Hai Een paar vragen over het in bad gaan, zodat ik kan beslissen wat ik waar zet etcetera. Waar is het het handigst om de baby in badje te doen? Is in de badkamer echt zoveel handiger? Onze badkamer is namelijk superklein, oud en donker. Liever zou ik het in de keuken doen, tenzij het een gedoe is met water afgieten. Wat is jullie visie? Daarnaast vind ik elke dag in bad doen overdreven. Ik zag dat Zwitsal van die vochtige wegwerpwashandjes heeft, zijn die dingen handig voor de dagen dat ze niet baderen? Of kan je het zo goed een vochtig luier doekje nemen? Of bestaat er ook zeep die je miet hoeft af te spoelen? Dus dat je eigenlijk hetzelfde namaakt: je neemt een vochtig hydrofielwashandje en doet daarop wat zeep die je niet hoeft af te spoelen.. En dat je de baby daarmee opfrist Tot zover mijn vragen hihi Dankje!
In bad gaan moet je op een plekje doen wat voor jezelf handig is, waar je t lekker warm kunt maken, waar je makkelijk bij t water kan. Bij mij was dat op slaapkamer van zoonlief, de badstandaard stond naast de commode. Ik waste mijn zoontje op de commode, zeepte hem in en deed hem in bad. Elke dag badderen is niet nodig. Die zwitsal doekjes om mee te wassen zijn makkelijk en snel, maar steenkoud! Ikzelf vulde een kleine bakje met water en met behulp van een hydrofiel washandje en hydrofielluier waste ik mn zoontje even snel op niet badderdagen. Gaat snel hoor! De billendoekjes zou ik zelf daarvoor niet voor gebruiken. Die natte washandjes van zwitsal bijvoorbeeld gebruikte ik alleen voor 'noodgevallen' , zaten in de luiertas.
Wij deden het in de badkamer bij de oudste Maar daar gauw in gezien dat een bad niet voor ons is weg gelegd, Wij namen de kinderen altijd met ons mee onder de douche Als manlief avond dienst had vond ik een Tummy veel fijner dan een bad en die zette ik altijd op de tafel in de woonkamer, Je moet het gewoon doen zoals je het zelf fijn vind
Ik vind het aanrecht het makkelijkst, aan de ene kant het verschoonkussen etc, daar wassen en van te voren een badje klaar zetten aan de andere kant. En als ik klaar ben kieper ik het gewoon in de gootsteen. En soms was ik haar gewoon in de gootsteen, gewoon ff van te voren en erna schoon maken. Maar dat is met een babybadje ook. Helaas begint ze uit beide te groeien inmiddels. Wordt tijd dat ze goed leert zitten. En tussendoor doe ik eerlijk gezegd weinig. Ik gebruik bijna altijd wasbare billendoekjes en daar gebruik ik water voor en een drupje Neutral huidolie, dus dat gebied blijft tussendoor schoon genoeg. En voor de rest ook gewoon een nat doekje.
Wij deden het wel in de badkamer, maar hebben de ruimte. We hadden wel, met name in het begin, zo'n ding wat warme lucht blies. Zeker voor in de winter was dat echt nodig, die kleintjes koelen zo snel af. Elke dag in bad deed ik ook niet, om de dag. Die Zwitsal doekjes zou ik niet gebruiken maar, zoals iemand al zei, gewoon een klein bakje met warm water, een washandje en hydrofiel om af te drogen. Veel lekkerder. De gewone wegwerp billendoekjes zou ik zeker niet gebruiken om mee te wassen.
Wij hadden ook heel lang de tummy tub in de keuken op de eettafel. Vond ik zelf handig omdat je dan lekker de ruimte hebt. Toen ze daar te groot voor werd gewoon in het normale bad Klein laagje water = kind blij Hier badderen we trouwens bijna elke dag, gewoon omdat dl daar heel blij van wordt!
Ik was hem elke dag in bad op zijn kamertje. In de douche hebben wij overna gedacht maar totaal niet handig omdat wij de ruimte er niet voor hebben. Hoe doen jullie dat in de douche? wij hebben wel een badmeubel maar niets waar je kleine op kunt leggen... foto's?
