet mama belangrijker, ik vind de mening van degene die iets niet ziet zitten belangrijker, dat is dus ook als het papa is.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Okay. Dus als papa het niet ziet zitten om zijn vrouw hierin te steunen.. is dat ok? Hij ziet dat namelijk niet zitten...:D Grapje hoor... maar ik vind je redenering flink scheef gaan.

Is het niet belangrijker dat moeders er achter komt waarom ze haar schoonouders niet voldoende vertrouwd? Is dat niet het minste wat je je partner verplicht bent?

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Ja dus?

E. Heeft tot ze 3,5 jaar was niet doorgeslapen.. Ze wou alleen mij!! Al sliep ze bij mijn ouders stonden ze nog snachts aan de deur, om haar terug te brengen. Mijn moeder past 2x per week op, soms vaker als vriend op uitzending / oefening is. Ik vertrouw haar overdag voor de volle 100%.. Snachts vertrouw ik haar ook, omdat ze E. NAr huis brengt..

Schoonouders vertrouw ik met oppassen voor paar uurtjes misschien wel, Dit hebben ze nog nooit gedaan.. Snachts vertrouw ik ze niet! Hun hebben een hele andere mentaliteit en zoals ik al eerder schree andere levensstijl.. Dus E. Mag daar ook niet slapen..

Ik begrijp ts volledig! Je moet luisteren naar je gevoel.. Mijn vriend kan hoog en laag springen maar no way dat E. Naar mijn schoonouders gaat.. 1; het kost me te veel energie omdat ik niet kan ontspannen (heb nah)
    2; ik vertrouw ze niet en de andere redenen die ik schreef..

Mijn vriend vind het jammer, maar staat achter mij..

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik heb lang niet alles gelezen maar wel mijn reactie:
    Dat je een beter gevoel hebt bij je eigen ouders dan bij je schoonouders is best te begrijpen maar vooral jouw zeer subjectieve kijk op de zaak.
    Ik herken het ook wel maar ik vind ook dat je je schoonouders de kans moet geven om te ontdekken dat het wel werkt. Onderscheid maken tussen je ouders en schoonouders komt niet heel aardig over.

En ter overweging: mijn schoonmoeder is overleden net voor onze oudste 1 jaar werd. Zij heeft wel gelogeerd bij mijn schoonouders en dat ging meestal goed maar ze is ook een keer heel ziek geweest daar, zonder dat zij er wat aan konden doen. Tuurlijk had ik het liefst gehad dat ze thuis bij ons was maar dat lukte simpelweg niet.
    Uiteindelijk ben ik heel blij dat onze dochter zoveel tijd met haar oma heeft doorgebracht en er ook heeft gelogeerd. Voor mij best moeilijk maar het ging hardstikke goed.

En als je een weekend te lang vindt en de afstand te groot, laat je kind bij opa en oma logeren en ga zelf in de buurt in een hotel zitten, ga lekker uit eten en naar de film of zo en geniet van elkaar! Hebben jullie een avond samen en ben je toch dichtbij mocht er wat aan de hand zijn.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    +1

Ik "moest" wel want schoonouders (inmiddels dus schoonvader maar ook schoonzus) wonen dichtbij en ouders op flinke afstand. Kinders zijn dol op opa en tante en heel vertrouwd met ze. Daar wordt ik wel blij van

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter is bijna twee en niet de makkelijkste slaper soms (hoewel er steeds meer goede nachten tussen zitten) dus ik heb haar ook nog niet laten logeren. Mijn moeder wil heel graag, maar ik ben daar gewoon moeilijk in. Ik zie er de lol niet in voor haar als ze een rotnacht heeft omdat ze eigenlijk bij mij wil zijn. Overdag is anders, dan valt er veel te beleven, doen opa en oma gekke spelletjes etc. 's Nachts zijn ze moe en willen ze gewoon hun eigen vertrouwde omgeving en hun eigen mama. Bij mij persoonlijk speelt ook mee dat ik nog borstvoeding geef en ze graag drinkt voordat ze slaapt.

