Lois of Sienna?

Discussie in 'Babynamen' gestart door conejita, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Oeps, ik wijk af van de rest. Vind loïs echt helemaal niks (sorry). Sienna veel leuker al vind ik Senna nog veel leuker maar zag al dat het niet kon ivm het land waar jullie wonen.

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Lois!!!!! Ik ga zelfs bijna twijfelen over onze meisjesnaam. Sienna zo heet de kat van de buren :D

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh haha. Nou het is wel duidelijk dan :D
    We hadden zelf ook voorkeur voor Lois met puntjes. En Sophie als tweede naam ook erg leuk:)

Nu moet het wel echt een meisje worden!;)

Thanx iedereen!

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik ken een meisje, siënna, je spreekt haar naam uit als Sjenna en ik cind dit echt een schitterende naam. Lois vind ik niet leuk

5. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik vind ze beiden prachtig! Het is dat wij al Sierra als tweede naam hebben gebruikt daardoor zou ik niet zo gauw meer kiezen voor Sienna ;) (wel uitgesproken als Sijenna, want ik vind Sjenna juist ordi klinken hihi).

Lois (zonder puntjes, makkelijker, want je zegt zelf dat je al die trema niet kunt vinden...dan heeft zij daar later ook geen last van op de pc haha) staat bij ons ook op het lijstje. Maar wij neigen toch naar een naam op een -a.

Lois Sienna vind ik een prachtige combi! Mooier dan Sienna Lois, dus als je beide namen zou willen gebruiken zou ik voor Lois als roepnaam kiezen ;)

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ga voor Sienna!

In mijn omgeving is Lois de nieuwe Sophie, het is engels maar niet ordi en dus belachelijk populair.
    Niks mis mee hoor, als het je naam is.
    Maar na 2 geboortekaartje met Lois en het ook op Facebook 2x voorbij zien komen, ben ik de naam nogal beu.

Sienna is wat orgineler al zie ik bij Sienna wel een meisje met een tintje.
    Vienna vind ik bij een blond meisje weer wat mooier.

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Onze dochter heet Loïs :) Ik ben nog steeds heel blij met de naam. Gekozen omdat we het een mooie, niet veel voorkomende naam (iig in deze omgeving) vonden. Bleek later ook nog eens Bijbels te zijn en dat vonden we ook mooi. Als doopnaam hebben we voor Eloïse gekozen, net een wat chiquere variant!

Ondanks de puntjes wordt ze vaak alsnog aangesproken als 'Loi-sj'.

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nou hier in Spanje hoor je Lois nooit daarom kunnen wij het makkelijk kiezen. Hou er ook niet van als iedereen zo heet. die puntjes vindt mijn man juist leuk want dan is het Nederlands. (Hij komt zelf uit Ecuador)

Ons kindje zal een tintje hebben dus "Sijienna" kan dan wel. Maar Lois past meer bij ons denk ik.

9. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik vind beide namen mooi bij Noa staan maar Lois misschien net iets mooier. Maar in mijn ogen kun je geen foute keuze maken hihi.
    Loïs met een trema staat net zo mooi, dus als je man dat extra leuk vindt, gewoon lekker doen ;)

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Michelle dat denk ik ook. Haar mama is gewoon wat Ouderwets :p

Dais ja dat vindt me man leuk ;) Sofia is hier populair maar Sophie niet dus is het toch nog origineel.
    maarre Dais niet verklappen aan de rest hoor ;)

12. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

my lips are sealed ;)

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Loïs!!!

Hiet heb ik ook een (getinte) Loïs!

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    leuk!

is het echt zo populait in Ned?

ik had deze naam al een paar jaar in mijn hoofd. ;)

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Echt? :D
    Mijn dochter heet zo, maar dan wel met zo'n : ï
    en de meeste mensen hier kenden het gewoon niet, pas als ik zei: van de band, of het vriendinnetje van superman zeiden ze: Oh ja!!

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    volgens mij hangt het af waar je woont.

17. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Op de site van de svb staat: de meisjesnaam Loïs is 277 keer gegeven en staat op de 42e plaats. Verre van de top 20 dus. Hier in de omgeving heb ik hem ook nog niet gehoord.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar, bewust niet voor Mila, Lynn, Sophie of Anne gekozen (allemaal hele leuke namen) , juist omdat die namen hier zo ontzettend veel voorkomen! :)

19. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik woon in Brabant, misschien is het daar populairder.
    3 van de 4 zijn dit jaar geboren dus ik denk dat volgend jaar wel wat populairder zal zijn.
    Ik ken ook een Loïs van 4 en een Loïsa van 2.
    Misschien doet iedereen hier elkaar gewoon graag na haha.
    Maar dat is geen reden om de naam niet te nemen! Alleen voor mij komt de naam in mijn omgeving te vaak voor. En als ik een naam veel hoor dan verliest het zijn charme.

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ja dat vind ik dus ook. maar gelukkig woon ik in Spanje en hier hoor je het helemaal niet ;)
    alleen als ze later naar Ned gaat komt ze naamgenootjes tegen maar ze zal hier opgroeien

Deel Deze Pagina