Hallo allemaal Ik ben net met mijn dochter van 9 weken onder de douche geweest voor de eerste keer... ik vond het best spannend en zij ook! Toen ik haar vast had en tegen me aan hield kreeg ze gelijk een slok water binnen...ze schrok zich wilt...ik heb er wat leuks van gemaakt daarna ontspande ze zich aardig maar hield haar mond en oogjes open... Ik wist ook niet echt wat ik met de douchestraal aan moest... ik heb gewoon met haar onder de straal gestaan...nu las ik dat dat niet mag...maar hoe moet het dan? Hoe voorkom ik dat ze slokken water binnen krijgt?? Hoe kan ik het beste onder de straal gaan staan? Als ik haar tegen me aan houd komt er een lading water tussen ons in te staan Gr maartje
Ik douche heel vaak met mijn zoontje. Vind dat erg gezellig 😊 Een beetje water in de mond of ogen worden ze niks minder van hoor. Ze is niet van suiker Waar heb je gelezen dat je niet onder de straal mag staan? Wat wou je dan doen onder de douche? Douchen zonder waterstraal?
Wij douchen al maanden met onze dochter maar ze heeft nog nooit een slok wter binnen gehad. Wij houden haar rechtop tegen ons aan de de straal. Als we haar inzeper ligt ze in voedingshouding zeg maar maar dan wel met haar hoofd eg van de straal. Alleen tijdens het uitspoelen van de shampoo even met haar hoofd helemaal onder de straal maar dan houden we haar wel weer rechtop
Ik weet dat water in de mond of ogen niet erg is hoor en nee...ook mijn dochter is niet van suiker Wat betreft de waterstraal... begreep dat dat niet te hard mag staan ofzo?
Bij mij gaf de kraamvrouw toentertijd aan dat je bij douchen met je baby op moest passen voor de harde straal op haar hoofd ivm het schedeltje wat nog niet dicht is. Zelf heb ik een regendouche, dus een vrij zwakke straal, die ik op haar buikje en rugje deed. Nu ze wat ouder is gaat ze wel gewoon met haar hoofd onder de straal. Je kan de straal een beetje schuin houden en dan tegen haar ruggetje aan houden als ze met haar buik tegen jou aanligt. Of de straal op haar buik houden als je haar schuin tegen je aanhoudt. Gewoon even uitproberen hoe je het fijnste vind om haar vast te houden.
Hier gaan we ook veel douchen met onze zoon. Al vanaf dat hij 2 weken oud is ofzo. Heerlijk vond en vind hij het. Toen hij nog zo klein was deed ik de straal eigenlijk alleen op zijn rugje en buikje. Ik wilde niet dat hij een trauma ofzo opliep omdat ik veel water over zijn gezichtje liet lopen. Soms hield ik hem zo dat de straal water alleen over zijn achterhoofdje liep. En nu gaat hij zelf met zijn koppie onder de douche staan, geweldig vind hij het.
Wij gingen ook vrij snel douchen met onze zoon. Tip voor het vasthouden, doe een handdoek op je borst zodat de kleine niet makkelijk wegglijdt. Onze man houdt zich nu dan ook vast aan de handdoek. Harde straal lijkt me logisch dat je dat niet doet, huidje is nog zo teer. en natuurlijk niet zo heet zetten zoals je zelf wel zou doen.
Hier gaan onze dochters al vanaf in de kraamweek mee onder de douche... vinden ze heerlijk ook gewoon de straal (niet super hard) op hun hoofdje vinden ze heerlijk ontspannen
Ik ga ook al vanaf week 3 met haar onder de douche, vind ze leuker als het badje. Ik was haar op het aankleedkussen (ligt in de badkamer dan ) en ik wikkel haar in een hydrofiele doek en heb haar lekker stevig vast daardoor. Ze wil alleen aldoor naar de stralen kijken Marja dan komt het weer in d'r oog haha. Hier gaat ze ook heel voorzichtjes met haar hoofd onder de straal
Ik stond altijd met kindje rechtop tegen mn borst, dus hoofdje op mn schouder, en dan mijn gezicht naar de douchekop toe. En dan zachtjes wiegend de straal op haar achterhoofdje, rug en billen laten stromen. Zo blijft het gezichtje droog. Niet zepen. Daar worden ze maar glad van én is helemaal niet goed voor de huid.
Aaah zo...goede tip! Ik heb haar inderdaad niet ingezeept...kan inderdaad goed zonder...in principe houd je haar dus in boertjeshouding begrijp ik
Ij houd hem of strak tegen me aan met zijn buik tegen mijn buik en zijn hoofdje tegen mijn borst of ik hou hem op de wieg manier. Hij vind water op zijn buikje heerlijk en water in zijn gezichtje heeft hij geen probleem mee,doet automatisch zijn mondje open. Hij vind het lekker om te liggen in mijn armen want dan kan hij lekker spartelen.
Nu gaat dochter meer in bad, maar in het begin gingen we altijd onder d doucher. Ik had ook de douchestraal heel zacht en doe zo min mogelijk het hoofdje onder de straal. Alleen als ik shampoo moet uitspoelen maar dan doe ik mijn hand op haar hoofd en en dan onder de straal en dan mijn hand steeds verplaatsen zodat het wel uitspoelt maar mijn hand bleef op de plek van de fontanel zeg maar.
Hier al vanaf 3 weken tot nu anderhalf jaar nog heerlijk samen onder de douche Als je nou jou hand op het ruggetje legt een de straal op jou hand laat kome . Dan komt het niet zo hard aan
Kraamhulp raadde mij aan om een hydrofiel luier om haar heen te doen ook ivm uitglijden Hier gaat ze nu bijna altijd met grote broer. Zij ligt in het badzitje.
Wij gaan vanaf dat mijn zoontje 8 dagen oud is samen onder de douche. Gezellig vind ik dat en hij vind dat vanaf het begin heerlijk. In begin helemaal tegen me aan gedrukt (wel helemaal ontspannen ) nu tegenwoordig wordt die wild wilt echt gaan zitten en vandaag heb ik echt gelachen : hij stond met vriend onder de douche en zit dan nu meer als dat die hangt zeg maar , ging elke keer zelf met zijn hoofd naar voren om naar de straal te gaan. En dan elke keer met zijn handje het water proberen te pakken en te slaan. Was zo leuk hij was echt verbaasd zo schattig.... Gewoon lekker douche , straal niet te hard en genieten
Niet vergeten om een foto te laten maken door papa! (Of jij van hem met dochter) Als ik die nu terug zie....zo bijzonder, samen douchen, met zo'n ukje
Hier douchen we ook regelmatig met de kleine man. Ik wissel af tussen de houding waarin hij boert of de houding waarin ik voed. Zl houd niet van water over zijn gezicht. Wel laat ik het water over zijn achterhoofdje lopen. Op het laatst even over het gezicht is hij lekker schoon.