ervaringen met Florax

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

iemand van jullie ervaring met florax? ik heb het gekregen voor mijn zoon voor het poepprobleem. Hij heeft hele harde ontlasting (drinkt goed en eet vezelrijk) en na 4 dagen niet poepen was het huilen van de buikpijn, hij drukt wel maar er komt niks uit en dan gaf ik hem een klysma maar daar wordt hij hysterich van als ik dat ding zet. Hij poept dan wel na 5 minuten maar hij is echt hysterisch! dus ik zei dit wil ik niet meer, mijn hart brak nl. Nu heb ik florax gekregen (poeders) morgen geef ik hem de 1e heeft alweer 3 dagen niet gepoept maar drukt wel maar er komt niks uit. ik hoop dat dit gaat werken bij mijn zoon. ik hoop dat iemand hier positieve ervaringen er mee heeft!

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    forlax neem ik aan??

Dit krijgen kindjes op mijn werk ook en bij hun werkt het erg goed!!

3. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ik denk ook dat je Forlax bedoelt.
    Quinten gebruikt het al maanden. Werkt heeeel goed bij hem.
    Hij hield zijn poepjes heel erg op en was bang om te poepen. Eerst heeft hij Lactulose gebruikt maar dat werkte niet en hij kreeg er veel buikpijn van.
    Op aan raden van de poeppoli gebruikt hijn u elke dag 1 zakje.
    We zijn begonnen met elke dag 2 zakjes. Na een aantal dagen werden zijn poepjes zachter en ging hij de hele dag door vaak, maar kleine beetjes poepen. We zijn toen over gegaan op 1 zakje per dag en nu doet hij keurig elke dag, ZONDER problemen, een mooi poepje!
    Dus ik raadt je zeker aan om dit te gebuiken voor je kindje!

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    mijn beide kindjes hebben forlax gebruikt, en werkte prima. beide waren er ook weer vanaf voordat zij een jaar oud waren.
    hier had t te maken met indikken van voeding vanwege KMA en bij mijn dochter ivm reflux.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    idd forlax bedoel ik sorry haha. Mijn zoon heeft vandaag het 1e zakje gehad, nog geen resultaat. wel veel windjes aan het laten op de avond maar verder nog niet veel beweging. Morgenochtend geef ik het hem weer in de hoop dat het aan gaat slaan hij heeft alweer 4 dagen niet gepoept en ik wil geen klysma zetten meer... mijn zoon wordt hysterisch dan nl echt geen pretje. ik hoop dat het gaat aanslaan, vandaag een paar keiharde stukjes er uit gekomen en veel windjes meer nog niet.

6. murizzz1

Ik zou de Forlax even de tijd geven.
    En dus even nog geen klysma zetten. Windjes zijn een goed teken toch!

In de tijd dat Quinten niet poepte hebben we hem aan gemoedigd om toch te gaan poepen. Als we hem zagen "vechten"om zijn poepjes op te houden zeiden we steeds tegen hem dat het goed was om te poepen. Daar zijn we mee gestopt toen we de Forlax gingen gebruiken. We hebben het niet kunnen poepen eigenlijk genegeerd. ALs hij dan poepte prezen we hem echt de hemel in.
    Misschien is dat voor jullie ook iets.
    Alleen bij een poepluier of poep op pot/wc je kindje prijzen en de tijd voor de poep er geen aandacht aan schenken......
    Bij ons heeft het gewerkt.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Murizzz hoe lang duurde het voordat het toen wel op gang kwam? mijn zoon heeft nu alweer 5 dagen niet gepoept, staat wel te drukken maar er komt niks. ik stimuleer het ook om het op de wc te doen (plassen gaat nl prima op de wc) maar hij is er wat bang voor dus ik push hem niet te poepen op de wc omdat ik eerst wil dat het goed op gang komt bij hem en dat hij het door krijgt dat het niet zeer doet e.d. Zodra het poepen op gang is en normaal blijft hoop ik dat het poepen ook op de wc komt, mijn zoon mag nu nog gewoon een luier om om te poepen dan vraagt hij er wel om. Ik merk dat er nu weer een keihard stuk voor de uitgang zit, gisteren kwamen er wat kleine harde stukjes uit maar vandaag nog helemaal niks en hij staat maar te drukken en te drukken die arme pop...

