Waar bemoeit dat mens zich mee ?

Discussion in 'De lounge' started by mvamberenkeenan, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Pffffff even stoom afblazen hoor, ik ben namelijk ontzettend geïrriteerd !

Gisteravond, 19.00 uur, ik kom thuis van mijn werk. Heb een ontzettend lange dag gehad, ben kapot, heb honger, wil met mijn mannetje en kinderen knuffelen.

Buurvrouw zit voor het huis een sigaretje te roken en spreekt me aan over de konijnen die buiten in het hok zitten. Ik heb op dat moment even geen zin in een discussie, het enige wat ik wil is (na ellenlang in de file gestaan te hebben) nog even met mijn kinderen knuffelen omdat ze over een half uurtje alweer naar bed gaan.

Dus ik zeg tegen de buurvrouw: buuf, ik heb even geen tijd en fut om hier over te praten, ik heb het reeds met mijn man besproken, ik ga nu naar binnen.

Zij helemaal over de zeik, begint als een bezetene aan die deurbel te hangen net zo lang totdat mijn man de deur opendoet.

Ze is namelijk helemaal gepikeerd dat wij onze konijnen nog buiten hebben staan. Volgens haar krijgen ze geen eten en drinken van ons, en gaat zij elke keer onze tuin in om de konijnen eten en drinken te geven.

a) wij houden ontzettend veel van onze dieren, wij zouden onze dieren echt never te nooit mishandelen !
    b) na onderzoek bleek dat de waterbakjes van onze konijnen kapot zijn en dus leegstromen nadat je water bijgevuld hebt....
    c) waar haalt zij het recht vandaan om zomaar mijn tuin in te gaan ?

Ze had al helemaal onderzoek gedaan op internet en kwam tot de conclusie dat onze hokken niet goed zijn, dat wij onze dieren verwaarlozen en ze zou de dierenbescherming inschakelen.

Maar............ wat zij niet weet is dat ik van de week al met mijn man besproken heb dat ik liever heb dat de konijnen binnen komen te staan en dat we voor vandaag in de planning hadden om bij Ranzijn nieuwe hokken voor binnen te gaan kopen !

Ik was gisteren zo pissed off dat ik gezegd heb: get a life en bemoei je met je eigen zaken en ik heb zo de deur dicht gegooid !

En maar klagen over onze dieren, zo kan ik nog wel een boekje open doen over hun gedrag tegen hun twee Jack Russels, maar nee, zo ben ik niet en daar zeg ik dus niets over !

Pfffffff even hart gelucht !

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Pffff, irritant hoor.
    en inderdaad, waar bemoeit ze zich mee.

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

idd waar bemoeit dat mens zich nou weer mee.. kzou als ik jou was een mooi slot op je schutting zetten zodat ze je tuin iig niet meer in kan komen.. ze heeft daar niks te zoeken :(.. wat een gek mens zeg :| ik vind dat je je nog rustig hebt gehouden

4. mvamberenkeenan

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assendelft
    Ik heb al voorgesteld aan mijn man om een nieuw hek neer te zetten, met een groot slot ! We hebben nu aan de steeg een laag houten hekje, dat hebben we voornamelijk voor de kinderen gedaan (aan de overkant woont namelijk het beste vriendje van Amber en zo kunnen ze elkaar altijd zien...)

Maar dit is voor mij een absolute reden om het hek te vervangen !

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Nou wij hadden onze konijntjes ook altijd buiten staan, behalve als het echt goed ging vriezen, dan zetten we ze in onze garage met een deken bovenop. Waar bemoeit ze zich mee zeg.

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    In het wild leven konijnen toch ook buiten?
    Als hij het hele jaar door buiten staat is dit echt geen probleem hoor als hij in het hok een holletje (afgeschermd stukje) heeft.

7. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Denkt ze dat konijnen/hazen in het wild dan lekker onder een dekentje bij de verwarming kunnen kruipen en daar hun drankje geserveerd krijgen?
    Kijk, als jullie die beestjes nou echt zouden verwaarlozen, vind ik het niet slecht dat iemand wat voor ze doet. Maar het klinkt niet naar verwaarlozing, vind ik, dus heeft ze zich er niet mee te bemoeien.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    konijnen kunnen heel de winter gewoon buiten staan hoor. Mits ze een goed binnenhok hebben en dat ze uit de wind staan en niet op de grond ( dus hok op poten )
    Als het vriest kan je een deken voor het hok hangen en ze extra stro geven. Niks mis mee. ( ja of het moet min 20 gaan vriezen maar hoe vaak gebeurd dat nou hier in Nederland ;) )
    En heb bij de dierenambulance/dierenbescherming gewerkt dus weet wel beetje waar ik over praat ;)

Voor water raad ik je aan om van die flesjes op te hangen. Dan kunnen ze het water ook niet vuil maken of er in stappen met hun pootjes.

En voor de rest idd een goede schutting met een goed slot om de buuf buiten te houden ;)

9. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Let op!!: Buitenkonijnen moet je nu niet zomaar binnen zetten: dat is heel slecht voor ze en daar kunnen ze zelfs aan dood gaan! Hun lijfjes hebben zich namelijk helemaal ingesteld op de kou.
    In de schuur zonder verwarming is overigens een mooi tussenstation.

