wanneer melden jullie mannen zich ziek?

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik ben benieuwd hoeveel mensen er nog zo'n eigenwijs stuk verdriet hebben ;);)

Mijn man is afgelopen nacht de hele nacht aan het spoken geweest. Overgeven hoofdpijn misselijk diaree
    Half 5 besluit meneer te douchen even een stuiter medicijnen in te nemen en te gaan.werken. Nu thuis overgeven koorts diaree het hele " griep" riedeltje.

Maar nu komt het denk maar niet dat hij zich ziek gaat melden hoor. Hij gaat dus morgen ochtend 6 uur gewoon werken.

Nu ben ik het wel gewend want toen meneer zijn sleutelbeen op 2 plekken gebroken had is hij na 14 dagen weer aan het werk gegaan terwijl de arbodienst hem gezegd had 6 weken thuis te blijven. Hij is nu 12 jaar in dienst en heeft zich pas 3 keer in die 12 jaar ziek gemeld. Een keer met zijn blindedarm 1 keer met pfeiffer en 1 keer met dat sleutelbeen.

Hoe snel melden jullie mannen zich ziek?

2. Islah

Islah Niet meer actief

Hij meldde zich nooit ziek, was erg hard voor zichzelf... Zelfs toen hij een gekneusde enkel had niet, moest eigenlijk wel van de HA alleen als je werkgever steeds zit te zeuren, tsja, dan deed hij dat gewoon niet.

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    uh eigenlijk bijna nooit. En ik ook niet. Gewoon doorgaan, komt denk ik omdat we beide werk hebben waarbij het lastig is om ziek te zijn. Alhoewel ziek natuurlijk ziek is. Toevallig in december, maar toen was hij ook echt ziek, meer dan 40 graden koorts en half vd wereld. Toen toch maar ziekgemld.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier meld hij zich ziek zodra het niet meer veilig is de weg op te gaan. Hij rijd veel en als dat niet meer veilig kan is het tijd om ziek te melden.

en bij een goede griep is hij dus gewoon thuis zoals in mijn ogen ook hoort, je kan wel zo stront eigenwijs zijn om zelf door te gaan maar dan ondertussen even alle collega's aansteken. Denk dat de werkgever liever 1 zieke thuis heeft als 10 bij wijze van.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier net zo'n man

Met gescheurde meniscus en kniebanden gaat hij gewoon strompelend op 1 been werken ;) en gewoon fabriekswerk..

En ook een keer met verdraaide knieschijf die aan de binnenkant van z'n been zat en alle kleuren vd regenboog had,en een keer met 2 gekneusde ribben.. Oh en een keer 1 uur na zijn chirurgische ingreep voor z'n ingegroeide teennagel ;)

Niet slim vind ik, maar hij meld zich alleen ziek als hij vond dat het echt echt niet kan, terwijl ik bovenstaande dingen reden genoeg vind voor thuis te blijven

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook een eigenwijze... Werkt 12 jaar bij werkgever en heeft zich vorig jaar voor t eerst een paar dagen ziek (moeten) melden ivm liesbreuk operatie. T liefst had hij voor de operatie een dag vrij genomen en de volgende dag weer aan t werk maar dat ging niet door. Hij moest thuis blijven een paar dagen. Als hij ziek is werkt hij gewoon.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nooit eigenlijk..

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

nooit eigenlijk, althans niet met griep. Wel is hij een tijd thuis geweest vanwege zijn rug en aangezien hij veel moet tillen en klimmen etc is dat niet te doen.

Ik meld mezelf ook eigenlijk nooit ziek, ik ga meestal gewoon door.

9. Missy79

Missy79 Actief lid

Feb 11, 2010
    449
    0
    0
    Hier nog een met een eigenwijze man!! Maar als ie het wel doet neemt ie het er echt van ;)

10. Islah

Islah Niet meer actief

O ja, ik heb hem 1 keer ziek moeten melden. Had toen ontzettend last van zijn verstandskies en was door hoge koorts half van de wereld dus heb toen zelf maar zijn werkgever gebeld en het uitgelegd, volgens mij had hij dat zelf niet eens meer in de gaten... Hij had het sowieso niet kunnen doen want kon daardoor niet praten.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Die van mij gaat ook altijd werken...
    Maar thuis wel "de zielige zieke man" uithangen haha

Ik ga nu 7,5 jaar met m en hij heeft zich 1x ziek gemeld voor zijn rug. Toen ging het echt niet meer

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook drama..

Vorig jaar stond hij met een longontsteking nog een volgelopen kelder bij 1 van zn huurders leeg te scheppen.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Hij heeft geleerd hier ;)

Maar voorheen moest er bij wijze van spreken een ledemaat van hem afvallen, voordat ie ook maar overwoog om thuis te blijven.

Nu is hij wat beter erin, maar hij gaat wel door tot het gaatje, voordat hij zelf besluit om thuis te blijven.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja die van mij meldt zich wel echt ziek als het niet gaat. Gelukkig is dat niet vaak.

15. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier niet zo'n zeur. Hij moet echt half dood zijn wil hij niet gaan werken.
    Ik ben ook zo. Werk nu bijna 3 jaar bij mijn werkgever en ben 2 keer ziek geweest en thuis geweest na de mk.

Mijn vriend werkt nu 5 jaar bij zijn werkgever en die heeft zich 2 keer ziek gemeld.

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hier ook bijna nooit, maar hij heeft wel geleerd afgelopen jaren;)
    Inmiddels heeft hij zich vorige maand ziekgemeld omdat hij constant opnieuw ziek werd na gewoon te gaan werken met griep. Op een gegeven kon hij niks meer en kreeg een flinke bijholteontsteking met hoge koorts. Toen 'moest' hij van mij thuisblijven en heeft gelukkig geluisterd. Paar dagen uitzieken en hij was er weer.
    Hij heeft ook wel eens de hele nacht op de plee doorgebracht en dan toch gewoon werken de volgende dag.. Ik zou echt balen met zo'n collega.. lekker de rest aansteken..

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    hij meld zich pas ziek als hij echt niet meer kan functioneren, en niet meer uit bed kan komen. vrijwel nooit dus.
    ook een eigenwijs typje

18. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben 6 jaar een relatie en hij heeft zich 1x ziek gemeld. Hij had toen hoge koorts. Of hij nou diarree, overgeven, iets gekneusd of gebroken, hij werkt altijd.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier nog zo'n eigenwijze man, sinds ik hem ken heeft ie zich sowieso nog nooit ziekgemeld. Maar ik kan er niks van zeggen, want ik ben hetzelfde. Ik heb me volgens mij nog nooit ziekgemeld, zelf niet op school.

20. linde90

linde90 Niet meer actief

Zou toch niet blij zijn als jou man mijn collega zou zijn.
    Lekker de boel aansteken:(

Share This Page