De eerste keer was Eva 8 maanden, toen hadden we een bruiloft met overnachting. Ik vond het zó moeilijk, maar het is erg meegevallen. De keer erna was ze net 2 jaar, met de bevalling van haar zusje zou ze als het nodig was bij opa en oma blijven slapen en dat hebben we een keer geoefend, en wij zijn lekker uit eten gegaan . En de volgende keer wordt denk ik als ze het zelf wil. En Lisa gaat sowieso voorlopig nog nergens logeren, met de sonde.
Ik deel te mening van Soepstengel (leuke naam touwens) Gemiddeld slaapt mijn zoontje 1 keer in de 5 of 6 weken bij mijn ouders of schoonzusje. Gaan wij er even lekker uit, uit eten, filmpje, stappen enz. 1 keer per jaar gaan we met z'n 2-en een weekendje weg en dan slaapt mijn zoontje 2 nachten bij mijn ouders, dit jaar gaan we naar Berlijn! Mijn ouders, schoonzusje vinden het geweldig en ook mijn zoontje vind het leuk dus waarom niet. Veel liefs Nataly
TS, als het om je gezondheid gaat wordt het een ander geval, ook al is je kindje nog klein. Als jij straks te ziek bent om te zorgen dan is het nog erger. Een vriendin van mij heeft het ook gedaan omdat ze echt niet meer kon. Huilbaby. Kan je man/vriend s nachts niet wat meer voor zn rekening nemen, of doet hij dat al??
de eerste keer was ze 7 maand geloof ik, smiddgas zijn we in slaap gevallen, savonds toch nog even snel ergens gaan eten en ijsje gaan halen en om 11 uur lagen we alweer plat hahah, en de volgende ochtend rond 9 uur al wakker. 2de keer zijn we 1 nachtje in een hotel wezen slapen dat was in januari of feb van dit jaar. ik vind het heerlijk als ze even een nachtje weg is, maar echt uitslapenn is er ook niet bij, ben vroeg wakker.
Samara was bijna 11 maanden toen ze voor het eerst ging logeren, toen haar zusje plotseling veel te vroeg werd geboren en ik de hele nacht bij m'n vrouw en die kleine in het ziekenhuis ben geweest. Toen kon het echt niet anders. Daarna is ze nooit meer gaan logeren. Het is soms slopend om 's nachts steeds wakker te worden omdat zij om 4 uur 's nachts uitgebreid gaat spelen, maar ik zou het geen nacht kunnen missen.
hij doet ook weleens de fles geven s'nachts, maar hij moet de volgende dag gewoon werken en erg vroeg op dus dan heb ik al gauw zoiets van ik doe het wel, ookal weet ik dat het beter is om het soms uit handen te geven. ik denk gewoon dat als ik een nachtje door kan slapen dat ik me dan al een stukje beter voel! alleen vind het moeilijk om hem nu al weg te brengen ookal weet ik dat ie in goeie handen is!
Elsie, gewoon doen. Er is geen leeftijd aan wanneer het wel of niet goed is. Een mama die lekker in haar vel zit is heel belangrijk. En je zou ook mee kunnen gaan he. Dat heb ik al best vaak gedaan. Gewoon samen met de kids bij mijn ouders geslapen. Die deden dan de late en nachtvoeding, zodat ik door kon slapen.
Oh ja, en het is altijd ff wennen en lastig. Denk dat het daarbij weinig uitmaakt hoe oud het kindje is.
Als jij je er goed bij voelt, dan zou ik hem een nachtje wegbrengen zodat je zelf even bij kunt tanken, jou gezondheid is ook belangrijk en waarschijnlijk merkt je kindje er amper wat van!
