Aaaaaahhhhh hij slaapt zonder speen!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Isolde, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Zo ik moet het even kwijt hoor, mijn grote jongen (juli 2007) kregen we maar niet van de speen af! Onze jongste is nogal een zorgenkindje met veel ziekenhuisopnames het afgelopen jaar, wat ook wel zijn weerslag op hem heeft gehad dus we hebben het ook nog maar even zo gelaten.... Hij was zo gehecht aan dat ding..
    Maarrrrr van de week schrok ik zo van zijn tandjes ( enorme overbeet) dat we gezegd hebben dat de speen nu echt weg moest omdat het gewoon slecht was voor zijn tandjes..... Hem nog een paar dagen gegeven om aan te wennen en gisteren was het dan zo ver! In het begin huilde hij wel maar na een half uur sliep hij, vandaag heeft hij er niet om gevraagd, toen hij naar bed ging wel weer even en weer even gehuild maar hij sliep weer binnen een half uur!

Zou het dan zo makkelijk gaan, ik had me er zo druk om gemaakt en me al ingesteld op een slapeloos weekend........

Moest het gewoon ff kwijt, ben best blij maar durf het nog niet helemaal te geloven......:$

Nu nog zindelijk worden.....:D

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Wat geweldig dat het makkelijk is gegaan.
    Wij gaan er binnekort er mee beginnen.
    Op het moment zijn er zoveel veranderingen bij ons dat ik niet
    meteen iets vertrouwd bij hem wil weg halen.
    Succes met het zindelijk worden, de mijne heeft er nog geen zin
    in jammer genoeg ;)

3. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Ik had het idd al willen doen toen hij 2 werd maar toen was ik hoogzwanger en wisten we al dat we 4 weken in het ronald mc donald huis zouden komen te zitten dus vonden we het toen ook het tijdstip er niet voor.
    Wat ik wel gemerkt heb dat nu een voordeel is, is dat je het uit kunt leggen! Dat scheelt wel denk ik......
    Succes met zindelijk maken, die oudste kan het wel maar heeft er gewoon geen zin in, hij is een beetje lui en koppig.... Loopt gereregeld zonder luier maar piest gewoon nog altijd in zijn broek, trekt zijn broek uit en gaat gewoon weer verder......:(
    Hoe oud is die van jullie????

4. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Die van mij is nu 3 jaar en 1 maand.
    Heb al eerder geprobeert om hem op het potje te laten te plassen
    en dat ging opzich wel goed. Dwingde hem niet bood het gewoon
    aan en meestal zei hij ja. Hij deed niet altijd wat maar ik dacht
    zo het begin is er. Tot een paar maanden geleden opeens wilde
    hij niet meer. Zonder broek rond lopen hielp niet want hij hield het gewoon op.
    Heb het toen even zo gelaten. Hij loopt namelijk
    bij de kinderarts ivm ontlasting problemen en heel veel buikpijn.
    En een jaar geleden is hij geholpen aan zijn pielemans omdat
    het plassen niet goed ging.
    Ik bied nu op vaste momenten het potje aan meestal zegt hij nee
    maar gisteravond heeft hij toevalig op zijn potje gepoept na dat
    hij het in de luier ook had gedaan. Ik blij weer stapje erbij :D
    Ze zeggen dat er opeens een knop om gaat en dat ze dan opeens
    het door hebben of er zin in hebben.
    Wel slim van jou kleine om ze broek dan uit te doen;)
    Bied jij het ook op vaste momenten aan zoals voor het douche (noem maar even wat)?

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    He wat super dat het zo makkelijk is gegaan! Hier was het ook zo makkelijk. Hij kreeg een nieuw bed, een grote jongens bed. En grote jongens , hebben geen speen. Hij viel meteen in slaap , geen gemier , geen gehuil.. de fiepjes liggen nog op de kast , maar hij heeft er nooit om gevraagd.

