Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Mijn dochtertje van bijna 11 maanden wilt niets drinken behalve haar melk. Ik heb al verschillende bekertjes geprobeerd, water in haar flesje etc. maar ze duwt het constant weg. Hebben jullie tips? Ik wil haar toch echt leren dat ze niet alleen maar melk kan drinken.
Hier was het de aanhouder wint. Ze moest er niks van weten. Maar elke dag aanbieden voor de fles aan. Bij fruit enzo. Soms gooide ik hele bekers weg maar zo ineens vond ze het lekker.
Eerst gewoon haar fles en later een rietjes beker. Bij de kruitvat de roze van difrax volgens mij. Maar echt gewoon blijven aanbieden voor de flessen aan. Hier leek ik wel gekke gerrit. Thee zetten en weer weg gooien. De rooibos thee met smaakjes zoals mango enzo vallen in de smaak. Water vind ze nog niks maar vind ik niet zo erg. Nu slurpt ze thee. Maar in het begin dacht ik.. als dit wat moet worden
hier begint ze nu de tuitbeker onder de knie te krijgen maar de gewone fles gaat nog het beste.. maar ja die is niet antilek dus oppassen met kleine plasjes.. ik geef trouwens gewoon heel dunne ranja. heb je al eens geprobeerd het eerst warm te geven? daar moeten ze vaak ook nog even aan wennen dat ze plotseling koud drinken krijgen ipv warm.. mijn oudste heeft een hele tijd warme ranja gedronken anders moest ze ook niks anders dan melk
Dat was hier ook een strijd, ook op kdv, totdat we het in een gewone (plastic) beker aanboden. Geen rietjes of fles of tuit of wat dan ook. Dan gaan ze het vanzelf proeven en drinken.
Was hier ook hoor. Vanaf zes maand aangeboden, en pas rond elf maand dronk ze eindelijk. Ik heb wel alleen water aangeboden. Vond het belangrijk dat ze dat goed leerde drinken. Daar pluk ik nu nog steeds de vruchten van.
Was hier ook hoor, komt vanzelf. eerste wilde ze niks anders Nu drinkt ze diksap want dat vind ze t lekkerst. Water drinkt ze ook
Oké! Dus nog even doorzetten. Zelfs water uit haar eigen flesje gooit ze weg. Ik dronk vroeger ook geen water, vond het heel vies. Ik wil daarom toch wel doorzetten dat ze water lekker gaat vinden
Hier was het in het begin hetzelfde. Fles, tuitbeker werkte allemaal niet. Toen uit een gewone plastic beker geprobeerd, ging ook nog niet. Toen gewoon eens slokjes water uit mijn eigen glas gegeven, dat wilde hij wel. Tijdje uit een normaal glas hem thee en water laten drinken. Werd heel langzaamaan steeds meer. Nu drinkt hij ook uit de tuitbeker, maar uit een plastic bekertje lukt ook prima. Uit zijn fles drinkt hij nog steeds alleen melk. Dus blijven proberen, en zo lang ze niets anders kennen dan water of thee, weten ze ook niet beter en zullen ze als ze dorst hebben dat echt wel gaan drinken op den duur, lijkt mij
Water is gewoon een kwestie van gewenning. Ik lustte vroeger ook geen water, ben groot gebracht met roosvicee en ranja Heb mijzelf aangeleerd om water te drinken en drink t nu meestal. Kids weten niet beter en kregen alleen water of slappe rooibosthee