Logopedie klankverwisseling

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door deepfreeze, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De logopedist van het CB vertelde me dat jonge kindjes het juist makkelijker oppakken, omdat ze nog in de taal-leer-fase zitten. Dan is het makkelijker bij te schaven..

Wieweet, bedankt voor je antwoord. Ik geloof dat we een fonologisch geval hebben. Hij kan het wel.
    Toen ik gisteren vroeg wat dat in de lucht was: siegtuig. Ehm, een VVVliegtuig. Antwoord: Ja, een v(l)iegtuig..
    Hij hoort het zelf ook wel, alleen de 1e gewoonte is om er een s van te maken ipv v/f ( of g=>s of k=>t)

Morgen 1e sessie bij een reguliere logopedist..

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    onze zoon heeft ook een portie eigenwijsheid erbij geloof ik, hij kan de klank wel (in een andere woord) maar dan in dat ene woord niet, en hij vertikt het gewoon haha

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor de geintreseerden:
    Vanochtend de 1e afspraak gehad. We hebben kennisgemaakt, en zij heeft even de situatie ingeschat. Volgende week gaat ze officieel kijken waar de problemen liggen. En daarna beginnen aan oefeningen en een thuiswerkmap.
    Hij wilde eigenlijk wel blijven. Toen ik vertelde dat ik volgende keer niet mee naar binnen ging, antwoorde hij: "mama naar huis toe, ik naar dokter, gezellig spelen". Dus dat zit wel goed :)

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

onze kleuter doet dat ook! de K wordt een T de v/f wordt een S de w kan ze niet. Wij zijn nu weer gestart met logopedie, die geeft hele simpele oefeningen. Wel erg goed en nu kan de letters nu wel zeggen, nog niet in een woord maar wel als klank.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie liep gister zingend over de gang: ka,ke,ko, ku, ka, ke etc.. Hij kan hem dus echt gewoon zeggen. Alleen dus niet automatisch in de woorden waarin het hoort (waaronder zijn eigen naam)

Deel Deze Pagina