Komt dit nog van de BMR-prik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter heeft vorige week dinsdag de BMR-prik gekregen, plus de meningokokken-vaccinatie. Er was weinig aan de hand naderhand, geen koorts, goed eten en drinken en prima slapen. Nog steeds gaat het prima en merk ik overdag niets aan haar, niet huilerig, niet lusteloos, geen koorts, gewoon vrolijk spelen enzo. Maar 's nachts is het sinds zaterdag drama..Opeens weer midden in de nacht keihard huilen en het even in slaap wiegen wat ik altijd doe als ze eens een slechte nacht heeft, werkt niet: zodra ik haar in haar bedje terugleg, is het krijsen geblazen. Mijn gevoel zegt dat ze zich niet lekker voelt, maar aantoonbaar is er niets aan de hand: geen koorts, geen mazel-achtige vlekjes waarvoor ik bij het cb was gewaarschuwd.

Elke nacht is het sindsdien raak, het enige wat een beetje helpt is haar bij ons in bed leggen maar eerlijk gezegd: ik ben bang dat ik haar daar nu aan wen en ze sliep altijd prima in haar eigen bedje. Ik doe nu geen oog dicht en loop op mijn tandvlees. Een zetpil lijkt niets uit te halen (waarbij ze overigens ook moord en brand schreeuwt als ik die erin doe, knijpt als een gek haar billen bij elkaar). Mijn man is vanochtend met haar naar de dokter geweest om oortjes e.d. uit te sluiten maar ook die kon niets vinden.

Kan dit toch nog een bijwerking zijn van de prikken? Hoe ga ik hiermee om? Als ze niet lekker is, wil ik haar natuurlijk niet laten brullen maarja, er lijkt niets aantoonbaars te zijn..

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Niemand?

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Weet niet of je er wat aan hebt maar bij ons is dat gedrag een week voor de bmr prik begonnen. Hebben hem 1 nacht bij ons laten slapen, 2 dagen erna in de kamer gebleven en daarna in slaap laten huilen. Heeft 1,5 week geduurd en is nu weer helemaal blij als hij naar bed mag. Mijn gevoel wil altijd eerst zeker weten of er niks aan de hand is. Als ik dat allemaal uitgesloten heb ga ik er vanuit dat t uit proberen is. En dat was het dus ook. Is hij momenteel met veel dingen aan t doen. Misschien de leeftijd?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het kan van de bmr prik zijn maar het kan ook het begin zijn van de beruchte 14 of 15 maandensprong fase.
    Als een zetpil niks doet zal het wel die fase zijn. Dan heb ik alleen de tip om een goede nachtlamp te gebruiken en heel veel uit huis te gaan als die fase ook overdag doorzet ;)

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hm, de 14/15 maanden sprong zouden we technisch gezien al gehad moeten hebben...als ik de Oei Ik Groei App moet geloven, haha!

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wat hier helpt, en dat klinkt heel stom en zielig..
    ik ga er heen, troosten, muziekje aan, duurt ongeveer 10 minuutjes. daarna terug in bed, zeggen dat ze weer moet slapen en dan de kamer uit lopen. dan tel ik tot 150 en dan huilt ze niet meer. meestal snikt ze nog wat na, en slaapt binnen 5 minuten weer.
    ze werd wakker? maar door het troosten te herhalen hielden we haar uit haar slaap. vandaar bovenstaande techniek.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

een combi vd prik en een fase.
    Het was hier een drama we hebben met zn allen een week slecht geslapen. Net toen ik er bijna aan onderdoor ging was het weer voorbij.
    Maar ze was ook duidelijk niet lekker en steeds wat verhoging dus zat niets anders op dan steeds erheen te gaan. Heb r soms ff bij ons in bed gelegd om uit de situatie te halen maar ze ging altijd wakker weer terug na een kwartiertje. Weiger te slapen met een kind want dan heeft uiteindelijk niemand echt goed rust omdat je steeds op je hoede bent.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

sterkte in ieder geval, het is vast bijna weer voorbij!

Deel Deze Pagina