Logopedie vs psz

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Roozjuh, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Mijn zoontje is nu ruim 3.5jaar en gaat in aug. naar de 'grote' school. nu is hij wat traag wat betreft het praten. Hij snapt álles wat je zegt maar zelf kan hij geen vloeiende zinnen maken. hij gebruikt meer steekwoorden en maakt op die manier een zin.

Nu hebben we verwijsbrief voor logopedie gekregen van cb en heb afspraak gemaakt voor een intake. heel mooi allemaal

maar nu....

Logopedie kan alleen op een dinsdag ochtend, andere dagen zit ze vol of op andere lokatie. Mijn zoontje gaat op dinsdag 2dagdelen naar psz. waarvan de middag dus al 'gratis'dagdeel is vanwege zijn ontwikkeling met praten die we met dmv school willen stimuleren (snappen jullie me nog.. :p)

Heb psz gebelt of zijn ochtend dagdeel op dinsdag kan wisselen met een andere dagdeel zodat hij niks mist en gewoon zijn 3 dagdelen in de week naar psz kan. Maar dit kan dus niet, eerste plekje wat ze pas vrij krijgen is eind mei.... maar dat heeft weinig nut aangezien ze juni al vakantie hebben en er dus geen psz is. dan zou hij 2weken naar die andere dagdeel kunnen. redelijk nutteloos en telaat.

Wat zouden jullie doen??
    - Geen logopedie, zou wel heel zonde zijn want hij heeft het écht nodig.
    - Geen ochtend dagdeel naar psz en naar logopedie gaan, mist dan dus een halve dag school.
    - anders...

Moet er wel bij zeggen dat wij niet naar de andere lokatie kunnen voor logopedie. Dat is andere kant van de stad en zijn zusje mag nog niet mee op de fiets.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou altijd kiezen voor de zorg die het kind nodig heeft. PSZ is geen zorg, logopedie wel. Misschien kun je met de PSZ afspreken dat hij alsnog mag komen wanneer er kindjes ziek zijn

3. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik vind logopedie toch wel wat serieuzer dan naar de PSZ gaan. Zou de logopedie dan ook altijd voorrang geven.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    kijk hier heb ik wat aan :) jullie hebben helemaal gelijk. tuurlijk is logopedie belangrijker. zal echt dikke drama krijgen als hij hoort dat ie op dinsdag niet meer naar school gaat smorgens, hij zit op zaterdag al te zeuren dat ie naar school wil :p vind t aan de andere kant zo moeilijk, hij is helemaal op zn plekje op psz, vooral de dinsdag ochtend want dan is zn vriendinnetje er ook. en juist die zal dan vervallen. bah vind het zo rot voor hem dan. maar tis wel beter. niet dat ik of hij er last van heeft dat ie nog geen vloeiende zinnen zegt, maar voor de 'grote' school is het gewoon echt nodig.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    het is al opgelost :D heb andere praktijk gevonden en die kan wel op andere dagen.

topic mag dicht :D

Share This Page