Ik vind wel dat als er weer een keer noodzaak is, dat je het best eerlijk kunt verdelen tussen schoonouders en ouders. Probeer je persoonlijke irritaties daarbuiten te houden, waar het om gaat is dat ze goed zijn voor je kind en hun huis geschikt is voor logeren.

Ik heb zelf ook wel een voorkeur voor mijn eigen moeder, ik vind haar meer geschikt. Ze is een stuk jonger en ook wat netter. Maar ik zie ook dat mijn schoonouders hartstikke gek zijn op mijn dochter en ze staan ook altijd klaar om te helpen als het nodig is. Dus dan probeer ik maar even te vergeten dat ze af en toe vloeken als ketters en te hopen dat mijn dochter het niet na gaat zeggen. En dat ze de hele dag diksap en koekjes krijgt compenseer ik de volgende dag wel.

Dan nog, ik ben haar moeder en ik geniet ervan om bij mijn kind te zijn. Het blijft misschien wel bij dit kind dus ik laat niemand mijn momenten met haar afpakken als het niet nodig is. Ze worden al snel genoeg groot en dan wil ze zelf uit logeren. Dat lijkt me vroeg genoeg.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is het trouwens bekend dat een heel groot deel van de slechte slapertjes bij logeerpartijtjes heel prima slapen. Maar dat terzijde...

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Herken ik van mijn nichtje idd die hier eens logeerde. Ik was om 01.00 wakker, want dan werd zij ook altijd wakker voor een flesje. Ik had het flesje al klaar, maar ze werd pas om 07.00 wakker.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Klopt, mijn dochter slaapt bij mijn schoonouders ook altijd door, terwijl we daar thuis met fases problemen mee hebben.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ga ik ook mee akkoord. En misschien is je man hier wel boos om net omdat hij weet dat je een onderscheid maakt tussen zijn ouders en jouw ouders. Denk als het nu eens andersom was? Als hij nu eens pertinent niet wou dat jouw ouders op je kleintje passen maar zijn ouders wel...

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat Annabel274 ook zegt: ze brengt hem wel voor gratis oppas. Dus met dat vertrouwen zit het wel snor, lijkt me zo.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik blijf me verbazen over de richting van dit topic.
    Dagelijks wordt er wel een klaagtopic geopend over schoonouders waar heel veel dan ook even lekker van zich af kunnen klagen. Hier geeft TS aan moeite te hebben met het pusherige gedrag en geeft ze eerlijk toe dat ze in principe geen problemen heeft met haar eigen ouders (maar niet dat haar zoon daar logeert, dat niet eens) wordt ze van alle kanten aangevallen.

Ook zo tekenend dat direct van wordt uitgegaan dat het oppassen gratis is ;). Wie weet hebben schoonouders dat ook wel een beetje afgedwongen, en krijgen ze zo een mooie kans om een band op te bouwen met hun kleinzoon.

TS, passen jouw ouders ook een vaste dag op? Zo nee, moeten je schoonouders zich echt diep gaan schamen. Zij krijgen elke week al de kans hun kleinzoon te zien en zelfs een deel van de opvoeding voor hun rekening te nemen. En dan gaan zitten zeiken en zagen over een weekend? En je man erbij?

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Iedereen zegt hier nu dat TS zich aanstelt en dat ze zich over de weerstand tegen haar schoonouders moet heenzetten, en dat doet ze dan als ze haar kind direct daar een heel weekend laat logeren? Die mensen hebben al een flink aandeel in het leven van hun kleinzoon, elke week een vaste oppasdag! Ik vind dat heel wat en vind het erg om te lezen hoe TS zich onder druk gezet voelt. Ze geeft al heel veel uit handen! Waarom altijd maar meer?

