Hi dames, wat zijn jullie klachten vlak voor je menstruatie? Door pcos weet ik nooit hoe lang mn cyclus is maar nu zit ik op dag 39 en voel me echt mega slecht. Een vol hoofd, al dagen migraine, een brok in mn maag, slappe benen en echt brain fog. Wie herkent dit? Bij mij verschillen de klachten vaak hoor. Maar voel me nu zo belabberd en dat herken ik eigenlijk niet. (Of ik heb het verdrongen ) Nu ben ik nieuwsgierig naar jullie ellende
Ik heb vooral mentaal dat ik me zo slecht voel. Er hoeft maar 1 klein tegenslagje te zijn en het voelt als het einde van de wereld meteen. Ik kan het dan ook niet loslaten of parkeren, ik moet in mn hoofd de hele tijd hetzelfde riedeltje af blijven spelen. Zo irritant Als iemand daar tips voor heeft…
Oeee ja die herken ik ook wel. Gisteren was er een liedje op de radio en heb gewoon zitten huilen.. dat heb ik nooit. Wel vervelend zulke gevoelens
Mijn lontje is dan echt een stuk korter, of gewoon geen lontje . En veel sneller overprikkeld. Ben dan ook met weinig tevreden in huis. Zodra ik ongesteld ben is het over. De laatste tijd is wel het vaak al bijna een week voordat ik ongesteld moet worden dat ik daar last van heb. Kan daar echt wel van balen. Voor de kids en m’n man is het niet leuk, maar vind het zelf ook totaal niet grappig. Voel me dan echt heel de week onrustig. Zo’n gevoel van ik wil alles gedaan hebben maar er komt niks uit m’n handen
Sinds enkele maanden puisten op mijn kin. Maar echt opvallend veel. Als puber echt nooit gehad, mijn lijf is dat precies aan het inhalen nu En migraine achtige hoofdpijn, misselijk, en heel slecht gezind. Als ik ruzie heb met man is dat altijd in die periode
Ik kan ook echt heel weinig hebben dan. Alles voelt als teveel. En ik heb enorme pijn aan mijn borsten voor de menstruatie. Is dat herkenbaar voor anderen? Dat begint na de ovulatie. Het is echt heel erg. Wordt er soms ook snachts wakker van. Zodra ik ongesteld wordt is dit weg. gebruik overigens geen anticonceptie dus geen hormonen (en ook niet bezig met zwanger worden, maar heb er wel elke maand last van)
Kort lontje, emotioneel, soms ook depressief/doom denken en onnodig piekeren, zware benen, sneller urine verlies, niet goed kunnen concentreren. Allemaal hele fijne dingen @Smoothie123 ik gebruik ook geen extra hormonale anticonceptie, maar juist door alle natuurlijke hormonen, ben ik een soort horror draak voor mn menstruatie!
Dit herken ik nu ook inderdaad. Ik had nooit puisten op m’n kin. Maar het vervelendste vind ik nu het volle hoofd. Alsof al m’n holtes vol zitten (wat niet zo is). Helemaal opgeblazen kop
Wat fijn om te lezen dat jullie ook van die uiteenlopende dingen hebben. Minder fijn voor jullie natuurlijk. Ik las een griepje… ik ga toch voor de zekerheid een Corona testje doen. Zou bijna hopen dat die duidelijkheid geeft zo erg herken ik mezelf niet in voorgaande menstruaties…
Ja dit heb ik ook en ben dan ook soms totaal niet te genieten. En al weet ik het van mijzelf en geef ik dit ook aan, het is alsnog vervelend als ik gelijk boos word om niks. Bij mij is begint dat de laatste tijd ook al een week van te voren. Ben dan ook angstiger.
Ik had dat wel toen ik nog aan de pil was, maar toen ik stopte ging dat weg. Heel vervelend idd. Over hoppeltjes fietsen of slapen deed soms echt pijn.
Geen anticonceptie hier en elke keer wel ergens anders heel veelh last van uit onderstaand: - huilen om alles - boos om alles - iedereen lijkt tegen je te zijn/alles gaat mis - rugpijn (onderrug) - zere klieren in oksels/borsten - pukkels in gezicht - zwaar hoofd - jeuk aan litteken keizersnede - hoofdpijn
Mijn lontje is een paar dagen voor mijn menstruatie verdwenen. Als ik naast man in de auto zit sta ik soms doodsangsten uit omdat ik vind dat hij te laat remt (normaalndaar geen last van) en sinds de laatste keer corona ben ik ook 1 dag voordat het doorbreekt ook erg moe, niet zozeer in dat ik moet slapen maar echt nergens puf voor hebben en mezelf echt voort moet slepen. Ook heb ik wisseld erg trek in zoetigheid ookal zit II bomvol, ga dan ook op jacht door het huis en als ik niks lekkers kan vinden plunder ik de snoepjes van de kinderen die ik niet eens lekker vind . Ik slik trouwens geen anticonceptie, als ik die slik dan is mijn libido verdwenen ipv een paar dagen mijn lontje