Voor mij hoeft iets zeker niet altijd nut te hebben. Maar zie nu wat je man ermee bedoeld. Ik zou eerlijk gezegd logeren bij een oma die je amper kent ook een minder goed idee vinden dan bij het vriendinnetje zelf. Maar goed ik heb er ook geen ervaring mee want hier logeren ze helemaal niet.
Mijn idee is dat je soms dingen gewoon maar los moet laten en moet denken aan het plezier van je kind ipv je eigen gevoel hierbij. Mijn kids logeren vanaf geboorte al overal en nergens bij familie/ onze vrienden en dochter logeert sinds ze een jaar of 7 is regelmatig bij vriendjes en vriendinnetje. Helemaal brak terug meestal, veel te weinig slaap gehad maar jeetje wat een lol. En dan probeer ik altijd terug te denken aan mijn eigen tijd, aan hoe leuk dat was. Ik zou je man iig vast voorbereiden, hier geeft echt iedereen in groep 6 een slaapfeestje. W.b.t. de oma.... tja, snap dat het wat lastig is maar als je een goed gevoel hebt bij deze dame en dochter wil het graag: Doen!
Amai, ik verschiet van een aantal reacties hier. Helemaal niet logeren? Zoon van 5 heeft echt wel al bij verschillende vriendjes/familie gelogeerd, met of zonder mama en papa. Ik denk dat dat begonnen is toen hij 4 was... Familie regel ik wanneer wij vragende partij zijn en het voor meer dan 1 nacht is (die hebben wat meer geduld voor langere tijd ) Gebeurt maar 2 keer per jaar ofzo. Vriendjes is puur voor de fun, het plezier, het "andere" ontdekken! Elke 2 weken vraagt hij wel of een vriendje/vriendinnetje komt slapen of hij bij iemand anders mag slapen Dochter van net 3 slaapt mee op zijn kamer, dus die is dat eigenlijk ook al helemaal gewend, al is zij nog niet alleen gaan logeren bij vriendjes (zij vraagt daar ook nog niet om natuurlijk) Leukste is als vrienden van ons komen voor een weekendje, met hun kinderen. dat zijn dan 6 volwassenen en 7 kinderen (waarvan het merendeel op 1 kamer! ) Ik denk dat voor hun sociale - en persoonlijkheidsontwikkeling, dit heel erg goed is. Ze leren andere omgevingen kennen, andere mensen inschatten, andere gewoonten, ander eten, ... en krijgen er heel veel zelfvertrouwen van (ik kan best mijn eigen mannetje al staan en kan heel beleefd en flink met andere volwassenen en kinderen omgaan) Wel belangrijk is weten bij wie je kind gaat slapen, dus de mensen toch wat op voorhand leren kennen. Of dat nu een mama, papa, oma of opa is. En wij geven aan dat als er iets is, we zonder problemen hem komen ophalen! (nog niet moeten doen trouwens) Ik ben er wel van overtuigd dat het ook wel heel erg afhangt van hoe je kind zelf in elkaar steekt. Sommigen zijn nu eenmaal open en los, anderen wat geslotener. Maar ik zou wel elk kind de kans geven om die extra "bonding" aan te gaan, eventueel op een wat latere leeftijd en alleen bij de beste vriendjes bvb.