En ik heb verder niets gelezen over een nachtje? Het moet dus precies gaan zoals schoonouders willen, dat is een heel weekend, minder nemen we geen genoegen mee? Nee, dan gaat het voor mij niet om je kleinzoon gezellig bij je te hebben, maar om gewoon iets af te dwingen, juist omdat TS er nog niet aan toe is.

Aan mij hadden ze een hele verkeerde gehad, en mijn man ook, maar goed.

16. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overleggen lijkt me heel belangrijk. Probeer een gesprek aan te gaan. Ik ben wel van mening dat je je eigen gevoelens mbt schoonouders aan de kant moet zetten op het moment dat er een kind in het spel is. Je kind heeft naar mijn mening recht op beide opa's en oma's evenveel. 9 van de 10 vrouwen heeft nu eenmaal een betere band met eigen ouders. Maar nogmaals ik zou het gesprek aangaan. Je hoeft niet gelijk alles te accepteren wat ze 'eisen'. Zo komen er ook geen hatelijke opmerkingen en blikken.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    ik ben er na 4,5jaar nog niet aan toe om schoonouders zelfs maar een middag te laten oppassen, laat staan ze daar te laten logeren ;) Dan moet er toch wel wat heel ernstigs aan de hand zijn. Gelukkig denkt manlief er net zo over. Bij mijn ouders word er wel gelogeerd, maar ook niet vaak en 9 vd 10x ben ik er dan bij maar dat is niet omdat ik ze niet vertrouw

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Lees het bericht even wat ik daarna getypt heb.. ;)

19. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Martine, als je er niet aan toe bent moet je het niet doen. Ik heb 5 jaar moeten wennen aan het 'moederlijke' gedrag van mijn schoonmoeder. Hoe ik de handdoeken moest opvouwen en mijn man's ondergoed wel of niet in de droger moest...gek werd ik er van.

En toen onze dochter er was, hun eerste kleinkind, kwam ze eens met al haar zussen op bezoek er ratste onze dochter maar steeds uit mijn armen zo van: she is mine!!!!!!!!!!!! Althans, zo kwam dat destijds over en viel mij zooooooooo verkeerd. Ik dacht: jij wacht maar even. Eerst gaan wij ons eigen kind leren kennen en dingen thuis in goede banen leiden, hoe lang dat ook duurt.

Gelukkig is mijn man altijd aan mijn kant met dit soort dingen. Maar ik denk wel dat er iets is waarom je haar liever niet bij hun brengt? Ik snap ook wel dat je je bezwaard voelt als je kind nog niet doorslaapt, dat vond ik ook nooit fijn en kon ik dan over in zitten, hoe het dan zou gaan daar...

Nu logeren de kinderen maandelijks bij mijn schoonouders, omdat mijn ouders in het buitenland wonen, en het gaat gewoon goed. Ik zou ze juist niet aan mijn eigen ouders durven overlaten. Die zijn nogal super streng en van de oude stempel en dat hoeft van mij ook weer niet.

Ik zou zeggen, take your time! Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Anders heb je zelf ook niet een rustig weekendje dus heb je er ook niets aan. Ze wachten maar even. Wat zegt je man dan verder? hoe lang kennen jullie elkaar?

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vond het in het begin ook lastig dat mijn zoon naar mijn schoonouders ging (passen 1x pw op). Met mijn eigen ouders had ik dat niet omdat zij al 4 andere kleinkinderen hadden en op 2 daarvan paste. Ik wist dus hoe zij zijn met hun kleinkinderen. Daarnaast passen zij in ons huis op (2xpw). Mijn schoonouders hebben geen kleinkinderen naast onze zoon dus het was wat aftasten voor mij maar al snel ging het beter. Ze doen niet alles zoals wij en zijn wat eigenwijs maar ze zijn lief voor hem. En dat is het belangrijkst. Als hij daar is mogen zij het op hun manier doen van mij. Met weekend logeren had ik geen moeite. Ik geniet ervan als ik kijk naar de band die ze ontwikkelen.

Deel Deze Pagina