8. mona23

mona23 Niet meer actief

de kindjes op mijn werk krijgen het ook, wel gaf de arts ons de waarschuwing het niet lang en te veel te gebruiken ivm het lui worden van de darmen.
    het werkt wel goed.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier staat op het etiket elke dag 1 zakje 's ochtends. Ik doe dit maar totdat de boel goed gaat lopen... en dan maar eens kijken of ik het op den duur om de dag of om de 2 dagen kan gaan geven.

10. mona23

mona23 Niet meer actief

dit merk je vanzelf, als hij eenmaal goed kan. Als het dan in een keer te veel of heel veel gaat worden kun je proberen te minderen of langzaam af te bouwen

11. murizzz1

Annetske,

Ik herken echt heel veel in jouw verhaal.
    Ik heb ook een poos terug een topic over Forlax geopend. Wat jouw kindje doet, deed Quinten ook. Vreselijk om te zien.:(
    Maar nu, na al die maanden, is het zoooooo anders. Poepen is geen probleem meer.
    Het doet hem niet meer pijn omdat de poep zachter is omdat hij het niet meer angstvallig op houdt.
    Jouw kindje moet ook eerst ervaren dat poepen niet meer pijn doet.

Ik denk dat als de poep erg hard is nu,het wel even duurt hoor voordat de Forlax gaat werken met maar 1 zakje op een dag.
    Misschien nog even aan zien en dan toch een klysma zetten.:(
    Dan is deze poep er iig uit.
    Als deze poep er uit is afwachten wat de Forlax doet.
    Door de Forlax kan je kindje de poep niet meer ophouden en daardoor wordt de poep niet meer hard en doet het dus geen pijn meer.

Dat verhaal van die luie darmen klopt niet.
    Quinten gebruikt het echt al maanden en poept ,zoals eerder al gezegd, keurig elke dag.
    De darmen worden er echt niet lui van hoor!

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    het is idd vreselijk om te zien als je kind niet kan poepen, je wilt echt alles er aan doen maar niks helpt. Gisteren uiteindelijk nog wel een klysma gegeven, mijn beste vriendin heeft het gezet en ik ben er even uitgelopen omdat mijn zoon zo hysterisch er van wordt en daar kan ik niet tegen dus :) kom ik weer in huis, was er niks aan de hand dus, geen kick gegeven een complete voetbal zat al in de luier... mijn vriendin zei al dit krijgt een volwassene er niet eens uit laat staan een peuter. maar het is er weer uit, en sinds vandaag de 3e dag met de poeders gaat het goed :) 3x gepoept, zelfs 1x op de pot :) dus ik heb echt goede hoop nu, maar ik juich niet vroeg ;) ik hoop zo dat dit nu gaat doorzetten en dat mijn zoon normaal poepen kan ipv steeds verstoppingen e.d. te krijgen. Als dit ook niet helpt of als het weer mis gaat vraag ik doorverwijzing naar het ziekenhuis, las iets dat speciale poeppoli's zijn nl ;) dus misch is dat dan nog een optie? :( ;)

13. murizzz1

Zo! Het lijkt even goed te gaan nu! Super! Maar idd ik juichte (of is het juichde) ook nooit te vroeg!
    De poeppoli zijn wij ook mee in aanraking geweest.
    We moesten 2 weken lang een poepschema bij houden en daarna door mailen.
    We werden direct gebeld door hen en zei raadden dus aan om te stoppen met Lactulose en iets anders te vragen aan huisarts.
    DAt hebben we dus gedaan maar met de Forlax gaat het zo goed dat we niet door gegaan zijn met de poeppoli.
    Ik hoop zo dat jouw zoontje wat gaat hebben aan de Forlax!!!
    Maar het begin is er!!!
    Hou je me op de hoogte?

14. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam zit al jaren aan de Forlax, omdat het bij haar echt niet vanzelf gaat. Ze is ook al eens opgenomen geweest.
    Het ging echt een hele tijd goed met 1 zakje per dag. Tot een paar maanden geleden, ze begon te klagen over buikpijn. Nou ja dan denk je kan wel eens. Maar het werd steeds erger, ze lag met tijden zowat dubbel geklapt op de bank. De kinderarst zei ja kan ook spanning zijn. Ik vond van niet. Uiteindelijk zat ze dus weeeer behoorlijk verstopt, zo erg dat we 4 dagen achter elkaar naar het ziekenhuis moesten om daar hoge klysma's te laten zetten. Zoooo zielig, maar ondanks alles dat ze wist morgen weer ging zo zonder mopperen mee naar het ziekenhuis. Denk dat ze ook wel wist dat het dan beter zou worden. Nu zitten we dus weer op zo'n 4 a 5 zakjes.
    Vind het zo sneu voor haar, die klysma's is echt geen pretje. Zo'n enorme buikkramp, ze werd dan ook echt ziek. Spugen en koortsig. Gelukkig hebben we dat weer achter de rug.
    Jij heel veel succes.

15. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gebruiken we forlax ook al ruim een jaar en met 1 zakje per dag gaat het goed! In het begin duurde het wel even voordat het goed ging en nog zijn er wel eens dagen dat Merel buikpijn heeft, maar het duurt nooit langer dan 2 dagen voordat ze dan weer goed poept.

Je kan misschien nog een zakje extra geven per dag tot de grootste ophoping is verdwenen? Hier zei de arts namelijk dat we zelf maar moesten proberen wat goed werkte, hoeveel per dag nodig was.....

Succes ermee...het is vreselijk om te zien. Merel werd ook wel eens helemaal bleek, slap en zweterig van de buikpijn, alsof ze zo flauw zou vallen. Heel eng. Een hysterisch kind bij het zetten van een klisma is natuurlijk ook afschuwelijk omk te zien....

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vandaag alweer heel tevreden! Alweer een hele dikke poep gedaan vanochtend :D Normaal kwam er altijd kleine beetjes uit en zodoende raakte de boel verstopt omdat het hard werd in de darmen. Maar nu al 2 dagen flinke grote Poep dus! Mij valt echter wel op dat mijn zoon nu heel veel gaat drinken, hij dronk altijd goed hoor maar nu echt heel veel en komt steeds om nieuwe vragen... is dit een "bijwerking"? weet iemand dat? Goed drinken is altijd goed natuurlijk en mijn zoon krijgt ook drinken als hij er om vraagt ;) we moeten alleen wat vaker naar het potje toe nu haha. Kreeg vanochtend nog het advies mijn zoon ipv gewone melk: karnemelk te gaan geven omdat dit beter is voor de stoelgang... weet iemand dit?

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier eerst paar jaar geleden Forlax gebruikt, nu Movicolon maar de werking komt op hetzelfde neer.
    Volgens de kinderarts kun je dit langer gebruiken, maanden tot soms wel jaren.

18. murizzz1

Annetske--geweldig!!!!:)
    Quinten drinkt ook altijd veel. Ik weet niet of dat een bijwerking is eigenlijk. Ook hij krijgt gewoon drinken als hij er om vraagt. Ik doe de beker alleen nooit vol. Voor de helft gevuld.
    Ik weet niet of karnemelk beter is voor de darmen. Je kan het wellicht proberen.

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    even een update! Na 2 weken gaat het poepen echt prima! Ik ben over gegaan nu naar een half zakje per dag, mijn zoon moet nu soms 6x per dag poepen. Nu vandaag half zakje gegeven en 3x gepoept haha dus gehalveerd! Maar ben er erg blij mee! Hij staat nu ook niet meer enorm te drukken, maar zegt: ik moet poepen en na 5 seconden is er al een poep. En zo af en toe zelfs 1 op de pot (perongeluk) maar dan prijs ik hem enorm in de hoop dat zijn angst voor poepen op de pot ook over gaat. Hij heeft nu gewoon luierbroekjes aan, plassen doet hij op de pot of wc en poepen in de luierbroek. als halve zakjes weer gaat remmen geef ik hem weer 1 zakje per dag, maar probeer het nu eerst met halve zakjes. Afgelopen week heb ik weer gewone aardappelen geprobeerd (ipv potjes) normaal raakte hij enorm verstopt van gewone aardapelen maar nu ook niks aan de hand, dus potjes de deur uit en mee eten met de pot! Potjes kon hij nog wel van poepen maar met de pot mee eten was altijd een verstopping de dagen er naar. dus ben heel tevreden! :D

20. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Wij zitten helaas nog steeds op 4 a 5 zakjes per dag!

Maar wat fijn dat een half zakje al voldoende is zeg. Heerlijk.

Deel Deze Pagina