6. Hmm ik plaats er net een berichtje over. Wat goed dat je zoontje ineens zonder speen kan slapen. Mijn zoontje is net 2 jaar dus ik denk dat hij het nog niet begrijpt als ik uitleg waarom hij geen speen meer mag... Maar hij moet er wel vanaf want hij bijt ze kapot...

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Afgelopen november hebben we onze zoon van de speen afgewend. Hij was toen 2 en driekwart jaar.
    De eerste avond heeft hij tien minuten gehuild, en duurde het bijna een uur voordat hij in slaap viel.
    De volgende avond vroeg hij wel naar de speen, maar huilde gelukkig niet, en ging toch binnen het kwartier slapen.
    De derde avond ging hij zonder morren slapen, en toen was't al klaar!

8. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Nou hier gaat het redelijk ware het niet dat hij al 2 avonden de speen van zijn kleine broertje gepikt heeft en zo in slaap is gevallen....... De stiekemerd....:D hij taant er echt niet naar dus volgens mij kan hij gewoon de verleiding niet weerstaan om m te pakken!!!!! Vanavond weer een nieuwe poging, verder vraagt hij er echt nooit meer om, zegt ook zelf "ik ben een grote jongen dus geen speen"

En 2 is idd nog vrij jong, wij hebben het toen wel geprobeerd ,maar werkte toen echt niet. Succes allemaal

9. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    @ beertje, tjee bij jou ging het wel heel makkelijk zeg! Wel knap hoor, die van mij was zo verslaafd had me al ingesteld op 2 weken slapeloze nachten.... Viel gelukkig ook wel weer mee!! Wel een idee voor de jongste als die tzt naar een groot bed gaat!
    @kisbaba bij jou dus ook vrij makkelijk gegaan, vind en vond het ergens wel zielig hoor, hij was zo gehecht aan dat ding, en weer een fase afgesloten.... Mijn kleine jongetje word nu echt groot!
    Manon, ik kan je helaas ook niet echt tips geven want heb er ook maanden tegen aan zitten hikken, ben zelf niet zo van de cold turkey manier..... Maar soms werkt het wel heel goed.
    Wij hebben nu in ieder geval een aftelkalender gemaakt, waarop hij iedere avond een stickertje mocht plakken en dan hadden we met een kleurtje gemarkeerd de dag waarop de speen wegging, nu mag hij nog iedere ochtend een stickertje plakken tot hij er 7 heeft en dan krijgt hij een cadeautje. Maar goed gisteren telt dus niet mee......;)

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier willen we onze oudste ook van de speen gaan krijgen...
    hij is nu ruim 2,5 (mei 2008). het ging voordat onze jongste erbij kwam (april 2010) heel goed. hij had zn speentje alleen nog voor de nacht en zn middagdutje. toen kwam onze jongste en slingerde er overal speentjes die ik voor hem gekocht had, maar die hij helemaal niet wilde. mn oudste had daardoor al snel elke keer wel een speen te pakken. en we hebben het toen ook een beetje laten versloffen onder het mom van 'het is al allemaal zo wennen voor hem'. maar nu willen we toch echt ervanaf. dus we gaan weer terug naar alleen in bed een speen en met zn derde verjaardag bedenken we iets (weet nog niet wat, mssn oplaten met een ballon ofzo) dat hij zijn speentje niet meer krijgt...

11. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Wat fijn dat het zo makkelijk gegaan is zeg! Mijn zoontje wordt in april 3 en is een echte speenliefhebber! Ik zie er ook echt tegenop om zijn speen af te wennen. Toen ik zei dat we zijn speen maar is in de vuilnisbak moesten gooien omdat hij al zo'n grote jongen werd, zei hij:' hij is toch niet vies!"

Volgende week krijgt hij een groot bed, misschien gelijk maar proberen te combineren.

Maar hij wordt ook bijna grote broer, is ook spannend voor hem.
    Heb weleens gelezen dat de grote broer/zus zijn speentje aan de baby gingen geven, maar ik weet niet of dat slim is. Hij moet dan al zoveel gaan delen en dan ook zijn speen nog, lijkt mij een beetje veel.

Deel Deze Pagina