Ik had een extra commode in de badkamer. Zo'n goedkope van ikea. Maar wij hebben twee badkamers dus kon er eentje helemaal voor de kinderen inrichten. Je moer er maar net plek voor hebben, dat badje met standaard is ook al best groot.
Hier ook een kleine badkamer. 110 cm x 240 cm. Als volgt ingedeeld. Deur zit in het midden. Links hebben we een douchedeur en aan de rechterkant een wastafel. In het midden kan dan 1 persoon staan en de badkamer is vol Het bad + standaard past (met wat passen en meten ) in de douchecabine. Dl kleedt ik op haar kamer uit, loopt naar de badkamer en die haar in bad. Als ik haar eruit haal doe ik haar een handdoek van ons om en loop dan weer naar haar kamer. Het is niet het ideaalste scenario maar wij vinden grote slaapkamers belangrijker als de grootte van de badkamer. Oh, en onder de douche weigert mijn kleine meid Ik doe dl trouwens 2x per week in bad. Heeft niet te maken met de kleine badkamer maar wel met haar eczeem. Heb het badje in de eerste week op haar kamer gehad maar ml vond het sjouwen met emmers water geen goed idee. Zo'n rummytub vond dl hier ook geen goed idee. In de keuken was bij ons ook geen optie ivm gloednieuwe keuken en vloer (ben veelste bang dat er teveel water opkomt ) Je zal vanzelf merken wat voor jullie het fijnst is en het prettigst werkt. Komt allemaal wel goed
Hier was het papa's momentje. Sopte haar in op het aankleedkussen. Dan heerlijk onder de douche tegen papa aan. Als ze klaar was. Pakte ik haar weer om te drogen. Ook fijn, geen gezeul met water etc! Nu iT ze gewoon lekker onder de douche te spelen.
Wij doen dat gewoon in zijn kamertje (bad + standaard) maar eigenlijk gaan we nog vaker gewoon met hem onder de douche. Wel als we met zijn tweeën zijn want de ander moet hem wel aanpakken. Wij doen het om de andere dag. En verder een washandje tussen zijn billen en over zijn gezicht als het nodig is.
Ik zet het badje in de douche cabine , onze wasmachine staat in de badkamer (tijdelijk) maar is nu ideaal leg daar het aankleed kussen op en de rest van de spulletjes. Als ik klaar ben badje schoonmaken en hup weer op zijn kamertje. Meestal gaat hij 2-3x in de week in bad & rest douche. Hij vind het heerlijk en het is echt een avond ritueeltje. Daarna fles en naar bed.
plaats van het badje: bij de oudste in de keuken (geen plek in de badkamer), bij de andere 2 wel in de badkamer omdat er daar plek was, het er warm gemaakt kon worden en aankleedkussen daar ook lag. Badje kunnen we nu vullen met de douchekop van het normale bad. Voor het leeg laten lopen hebben we een slangetje eraan zodat het water gelijk het bad instroomt, geen gedoe met emmers water tillen meer Die vochtige washandjes ken ik niet. Wat ik zelf doe als ze niet in bad gaat is gewoon hydrofiel washandje, gezichtje met alleen water, dan beetje zeep erop en luiergedeelte wassen, washand uitspoelen, luiergedeelte nawassen zodat ergste sop weg is en dan afdrogen
Ik badderde al direct na de kraamweek de kinderen in de badkamer, en elke dag badderen deed ik alleen als het nodig was door spugen, eten oid. Nu gaan ze nogsteeds ongeveer 2x per week in de was ( hihi ) en andere dagen in de ochtend en de avond met een washandje. Gewoon een warm washandje met een heel klein beetje waslotion, het schuimt niet, ik neem het washandje goed warm mee naar de commode en kan zo gezichtje, handjes en billen in 1x door wassen. Of een waskommetje meenemen als je meer wilt wassen. De chemicalieen van kant en klare doekjes wil je liever niet op je baby huidje, het is zelfs zo dat dit schadelijk is. Babydoekjes zijn schadelijk voor de gezondheid van je baby | Mens en Gezondheid: Kinderen Wij gebruiken billen doekjes dan ook alleen buiten de deur en verschonen thuis een luier met een washandje. Ik veeg de billen schoon met de luier en daarna met een washandje. Het lukt bijna altijd met 1 washandje alleen bij ernstige vieze billen is nog een keer soppen soms nodig. Gezonder, goedkoper en je washandjes hoef je nooit mee te slepen vanaf de winkel en letten op aanbiedingen en gevoelige huidjes etc.
