In mijn zoektocht naar leuke namen (ben namelijk een soort van eigen namenboek aan het maken, ook met behulp van de geboortekaartjes die ik krijg) kom ik hier even langs. Ik ben vooral zelf geïntereseerd in stoere meisjes- en jongensnamen die zowel in het Engels als in het Nederlands kunnen worden uitgesproken. Liefst geen namen die in de top 10 staan en de schrijfwijze mag wel iets veranderd zijn (vb: Michael -> Maikel) Jongens: Thorben, Tyler, Aiden, Ilaj,... Meisjes: Joélie, Féya (kwam ik toevallig op toen ik Faye mistypte), Nyka, Loïs,... (Jullie mogen ook gerust mening geven over bovenstaande namen ) Verder zoek ik ook nog: -> Franse / Spaanse / Italiaanse namen -> Scandinavische namen -> Arabische namen -> ... Ik weet dat er sites genoeg bestaan om namen op te zoeken (wat ik ook al wel deed) maar ik vind het soms wel interesant om de meningen van andere mensen te horen. Zo hoorde ik ook graag Philo voor een meisje maar na een tip op een forum ivm betekenis is een andere taal ben ik de naam toch anders beginnen bekijken
Charlee Jordan River Ivy Skye(ler) Riva Revy Juna Juno Yuna July Joly Levi Even een paar stoere meiden namen!!!
Mijn dochter heet Feyza. Dat is een turkse naam maar kan heeel erg goed in nederland! makkelijk uit te spreken. Succes met je namenboek!
mij n zoontje heet dylano komt vaak voor mijn dochter djesmay is maar 2 keer in nederland voor gekomen dus bijzonder en heel mooi je spreekt djesmee
Mijn dochter heet Rebecca. Lekker hollands zou je zeggen maar officieel spreek je het op zijn engels uit (ze is vernoemd). Mijn zoon heet Vince.
Wonderbaby1: Das wel een speciale maar mooie naam! mamamandy: Djesmay had ik eerder als [dzjezmei] uitgesproken maar wel leuk krullenkop: Lenn en Alex staan ook al op mijn lijstje newa: Speciale namen zijn het wel maar niet echt mijn smaak ella27: Evan vind ik wel mooi maar ik zou het dan eerder op z'n engels uitspreken vica86: Ik ben normaal niet zo te vinden voor lange namen maar Rebecca vind ik wel mooi omdat er een leuke afkorting van kunt maken.
@Siske, mijn dochter wordt eigenlijk altijd Becca genoemd. Rebecca is niet mijn smaak naam eerlijk gezegd. Maar ze is vernoemd naar mijn ex-schoonmoeder. De enige normale naam die ik er bij mijn ex in kon krijgen.
Persoonlijk vind ik Arabische namen niet zo heel mooi, maar deze vind ik wel heel leuk voor een jongetje: Nouafel (Noovel).
Mijn dochters heten voluit: savannah Cheyenne Minnette Milêne Dakota Delana Voor kindje 3(hopelijk) hebben we deze lijst waar we nog niet uit hebben kunnen kiezen. Jongen Damian devlin nevada Orlando jayden grayson quinlan Meisje: Charyntha xennah tamara caitlynn aranka nikita helene sidney montana marilyn zoëy Clarissa Wij willen voor de volgende ook 3 namen die bij elkaar passen en zoals te lezen houden we niet van oer/oud/hollandse namen hahaha
chantalleke26: Die vind ik daar weer niets marja poortman: Is 'Nevada' een jongensnaam dan? Ik zou hem eerder voor een meisje gebruiken. Uit jou lijstje van meidennamen vind ik Savannah en Caithlynn wel heel erg mooi. Ik ben ook helemaal niet voor Nederlandstalige namen hoor