speelgoedtips van kosteloos materiaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Toke, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mijn kind van 14 maanden is soms een beetje uitgekeken op zijn speelgoed. Op het kdv hadden ze, heel simpel, een lege frisdrankfles met wat ongekookte rijst erin. Hij vond hem zeer interessant. Zo ook zo'n ouderwets potje van een fotorolletje met iets zwaars en rammelends erin (ik heb niet gekeken). Het lijkt mij een goed plan om elkaar zo ideeen te geven, zodat al onze kindjes zich lekker blijven vermaken en ontwikkelen, zonder dat we onze speelgoedvoorraad steeds moeten aanvullen met gekocht spul. Want geloof me, ik heb echt genoeg speelgoed! ;)
    Wie heeft zo ook nog een leuke tip?

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    kinderen van die leeftijd houden vooral van veel en harde geluiden... dus misschien een pan op zijn kop leggen en trommelen maar??!
    of een grote doos waar hij in kan kruipen
    als hij kan kruipen; maak een kruipparcours van kussens en dozen.

3. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Flesje gevuld met water en strijkkralen..
    Tijdschriften om te scheuren
    Verschillende soorten voorraadbakjes met dekseltjes
    Grote bak met water en rietjes/bekertjes (met mooi weer lekker buiten spelen)
    Grote bak met ongekookte macaroni met allerlei voorwerpen erin (moet ie de macaroni natuurlijk niet opeten ;))

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #4 Toke, 2 mei 2013
    Laatst bewerkt: 2 mei 2013
    Leuk! dat parcours ook!
    Die fles met strijkkralen heb ik gelijk gemaakt, goeie!

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Bij ons is de krantenbak een groot succes (let wel op goede kleertjes, want ze kunnen er een beetje zwart van worden ;))

Verder inderdaad een lege fles. Onze dochter vind het leuk een dop er op te doen en er weer af. En er weer op en er weer af.... ;)

Lege doos inderdaad! GROOT succes!

En wat mijn dochter het leukst vind is gewoon een bak of mand met allerlei losse frutsels er in. Die gaat ze er dan allemaal uit halen om er vervolgens weer allemaal in te doen. Helaas eindigt ze altijd met alles er uit ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook leuk: Spuit een dot scheerschuim op tafel en lekker laten tekenen en smeren :)

Zilverfolie: Leg een stuk op de grond , laat ze met de blote voetjes erop lopen, kijken in de 'spiegel' - lekker knisperen en op het laatste kunnen ze er nog propjes mee maken. En misschien vind je kindje nog iets anders leuk om er mee te doen :)

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    De schaduw is op t moment n hit hier! ; )

8. Delta

Delta Niet meer actief

Ik doe ook wel eens bellen blazen! Vind ze ook leuk voor eventjes :)

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    bootje varen in de wasmand
    helpen was opvouwen
    Gooien met kijpers of ze ergens in verstoppen
    wcroletjes los naastelkaar of aanelkaar
    emmers ondersteboven en er op drummen
    tenten bouwen van lakens

10. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Mijn dreumes pakt de hondenbakken en gebruikt ze als trommel. Vind de schaduw van zichzelf geweldig, de spiegel. Lege wc rolletjes.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Een ballon is wel helemaal te gaaf hier (9mnd)
    En ook hier een meisje dat graag alle verzorgingsspulletjes uit het mandje haalt - en bij voorkeur achter de commode gooit...

Ook heel spannend: iets dat je van onderaf op de glazen salontafel ziet liggen - hoe kom je daar dan toch bij!?

Deel Deze Pagina