Mijn kind van 14 maanden is soms een beetje uitgekeken op zijn speelgoed. Op het kdv hadden ze, heel simpel, een lege frisdrankfles met wat ongekookte rijst erin. Hij vond hem zeer interessant. Zo ook zo'n ouderwets potje van een fotorolletje met iets zwaars en rammelends erin (ik heb niet gekeken). Het lijkt mij een goed plan om elkaar zo ideeen te geven, zodat al onze kindjes zich lekker blijven vermaken en ontwikkelen, zonder dat we onze speelgoedvoorraad steeds moeten aanvullen met gekocht spul. Want geloof me, ik heb echt genoeg speelgoed! Wie heeft zo ook nog een leuke tip?
kinderen van die leeftijd houden vooral van veel en harde geluiden... dus misschien een pan op zijn kop leggen en trommelen maar??! of een grote doos waar hij in kan kruipen als hij kan kruipen; maak een kruipparcours van kussens en dozen.
Flesje gevuld met water en strijkkralen.. Tijdschriften om te scheuren Verschillende soorten voorraadbakjes met dekseltjes Grote bak met water en rietjes/bekertjes (met mooi weer lekker buiten spelen) Grote bak met ongekookte macaroni met allerlei voorwerpen erin (moet ie de macaroni natuurlijk niet opeten )
Bij ons is de krantenbak een groot succes (let wel op goede kleertjes, want ze kunnen er een beetje zwart van worden ) Verder inderdaad een lege fles. Onze dochter vind het leuk een dop er op te doen en er weer af. En er weer op en er weer af.... Lege doos inderdaad! GROOT succes! En wat mijn dochter het leukst vind is gewoon een bak of mand met allerlei losse frutsels er in. Die gaat ze er dan allemaal uit halen om er vervolgens weer allemaal in te doen. Helaas eindigt ze altijd met alles er uit
ook leuk: Spuit een dot scheerschuim op tafel en lekker laten tekenen en smeren Zilverfolie: Leg een stuk op de grond , laat ze met de blote voetjes erop lopen, kijken in de 'spiegel' - lekker knisperen en op het laatste kunnen ze er nog propjes mee maken. En misschien vind je kindje nog iets anders leuk om er mee te doen
bootje varen in de wasmand helpen was opvouwen Gooien met kijpers of ze ergens in verstoppen wcroletjes los naastelkaar of aanelkaar emmers ondersteboven en er op drummen tenten bouwen van lakens
Mijn dreumes pakt de hondenbakken en gebruikt ze als trommel. Vind de schaduw van zichzelf geweldig, de spiegel. Lege wc rolletjes.
Een ballon is wel helemaal te gaaf hier (9mnd) En ook hier een meisje dat graag alle verzorgingsspulletjes uit het mandje haalt - en bij voorkeur achter de commode gooit... Ook heel spannend: iets dat je van onderaf op de glazen salontafel ziet liggen - hoe kom je daar dan toch bij!?