Hoi dames! Er is al een topic over weinig boodschappengeld, daar besparen veel moeders op het boodschappen doen. Ik dacht ik open hier een clubje voor moeders die graag willen gaan bezuinigen op alles wat ze uitgeven.. zodat we geld over houden voor nuttige en leuke dingen! Het leven wordt namelijk steeds duurder.. niet normaal meer.. Misschien kunnen we elkaar daarom laten weten hoeveel we kwijt zijn bij bepaalde lasten die iedereen heeft. - zorgverzekering - energie & water - boodschappen - cadeau's - tv en internet en bellen abonnementen enz Dan kunnen we elkaar daarop tips geven, waar het goedkoper en beter is bijvoorbeeld.. Voor cadeaus als iemand ergens korting weet (bv over speelgoed) of kortingscodes heeft voor webshops dat we die elkaar dan doorgeven? Dan kunnen we kijken of we echt uiteindelijk samen geld gaan besparen! Wie doet er mee??
ja ik doe mee waar ik momenteel echt mee bespaar is te voet naar de lidl. En gebruik maken van de euroweken bij c1000
Ja doen wij nu ook! En we gaan nu 1x per week boodschappen halen, dat scheelt ook echt.. en niet je man laten gaan die nemen altijd onzin dingen mee!
ja idd! Dat merk ik ook... voor een week boodschappen. Vlees ingrootverpakking en invriezen en altijd aardappelen/rijst en pasta in huis..scheelt het "even snel naar de winkel gaan"
Ik bespaar op de boodschappen door mijn weekmenu's te baseren op de aanbiedingen in de supermarkt. Hiervoor ga ik ook gerust meerdere supermarkten langs, op de fiets of lopen. In mijn omgeving worden er momenteel veel kindjes geboren en de kindjes die er al zijn, zijn nog jong. Door cadeautjes (vooraf) te kopen tijdens uitverkoop weken bespaar je een hoop. In huis besparen wij door savonds de openhaard aan te zetten en kaarsjes ipv cv en lampen (is nog gezellig en knus ook). Ik probeer ook meer te doen op de fiets ipv met de auto.
Wanneer ik iets (producten/kleding) bestel via internet, google ik altijd naar een kortingscode.. Heb niet altijd geluk, maar toch meestal 10% korting of gratis verzendkosten..
ik doe ook mee! Begin 2012 heb ik alle vasten lasten al onder de loep genomen, daar valt weinig op te besparen. Spaarrekening wil ik aangevuld hebben, en proberen geen onzin dingen te kopen
Ik doe ook mee! Hier 1 x in de week boodschappen doen. Alles van de euroshopper (wat er is), aanbiedingen in de gaten houden en daarop ons weekmenu samenstellen. Wasmiddel en koffiebonen van de Lidl. Mijn man heeft het nu ook door, dus die kan ik rustig sturen. Hij verkijkt zich soms alleen op een aanbieding die alsnog duurder is da euroshopper. Kleren in de uitverkoop of via marktplaats. De droger is kapot en hebben we niet vervangen. Ik hoop dat dit ook bespaart. Ben benieuwd naar tips!
Ik heb nog een hoop luiers maat 1 & 2 over.. maak dan een luiertaart als kraamkado. Je hoeft maar n paar kadootjes te kopen want een luiertaart of motor vind men toch leuk en ziet er leuk uit
Ga je iets kopen, stel dan altijd de vraag: heb ik dit echt nodig? Nee/twijfel, dan moet je het ook direct wegleggen en doorlopen.. Werkt bij mij heel goed..
Ik doe ook mee! Ook de luiers altijd in de aanbieding kopen! En idd 1x per week boodschappen doen en een lijstje maken met het weekmenu, moet ik toch echt vaker doen!
Wij hebben de verzekeringen teruggezet naar basispakket. Hierdoor besparen we 60 euro per maand. Dit zetten we op de spaarrekening. Mochten we dan naar fysio moeten kunnen we het eventueel daar mee betalen anders hebben we lekker een spaarpotje. Verder verwarmen we ons huis met de houtkachel. Heerlijke warmte en gebruiken dan ook maar ca 250 m2 gas per jaar. En verder toch ook op de boodschappen. Luiers en billendoekjes en shampoo en maandverband etc groot inslaan bij aanbiedingen. Dit bespaard echt heel veel.
Mijn tips.. want ik ben nu al even bezig Bij de action zijn heel veel leuke producten te koop, voeg ze samen pak ze mooi in en je hebt leuke cadeaus Bij het kruidvat zijn regelmatig hele goede aanbiedingen, zoals luiers, cadeaus en speelgoed. Wij hebben vanaf volgende week een andere CV ketel, dit gaat ons besparen, want de oude is nu wel heel oud! uit 1992.. Radiator graadje lager zetten, ga je een hele dag weg? zet hem gerust op 17/18 graden 1x per week boodschappen doen aan de hand van de aanbiedingen meer met de fiets op lopend Hey ik las dat iemand wasmiddel van de lidl gebruikt, is dat een beetje een goed wasmiddel? ik gebruik nu klein&krachtig van Robijn.. ruikt heerlijk maar is snel op..
Wij hebben een vrieskist gekocht (Een heel zuinige, voor maar 60 euro op mp). Kunnen nu bij een aanbieding meerdere broden kopen. Ook vlees kopen we alleen nog wanneer het in de aanbieding is. Verder letten we erg op het waterverbruik en het uit doen van de lampen in vertrekken waar je niet bent (dus vooral s ochtends op de slaapkamer) Voor de verjaardagen van de kids lopen we eerst bij de kringloop naar binnen. Hebben net een hele stapel puzzels en spelletjes weggehaald voor maar tien euro.En nieuw uit de winkel of bijna nieuw bij de kringloop vandaan...ik zie het verschil niet. Daarnaast houd ik een boekje bij...van wat ik uit geef. Dat maakt je echt wel bewust! Voorheen gingen we regelmatig uit eten, maar als ik zie wat dat allemaal kost! We zijn er bewuster van geworden en sparen nu een stuk meer! Verder hebben we gekeken naar de goede doelen. Dingen uitgezocht waar je (voor je gevoel) zelf een beetje de controle over hebt. Bijv geld doneren aan een goede vriend die ontwikkelings werk gaat doen ipv geld doneren aan een heel grote organisatie. Maar dat is meer een gevoelskwestie en niet zozeer bezuinigen. Oh ja...de koeken bij de koffie...ook flink op bezuinigd
Ik gebruik wasmiddel van Lidl en het bevalt mij PRIMA!.. Het ruikt lekker, en ik krijg alles gewoon schoon met 1x wassen Ik gebruik voor donkere was, witte was en gekleurde was
Ik moet ook besparen. Wil 4 weken (=1 loon) kijken hoe zuinig ik kan leven. Maar in die 4 weken zit wel verjaardag van de oudste,met kinderfeestje en trakteren.
ik lees graag mee want ook wij kunnen wel wat besparing gebruiken...zoek zelf ook altijd naar een manier om het goedkoper te maken
MamaChantal, Voor traktaties kan je misschien ook die cupcake pakketten halen van de Action? Zijn geloof ik 1,50 voor 12 cupcakes met topping!
Joyce thnx! Ik zit idd te twijfelen, cupcakes of ontbijtkoek in de cijfer 5, versierd met hagelslag, dat in een cellofaan met een boekje o.i.d. erbij Jullie nog ideeën voor trakteren juffen en meesters ?