Noa was 11 weken omdat ik weer moest werken. Mijn ouders wonen niet om de hoek dus ze gaat elke zondagavond te logeren bij pake (opa) en beppe (oma). Vond het in het begin heel moeilijk maar het word steeds makkelijker. Toch is het wel heel raar om een leeg kamertje te zien de volgende ochtend.
dan was mijn zoontje wel erg jong als ik het vergelijk met de andere baby's. Hij was namelijk 5 of 6 weken toen hij voor het eerst ging logeren. Is overigens ook super goed gegaan. Slaapt regelmatig bij opa en oma, nu ruim 11mnd. Elsie, ik denk dat het belangrijk is dat je jezelf beter gaat voelen, uiteindelijk hebben zowel jij als je zoontje er profijt van. En als hij in goed handen is... . (het slapen is nu overigens meestal als mijn man en ik vroeg moeten beginnen met werken. Omdat mijn zoontje redelijk uitslaapt 'sochtend, vind ik het zieliger voor hem om hem er vroeg uit te halen in de morgen,dan hem 's avonds bij mijn ouders op bed te leggen. Dan kan hij 'sochtends daar zijn eigen ritme weer makkelijk oppakken.
Gewoon proberen meis. Hier toen mijn zoon was geboren ook ks en bloedarmoede en helaas daarna een postnatale. Dat heeft er niks mee te maken. Maar toen ging hij ook bijna elk weekend naar een van mijn schoonzussen. Mijn vriend zat toen in suriname en kon het niet delen. En zo kon ik even op adem komen., Helaas daarna is hij vier maanden bij me vader geweest. Van wegen de postnatale. Nu met dochterlief nog geen dag weg geweest. /nu kan ik het gelukkig tot nu toe wel delen dat scheelt zo veel. Dus mijn advies is of kijken dat je mee kan naar het logeer aderes en dat hun de verzorging in de nacht en ochtend doen en als het niet lekker gaat kan je altijd nog even in springen weet niet waar je zou gaan met je kleintje neem aan je ouders? of een nachtje te logeren laten. Je moet even op krachten komen je kan er zo van opknappen.
Vrij snel al, met 8 weken ofzo...Maar dit kwam vanwege het oppassen en hij heeft ook alleen nog maar bij mijn ouders geslapen, gemiddeld slaapt hij er zo`n 2 a 3 keer per maand vanwege oppassen niet voor de fun dat komt als hij het zelf vraagt.
hier slaapt de kleine regelmatig bij opa en oma, ( nu ook) als ik een vroege dienst heb (7 uur) beginnen vinden ze het zielig om hem zo vroeg wakker te moeten maken. Dus dan gaat hij altijd de avond daar voor daar slapen
Hij is 1x uit logeren geweest bij opa en oma omdat we heel de dag uitgenodigd waren voor een bruiloft van mijn beste vriendinnetje. 's ochtends om 9 uur weg moeten brengen tot de volgende ochtend. Vond het verschrikkelijk en stond om 7 uur al naast mijn bed om hem zo snel mogelijk op te halen. Sinds dien is het niet meer voorgekomen. Vind het nog steeds versc hrikkelijk om hem weg te brengen als ik ga werken...dus zolang het niet nodig is gebeurd het niet, vind ik niet nodig. Hij was toen net 2 maanden trouwens.
Hier was ze ongeveer 3 maanden. Het ena laatste weekend van mijn verlof is ze voor het eerst 2 nachtjes wezen logeren. Waarbij sowieso 1 nacht en de 2e nacht lieten we even af hangen van hoe het zou gaan en hoe wij ons er onder voelden. Ging prima! Hebben het bewust zo vroeg gedaan omdat ik anders bang was dat het me veel moeite zou kosten haar los te laten. Daarbij vond ik het ook wel een leuk idee om mijn verlof zo ontspannen met z'n tweetjes af te sluiten. Even tijd voor jezelf en elkaar! Ondertussen logeert ze ongeveer elke 2-3 maanden een paar nachtjes. We maken daar iedereen, incl, onszelf, erg blij mee dus helemaal goed. Overigens is zij dan ook een uur bij ons vandaan. Die afstand vind ik persoonlijk nog prima te doen. x