Hoi allemaal, Mijn zoon (dik drie jaar oud) werd maandag een beetje hangerig en kreeg koorts. De dag erna zag ik opeens bultjes op zijn elleboog en arm. Ook klaagde hij over pijn in zijn mond. Ik had al gevoeld dat zijn klier onder de kind verdikt was en als ik in zijn mond keek kon ik zien dat zijn keel (rondom zijn huig) verdikt was. Eenmaal bij de dokter zagen we in zijn mond een hele hoop bultjes. Echt zielig! Maar nu gaf ze aan dat het hand, voet en mondziekte kon zijn, maar dat het vreemd is omdat hij op zijn handen en voeten eigenlijk niets heeft. Het zou dus heel goed waterpokken kunnen zijn, zei ze. De volgende dag heeft hij er wat bultjes bijgekregen, vooral rondom zijn mond en op zijn arm. Ook op zijn been vlak onder zijn billen. Verder valt het eigenlijk mee. Het zijn best grote rode bultjes (dus geen spikkels, maar echt bultjes) met vocht erin erin, die opengaan en waar naderhand een korstje op komt. Is dit toch waterpokken? Komen die bultjes dan niet in één keer? Of komt hij er makkelijk vanaf? Of denken jullie dat het iets anders is?
Klinkt als waterpokken idd, en die komen meestal gedurende een paar dagen op. Hier waren de eerste waterpokjes al ingedroogd toen er nog nieuwe bij kwamen. Hier was dag 3 zo ongeveer de piek, daarna kwamen er minder nieuwe bij en droogden ze meer en meer uit.
Ja dat lijken mij ook waterpokken. Hier was het de eerste paar dagen weinig en toen ineens brak het over het hele lichaam uit. Hopelijk blijft het hierbij voor jullie, maar het kan ook nog meer worden.
Ja zeker dat lijkt er op! Begon hier met een paar en eindigde met heeel veel vooral de blaasjes en het verloop lijkt er op. Ik gebruikte kidsclin, werkte goed!