De eerste paar weken badderde we ons meisje op haar kamertje in het babybadje op standaard, naast de commode. Eerst even haar oogjes en gezicht wassen met een natte hydrofiel washand en daarna gewoon de rest in het badje wassen waarin badolie zat. Daarna helemaal insmeren met babyolie, vooral de plooien. Afdrogen was daarna eigenlijk niet meer nodig. Na een paar weken besloten we dat een badje op haar kamer echt ontzettend onhandig was (steeds die emmers water op en neer naar de badkamer, zelfs met badslang was het een hele klus). Vanaf toen altijd het babybadje in het grote bad gezet en daar gewassen. De een doet haar in bad, de ander wikkelt haar daarna in een badcape en brengt haar naar de commode. Sinds een ruime maand gaat ze in het grote bad, het babybadje werd te claustrofobisch voor haar. Ze gaat elke avond in bad, als onderdeel van het bedtijdritueel. En elke ochtend was ik met een natte hydrofiel washand haar gezicht en handjes nog een keer.
Ons badje staat in zijn slaapkamer waar we hem ook in bad doen. Daar hebben we alles bij de hand wat we denken nodig te hebben. In de badkamer of keuken moet je alles steeds verslepen. Elke dag in bad is inderdaad overdreven, sterker nog het is slecht voor je baby's huidje. Hier gaat kleine man om de 2/3 dagen in bad of met ons onder de douche. Het is maar net wat uitkomt. Voor de dagen dat hij niet in bad/douche gaat was ik zijn gezicht, handjes en luiergebied met een hydrofielwashand zonder zeep. Wanneer hij in bad gaat zeep ik hem helemaal in, dat is dus 2 of 3 keer per week. Elke dag zeep is ook niet goed, gewoon met water wassen is ook voldoende. Haar wassen doe ik 1 keer per week.
Onze meid gaat maximaal twee keer per week in bad. Dit omdat ze veel last heeft van eczeem. Wij hebben het babybadje gewoon in ons eigen bad gezet. Zelf zit ik er dan op mijn hurken bij, dat gaat helemaal prima. Uitkleden in de slaapkamer, omslagdoek om, in bad, omslagdoek om, afdrogen en aankleden in de slaapkamer.
Hier hetzelfde! Tummy tub op de eettafel en iedere avond eventjes in bad. Dochter werd er ook helemaal relaxed van. Ik deed altijd badmelk of badolie in de tummytub en waste d'r haren met babyshampoo en dat spoelde ik dan op het eind af met schoon water. Hier ging ze pas met 6 maanden in bad waar ze zelfstandig kon zitten
Draakje gaat 2-3 x per week onder de douche met vl. Heeft hij ook eigen momentje, dat heb ik al met bv. Uitkleden op aankleedkussen, douchen en dan pak ik haar aan. Afdrogen, insmeren, kleren aan. Vl is dan ook aangekleed, pakt haar over en ik ga douchen. Dit op dagen dat vl thuis is (weekend/parttime-dag). Op andere dag warme, natte washand over snoet en kont.
Wij doen meneertje om de dag in bad/douche soms om de 2 dagen omdat zijn huidje heel droog is op dit moment. Dagen dat hij niet in bad gaat doe ik hem in de ochtend met een natte washand even schoonmaken. Hij vind beiden heerlijk,douche nog meer zijn mondje gaat dan altijd open onder de douche net als een visje en gaat spartelen met zijn beentje Douchen doen we alllen als we samen zijn. Of man of ik neem hem mee,de ander doet hem dan inzepen in de woonkamer(lekker warm) en brengt hem dan naar de badkamer. Ik of papa pakt de kleine na het douchen weer aan met een bad cape en kleden aan in woonkamer. Badje doen we in zijn slaapkamer.