En volgens mij kunnen die dieren heerlijk buiten blijven hoor, als ze maar niet rechtstreeks op de grond staan, waar het te koud is, en het water uit een flesje krijgen, zodat ze er niet in kunnen gaan staan.
    Lekker veel stro en hooi houdt ze wel warm hoor!

Daarnaast denk ik dat die buurvrouw echt heeeel gauw een andere hobby moet gaan zoeken dan zich te bemoeien met het leven van haar buren. Wat een vreselijk mens.
    Prima dat ze begaan is met de konijntjes. Maar ze trekt het wel even ver over de normale grens.
    Sterkte met zo'n buuf.

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Bij ons stonden de konijnen vroeger altìjd buiten. Konijnen zijn buitendieren, die doe je meer plezier met een buitenhok, dan binnen bij de verwarming in een ieniemienie kooitje..

Je moet er alleen voor zorgen dat het konijn niet op de tocht/volle wind staat. Dus zorgen voor bescherming. Bij wind op het hok hingen wij een oud stuk vloerbedekking voor het gaas langs. En het nachthokje goed vullen met stro, zodat ze een holletje kunnen maken.

(Waar in Assendelft woon jij trouwens?)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als kind had ik een konijn en die stond ook altijd buiten, hooguit in de schuur met een deken.
    wat een vervelend mens zeg! ik zou echt ontploft zijn. (maar ik ben echt licht ontvlambaar ;) )

12. mvamberenkeenan

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assendelft
    Woon in het nieuwe gedeelte van Saendelft, aan de Rietland. Bij ons voor staat die grote heimachine waar je vast en zeker wel een keer wakker van bent geworden, want volgens mij is dat ding in heel Assendelft te horen !

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Whaha, gelukkig niet te horen bij ons, maar bij jullie des te harder zo te lezen ;) Wij hadden een paar maandjes geleden hierachter ook een heimachine staan, is redelijk gekmakend ja....

Ik woon ter hoogte van Scapino, dus dat is wel een eindje verderop ;)

14. mvamberenkeenan

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assendelft
    Oh dat is inderdaad nog wel een stukje verder, dan heb je gelukkig geen last van dat ding wat hier de hele dag staat te headbangen !

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Irritant is dat! Had onze nijnen ook altijd buiten en ondanks dat ze bergen eten hadden, renden ze altijd naar mensen toe als iemand langs het hek liep. Toen begon ook opeens zo'n mens te zaniken dat ik mijn dieren mishandelde! :evil: Die zag hun hebberigheid aan voor honger ofzo.

Je zal zo'n buurvrouw hebben zeg, ik zou ook nog even 220 op dat hek zetten :D Wedden dat ze het nog maximaal 1 x probeert?

Zou wel oppassen met je konijnen opeens binnen zetten hoor! Vinden ze niet zo fijn met deze temperatuursverschillen (om me er ook nog maar even tegenaan te bemoeien ;))

Maar wat een raar mens :-s

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ben het helemaal met de omschrijving van Mamzie eens, zo verzorgden wij onze konijnen ook, groot hok op poten met binnenhokje vol stro, flesje water en een deken er overheen als het ging vriezen. Onze konijnen hebben altijd buiten gestaan.
    Heel irritant dat je buurvrouw gewoon je tuin in gaat.

17. mvamberenkeenan

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assendelft
    Dank jullie wel voor de tips ! Dat van konijnen naar binnen halen die altijd buiten staan en dat ze daar last van kunnen krijgen, heb ik dus nooit geweten......

De konijnen staan allebei in een hok op poten, ze komen niet met de grond in aanraking.

Ze hebben in hun hok een beschermend huisje, en voor dat huisje hebben we een heerlijk warme berg stro neergelegd.

Nieuwe waterbakjes gaan we vanmiddag even halen. Ik had al wel van die hangers, maar op de een of andere manier blijft het water niet zitten, stroomt er dus gewoon uit (heb het net ook nog even geprobeerd).

18. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    onze konijnen staan ook het hel jaar buiten, wel mer een gigantische ren erbij. en als het kouder word krijgen ze meer stro. Ik zou ze lekker buiten laten hoor, naar binnen halen is echt niet goed ;)

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

pfff, wat irritant zeg!

onze buren hebben een zwaluwnest van ons huis gehaald toen wij op het werk waren, met ladder en al zijn ze aan de gang geweest en toen ik thuis kwam was het nest (waar op dat moment jonkies in zaten) weg! zwaluwen zijn nog beschermt ook, wij wouden eerst de jonkies uit laten vliegen en dan het nest weghalen. maar we kunnen het helaas niet bewijzen behalve dan dat de zwaluwen hun nest zo weer in elkaar hadden gezet op precies dezelfde plek, toen ik een dag vrij was zag ik een buurman met een aanhanger en een ladder aankomen en toen ie zag dat ik thuis was reed ie weer weg!

20. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Naajaaaaaa, wat voor last heb je nu van zwaluwen? Hartstikke mooi toch, die vogeltjes wanneer je tegen de avond buiten zit..

Zwaluwen zijn honkvast, die bouwen gewoon weer een nieuw nest..

Share This Page